تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803279880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار صنعت بيمه در شخص ثالث شبه رقابتي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بازار صنعت بيمه در شخص ثالث شبه رقابتي است
نايب رييس هيات مديره و مدير عامل بيمه آسيا با بيان اين‌كه بازار بيمه در رشته شخص ثالث نه انحصاري و نه رقابتي كامل است، گفت: در حال حاضر بازار اين بيمه نامه شبه رقابتي است و بيمه ايران به عنوان شركتي كه بيشترين پرتفو را در اين زمينه دارد، مي تواند به خوبي اين بازار را رهبري كند.

ابراهيم كاردگر در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به فعاليت بيش از دو ماهه‌اش در بيمه آسيا اظهار كرد: هدف گذاري ما در بيمه آسيا در مبحث نظارت و كنترل حمايت از ذينفعان از جمله كاركنان، سهامداران، بيمه شدگان و دولت است.

نايب رييس هيات مديره بيمه آسيا افزود:‌در اين راستا در حوزه‌هاي پرداخت خسارت، صدور بيمه نامه، حوزه‌هاي مالي و اداري و ديگر فرآيندها كنترل كامل انجام مي‌شود تا منافع ذينفعان به خطر نيفتد.

مدير عامل بيمه آسيا با بيان اين‌كه بيمه مركزي براساس مصوبات شوراي عالي بيمه و ابلاغ آن ها در حوزه‌هاي فني، مالي، اتكايي و حسابرسي بر امور شركت‌هاي بيمه نظارت دارد، گفت: نظارت بيمه مركزي مي‌تواند نقش بسزايي در توسعه صنعت بيمه داشته باشد كه در اين دوره نيز رويكرد بيمه مركزي اين چنين است.

كاردگر با اشاره به اين‌كه در سال‌هاي اخير نظارت از تعرفه‌اي به نظارت مالي تغيير كرده، افزود: مقام ناظر در صنعت بيمه براي آنكه اين صنعت رقابت خود را حفظ كند نظام تعرفه‌اي را برداشته است تا شركت‌ها براساس ارزيابي‌هاي خودشان بيمه نامه ها را بفروشند، البته در اين بين توانگري مالي شركت‌ها نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

وي درباره اين كه آيا بازار بيمه كشور در بيمه شخص ثالث رقابتي است، نيز گفت: بازار رقابتي در ادبيات اقتصاد تعريف مشخصي دارد كه اين تعريف با بازار فعلي صنعت بيمه ما مطابق نيست. همچنين اين بازار انحصاري كامل نيز نيست. بنابراين، يك بازار شبه رقابتي در صنعت بيمه شكل گرفته است.

مدير عامل بيمه آسيا افزود:‌در اين بازار، بيمه ايران بيشترين سهم را در پرتفو و ارائه خدمات دارد بنابراين مي‌توان گفت شركت‌هاي بيمه ديگر نيز بايد از اين شركت تبعيت كنند.

كاردگر با بيان اين‌كه بيمه ايران در ساير رشته‌ها بيش از 44 درصد و در بيمه شخص ثالث حدود 47 درصد صنعت بيمه را مديريت مي‌كند گفت: با توجه به اين كه شركت بيمه ايران براي نرخ هاي خود رقم مناسبي را ارائه مي‌كند ديگر شركت‌ها نيز بايد از آن الگوپذيري داشته باشند و در واقع شركت‌هايي كه در حاشيه هستند از بازار بيمه ايران تبعيت كنند.

وي خاطرنشان كرد كه بيمه ايران با داشتن پرتفوي بالا به تعهدات خود در سنديكا عمل كرده و براي بيمه شخص ثالث كه يك رشته زيان‌ده است تخفيف قائل نشده و خود نيز پيش قدم در اجراي مصوبه سنديكا بوده است. اين درحالي است كه برخي شركت ها از اين مصوبه پيروي نمي‌كنند.

نايب رييس هيات مديره بيمه آسيا تصريح كرد: اگر بخواهيم اين بازار از شكل شبه رقابتي خارج شود و به رقابتي كامل برسد، مقامات ارشد حوزه اقتصاد بايد براي آن تصميم گيري كنند.

كاردگر افزود: درحال حاضر مي‌توان از مدل لكوموتيو كه در ديگر كشورها بازدهي خوبي داشته براي صنعت بيمه استفاده كرد. به عبارتي بيمه ايران به عنوان سكاندار مي تواند شركت‌ها ي ديگر را با هدايتي مناسب در اين حوزه پيش ببرد.

وي يادآور شد كه اگر شركت‌هاي خصوصي كوچك احساس امنيت و اطمينان از رهبري قيمت‌ها به صورت منصفانه داشته باشند ديگر هيچ گاه ما شاهد به وجود آمدن دامپينگ و خودزني شركت ها براي جذب پرتفو نخواهيم بود.

مدير عامل بيمه آسيا درباره پايين بودن ضريب نفوذ بيمه عمر در كشورمان نيز اظهار كرد: بيمه عمر يك شاخص توسعه يافتگي در هر كشوري است كه به نوعي فرهنگ پس انداز، سرمايه‌گذاري و مديريت آن توسط واحد خانواده انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: وقتي صنعت بيمه درجوامع و كشورهاي ديگر را بررسي مي‌كنيم در مي‌يابيم براي رشد بيمه‌هاي زندگي دولت وارد شده و هزينه كرده است. بنابراين دراين زمينه نيز اگر بخواهيم پرتفوي بيشتري داشته باشيم لازم است كه دولت وارد عمل شود.

كاردگر با اشاره به پيشنهادي كه به وزارت امور اقتصادي و دارايي در خصوص اجرايي شدن مرحله دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها ارائه كرده، گفت: اين پيشنهاد مبني بر آن است كه به جاي آن كه نقدينگي به صورت ماهانه به حساب افراد ريخته شود بخشي از آن، از طريق كانال بيمه انجام شود. دولت از اين طريق مي تواند ضمن بيمه كردن افراد مختلف ،موجب سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي صنعت ،نفت،گاز و... شود.

مدير عامل بيمه آسيا گفت: در اين صورت حتي مي‌توان در الگوهاي مختلف همچون فرزندان، در سنين مختلف بيمه نامه عمر تعريف كرد تا پس از آن‌كه به سن نوجواني و جواني مي‌رسند با سرمايه‌گذاري كه صورت گرفته به راحتي بتوانند بخشي از مباحث اشتغال، مسكن و ازدواج خود را حل كنند.

كاردگر با اشاره به حضور خود در بيمه آسيا گفت: خوشبختانه در اين مدت دو ماه، بيمه آسيا در مقايسه با ماه‌هاي مهر و آبان سال گذشته رشد 16.5 درصدي در پرتفو داشته است و نسبت خسارت نيز در اين دو ماه به 56.3 درصد رسيده كه به نسبت ماه‌هاي مشابه در سال گذشته كه62.4 درصد بوده ، كاهش داشته است.

مديرعامل بيمه آسيا موفقيت بيمه آسيا در دو ماه گذشته را مديون همراهي و همگامي كاركنان اين شركت عنوان كرد و گفت: شركت بيمه آسيا با 54 سال قدمت و حضور سرمايه انساني فعال و كاردان توانسته است دوباره بدرخشد؛ لذا هيات مديره و مدير عامل وظيفه دارند، شان و منزلت سرمايه انساني را حفظ كنند.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن