تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799773480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدا يكي از مهم‌ترين عوامل زيان آور فيزيكي محيط كار در كشورهاي در حال توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: صدا يكي از مهم‌ترين عوامل زيان آور فيزيكي محيط كار در كشورهاي در حال توسعه است
بر اساس استانداردهاي پذيرفته شده حد آستانه مجاز صوت برابر ۸۵ دسي بل براي ۸ ساعت كار در روز و ۴۰ ساعت كار در هفته در نظر گرفته شده است. صدا يكي از مهم‌ترين عوامل زيان آور فيزيكي محيط كار در كشورهاي در حال توسعه است


ايلنا: عوامل زيان آور فيزيكي محيط كار شامل صدا، ارتعاشات، گرما، سرما، روشنايي، فشار و پرتو‌ها است كه هر كدام از اين عوامل مي‌تواند اثرات سويي براي سلامت فرد در بر داشته باشند، بنابر اين افراد بايد اين عوامل را در محيط كار خود به حداقل برسانند.

به گزارش ايلنا، كار‌شناس ارشد بهداشت حرفه‌اي مركز بهداشت استان چهارمحال و بختياري گفت: صدا در گذشته به عنوان يكي از مهم‌ترين عوامل زيان آور صنعت در كشورهاي صنعتي محسوب مي‌شد اما با پيشرفتهاي علمي و تكنولوژيك در كشور‌هاي صنعتي تا حدودي اين عامل زيان آور كنترل شد ولي از سويي ديگر بعنوان يك آلاينده محيطي وارد زندگي روزمره شد.
شهريار روحي گفت: وضعيت كشورهاي در حال توسعه در بخش صنعت شبيه وضعيت گذشته كشورهاي صنعتي و در بخش‌هاي غير صنعتي شبيه وضعيت فعلي كشورهاي صنعتي است.

وي گفت: بر اساس استانداردهاي پذيرفته شده حد آستانه مجاز صوت برابر ۸۵ دسي بل براي ۸ ساعت كار در روز و ۴۰ ساعت كار در هفته در نظر گرفته شده است. بر همين اساس راهكارهايي همچون به كارگيري اصول مهندسي و مكانيكي، كنترل صدا در منبع، كنترل صدا در مسير انتشار و معاينات شغلي و استفاده از وسايل حفاظت فردي جهت پيشگيري از اثرات صدا به افراد توصيه مي‌شود.

وي ارتعاش را از ديگر عوامل زيان آور فيزيكي محيط بر شمرد و تصريح كرد: انرژي ارتعاشي از بيشتر تجهيزات و ماشين آلات منتشر مي‌شود و در بسياري از مشاغل امكان انتقال آن به بدن افرادي كه با اين تجهيزات كار مي‌كنند، وجود دارد.

روحي مختل كردن آسايش، كاهش بازده كار و اختلال در اعمال فيزيولوژيك بدن (ايجاد عوارض جسمي) را از اثرات انتقال انرژي مكانيكي از يك منبع مرتعش به بدن انسان عنوان كرد و اضافه كرد: ارتعاش تمام بدن عمدتاً از طريق وسايل ترابري هوايي، زميني و دريايي و بعضاً تجهيزات محيط كار به شاغلين منتقل مي‌شود و محدوده ارتعاشات تمام بدن در فركانسهاي ۱ تا ۸۰ و خصوصاً ۱ تا ۲۰ هرتز براي شاغلين به عنوان يك عامل زيان آور محسوب مي‌شود.

اين كار‌شناس ارشد بهداشت حرفه‌اي با بيان اينكه، ارتعاشات تمام بدن عمدتاً از طريق كاربرد ابزارهاي دستي الكتريكي يا پنوماتيك مرتعش كه در بسياري از مشاغل مورد استفاده قرار مي‌گيرند، به دست و بازو منتقل مي‌شوند، افزود: محدوده ارتعاشات مضر براي دست و بازو ۵ تا ۱۵۰۰ و خصوصاً ۳۰ تا ۳۰۰ هرتز است.

روحي در مورد نحوه كنترل ارتعاش تمام بدن گفت: انتقال ارتعاشات تمام بدن به انسان عمدتاً از طريق وسايل نقليه مختلف مخصوصا خودروهاي موجود در محيط‌هاي كار و به علت فنر بندي سخت آن‌ها اتفاق مي‌افتد. به همين دليل تجهيز صندلي راننده به تجهيزاتي كه قادر به جذب ارتعاش هستند كمك بزرگي در كاهش تاثيرات نامطلوب ارتعاش بر رانندگان اين وسايل نقليه خواهد داشت. از جمله تدابيري كه باعث جذب ارتعاش مي‌شود استفاده از صندلي‌هاي مجهز به سيستم‌هاي هيدروليكي و پنوماتيكي جذب ارتعاش و يا استفاده از بالش نرم بر روي صندلي است.

وي همچنين ميرا كردن دروني ابزار‌ها، تغيير سيستم‌هاي انتقال قدرت، استفاده از مواد ميرا كننده ارتعاش در ساخت قطعات، ميرا كردن ارتعاش بين بدنه ابزار و دست كاربر، قرار دادن ماده ميرا كننده بين بدنه ابزار و دسته آن، پوشش ابزار با لاستيك، استفاده از دستكش لاستيكي براي گرفتن ابزار و هدايت از راه دور، را از راهكارهاي كنترل ارتعاش دست و بازو بر شمرد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن