تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819490922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميلياردر ايراني در تركيه دادگاهي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ميلياردر ايراني در تركيه دادگاهي مي شود
دادگاه استانبول در آخرين ساعات شب گذشته راي به آزادي 21 نفر از 50 فرد بازداشت شده به اتهام فساد مالي و پولشويي داد.
مهر: دادگاه استانبول در آخرين ساعات شب گذشته راي به آزادي 21 نفر از 50 فرد بازداشت شده به اتهام فساد مالي و پولشويي داد.

به گزارش حريت، هفته گذشته تركيه صحنه بازداشت گسترده 49 نفر به اتهام فساد مالي بود. در ميان بازداشت شدگان فرزندان تعدادي از وزراي دولت تركيه و همچنين ديگر مقامات اين كشور ديده مي شدند.

در همين رابطه شب گذشته دادگاه استانبول راي به آزادي يكي از فرندان وزراي بازداشت شده به همراه 20 نفر ديگر از متهمان داد. فرد آزاد شده "عبدالله اوگوز بايراكتار" فرزند وزير محيط زيست و شهرسازي تركيه است.

افراد بازداشت شده متهم به دست داشتن در پرونده اي هستند كه بيش از 87 ميليارد يورو در آن پول جابجا شده است. البته رسانه هاي مختلف تعداد افراد بازداشت شده را بين 49 تا 87 نفر اعلام مي كنند، اما به احتمال زياد آمار 49 نفر صحت دارد.

نكته جالب در مورد افراد بازداشت شده آنكه فرزند وزير كشور تركيه نيز در ميان بازداشت شدگان حضور دارد. به نوشته حريت ديگر افراد بازداشت شده به همراه رئيس هالك بانك، شهردار شهر فاتح و فردي به نام "رضا ضراب" كه ايراني الاصل بوده اما هم اكنون مليتي آذربايجاني و تركيه اي دارد براي محاكمه به دادگاه خواهند رفت.

ضراب به جرم تلاش براي دستيابي به اسناد شهروندي تركيه براي خود و خانواده اش و همچنين پرداخت رشوه به اعضاي كابينه براي چشم پوشي از اين كار و همچنين انتقال طلا و منابع مالي به صورت غيرقانوني به كشورهاي ديگر دستگير شده است. برخي شايعات نيز حكايت از مرتبط بودن ضراب با هولدينگي به نام سورينت دارد.

پليس تركيه سه‌ شنبه هفته گذشته 49 نفر را به اتهام دريافت رشوه، اختلاس و فساد مالي دستگير كرد. از جمله بازداشت شدگان فرزندان سه وزير كشور، محيط‌ زيست و اقتصاد و نيز تجار مشهور نزديك به دولت تركيه هستند. اين عمليات براي دستگيري و محاكمه كساني كه گفته مي شود در جرايمي مانند پولشويي،‌ رشوه و فساد مالي دست داشته اند به عنوان بزرگترين عمليات انتظامي و مبارزه با فساد در تركيه شناخته شده است.

عمليات پليس همزمان در دو شهر آنكارا و استانبول انجام شد و به دليل اينكه فرزندان وزراي كابينه اردوغان نيز در بين بازداشتي ها حضور دارند،‌مخالفان دولت تركيه خواستار استعفاي رجب طيب اردوغان، نخست وزير اين كشور شده اند.

"سليمان اصلان" مدير هالك بانك مصطفي دمير شهردار فاتح از شهرهاي حومه استانبول، علي آقا اوغلو، عثمان آقجا و امرالله تورانلي مديران عامل شركت هاي بزرگ ساخت و ساز و همچنين مهمت علي قهرمان، مدير اجرايي وزارت محيط زيست و صديق سويلو، مشاور وزير محيط زيست در اين فساد دست داشته اند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن