تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آگاهي اصحاب رسانه از قوانين مطبوعاتي مهمترين گام در راستاي كاهش تخلفات مطبوعاتي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آگاهي اصحاب رسانه از قوانين مطبوعاتي مهمترين گام در راستاي كاهش تخلفات مطبوعاتي است
كرمان - خبرگزاري مهر: عضو هيئت منصفه مطبوعات استان كرمان بر لزوم آگاهي اصحاب رسانه از قوانين مطبوعاتي و در نتيجه كاهش جرائم در اين زمينه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمحد بصيريان صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بايد فضايي فراهم شود تا مطبوعات بتوانند در نقش واقعي و مفيد خود بدون دغدغه رسالت خويش را به انجام برسانند.

بصيريان افزود: انتظار است مطبوعات با رعايت قانون، از ورود پرونده به دادگاههاي مطبوعات بكاهند و جامعه و حاكميت نيز با سعه صدر بيشتر با نويسندگان و مطبوعات، فضايي فراهم آورند تا مطبوعات بتوانند در نقش واقعي و مفيد خود بدون دغدغه فعاليت كرده و منشا اثر و عامل تسريع رشد و توسعه جامعه باشند.

وي اظهار داشت: اگر اصحاب مطبوعات بر قانون مطبوعات اشراف كامل داشته باشند مهمترين گام در جلوگيري از تخلفات مطبوعات برداشته شده است.

مدير روابط عمومي دادگستري استان كرمان تصريح كرد: براي دست اندركاران مطبوعات بسسيار حائز اهميت است كه بدانند در مواد 24، 25، 26 و 27 نياز به شاكي خصوصي نيست؛ چرا كه اين جرائم پيامدهاي كلان و بزرگي را در بر دارند و لذا توجه جدي اصحاب مطبوعات را مي طلبد.

وي توجه ويژه به مادتين 28 و 29 را نيز خواستار شد و اظهار داشت: اين دو ماده نيز كه مرتبط با ممنوعيت انتشار عكسها و تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومي و همچنين از غيرمجاز بودن انتشار مذاكرات غيرعلني مجلس شورا اسلامي و محاكم دادگستري و تحقيقات صحبت كرده بايد مدنظر اصحاب مطبوعات قرار گيرد.

بصيريان ابراز داشت: ماده 30 نيز از مفاهيمي چون تهمت، افترا و دشنام و ... نام برده كه دست اندكاران مطبوعاتي نيز ملزم به مطالعه و شناخت دقيق و حقوقي اين مفاهيم در ساير كتب قانوني هستند.

مدير روابط عمومي دادگستري استان كرمان گفت: مطلع بودن اصحاب مطبوعات از قوانين مطبوعاتي حائز اهميت زيادي است تا چنانچه بنا به دلايلي به دادگاه فراخوانده شدند از حقوقي كه براي آن ها در قانون آمده مطلع باشند.

كد خبر: 2199858

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۲:۰۱

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن