تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه چترود:بصيرت عاشورايي مهمترين درس عزاداري اباعبدالله است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه چترود:بصيرت عاشورايي مهمترين درس عزاداري اباعبدالله است
امام جمعه چترود گفت: بصيرت عاشورايي نخستين و مهمترين درس جلسات اباعبدالله (ع) در جامعه اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت‌الاسلام علي‌اكبر سام‌نژاد در ويژه برنامه با كاروان عشق در جمع جوانان هيئتي منطقه چترود اظهار داشت: بعضي‌ها از منبر امام حسين (ع) تنها انتظار اشك دارند.

وي با بيان اينكه اگر گريه براي امام حسين (ع) از روي آگاهي و معرفت باشد، ارزش دارد، افزود: انسان هر قصه دردآوري را بخواند متاثر و اشكش سرازير مي‌شود، اما خوب است اين گريه همراه با درس از اهل بيت (ع) باشد.

سام‌نژاد جايگاه جلسات امام حسين (ع) به ويژه منبر وعاظ را بسيار با اهميت دانست و خاطرنشان كرد: بصيرت عاشورايي نخستين و مهمترين اهميت اينگونه جلسات در جامعه اسلامي است.

وي با بيان اينكه خداوند صبر را در مقابل سختي‌ها قرار داده و امت اسلامي را به صبر سفارش كرده است، افزود: جايگاه صابران در پيشگاه خداوند جايگاه بسيار وسيعي است.

وي خاطرنشان كرد:‌ اميرالمومنان امام علي (ع) انسان را به سه نمونه از صبر، صبر بر معصيت، صبر بر مصيبت و صبر بر طاعت توصيه كرده است.

سام‌نژاد با اشاره به اينكه بايد در مقابل گناه و وسوسه‌هاي شيطان استقامت ورزيد، گفت: هيچ عملي انجام نمي‌شود، مگر اينكه مراقبي در آن جا باشد پس مواظب اعمال، گفتار و كردار خود باشيد كه هر كس به تنهايي بايد پاسخگوي آن باشد.

وي در تبيين صبر بر مصيبت، خانواده‌هاي شهدا را نمونه بارز صابران عنوان كرد و اذعان داشت: خداوند به واسطه اين صبر در دنيا، پاداشي غير قابل توصيف در آخرت به آنها مي‌دهد.

انتهاي پيام/2446/ق20

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن