تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801786770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار ويژه روزنامه هاي شنبه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه روزنامه هاي شنبه
*كيهان

جان كري : آمريكا متحدان خود را فداي ايران نمي‌كند

دولت آمريكا براي چندمين‌بار به متحدان خود در منطقه اطمينان داد كه آنها را رها يا فداي توافق با ايران نمي‌كند.يك مقام ارشد وزارت خارجه آمريكا در گفت‌وگو با رسانه‌ها در سفارت آمريكا در لندن اين ادعا كه واشنگتن قصد دارد تعهدات خود در قبال خاورميانه را ناديده بگيرد، شديدا رد كرده و بر اين نكته پافشاري كرده است كه آمريكا به خاطر توافق هسته‌اي با ايران، متحدان ديرينه عرب خود را كنار نخواهد گذاشت.
به گزارش بي‌بي‌سي اين مقام كه خواست نامش فاش نشود، در جريان گفت‌وگو با رسانه‌ها در سفارت آمريكا در لندن، گفت: نيمي از وقت جان كري، وزير خارجه آمريكا صرف بررسي مسائل خاورميانه مي‌شود.وي بر اين نكته پافشاري كرد كه: توافق ماه گذشته ژنو با ايران تنها گامي براي كنار گذاشتن بخش هاي اصلي برنامه هسته‌اي اين كشور بود.

او افزود: كاهش تحريم‌ها را مي‌شود تغيير داد و تحريم‌ها را به حال اول بازگرداند.مقام آمريكايي گفت‌: دولت متبوع من كاملا آگاه است كه متحدانمان در خليج‌فارس و به خصوص عربستان سعودي از اين موضوع ناراحتند كه از مذاكرات انجام شده با ايران در عمان، كه قبل از توافق هسته‌اي ژنو بود، بي‌خبر مانده بودند؛ ولي براي توفيق اين مذاكرات لازم بود كه انجام آن محرمانه بماند.او توضيح داد: آمريكا بعدا با متحدان عرب خود صحبت كرد تا آنان را متقاعد كند كه آمريكا خليج‌فارس را به حال خود رها نمي‌كند كه تحت نفوذ ايران قرار گيرد و نتيجه مذاكرات با ايران به نفع آنها بوده است. موضوع درز شكايات اخير عربستان از سياست آمريكا، در ملاقات اخير جان كري و ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي مورد بحث قرار گرفت. حاصل گفتگوها موجب اطمينان خاطر ملك عبدالله شد تا آنجا كه خطاب به جان كري گفت شكاياتي كه به شخص او نسبت داده شده بوده واقعا از جانب او نبوده است.مقام وزارت خارجه آمريكا گفت، واشنگتن و رياض همكاري بسيار نزديكي درباره موضوعات متعدد دارند.

درس مقامات لجوج فرانسه به محافل خوش‌خيال ايراني

مقامات فرانسوي براي دومين بار طي چند روز گذشته اقدام به منفي‌بافي و دروغ‌پراكني عليه ايران كردند.وزير امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در مصاحبه با وال‌استريت ژورنال ادعا كرد كه ايران ممكن است هرگز حاضر به كنار گذاشتن توانايي‌هاي هسته‌اي تسليحاتي‌اش نشود؛ وي همچنين نسبت به شانس رسيدن به يك توافق نهايي با تهران در زمينه برنامه هسته‌اي‌اش ابراز ترديد كرد.لوران فابيوس، ادعا كرد: من نگراني‌هايي دارم درباره اين كه ايران در زمينه محدود كردن برنامه هسته‌اي‌اش تا چه حد پيش خواهد رفت.وي با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته‌اي ايران گفت: مشخص نيست كه آيا ايرانيان حاضر مي‌شوند براي هميشه هرگونه ظرفيت دستيابي به سلاح را كنار بگذارند يا تنها با ايجاد وقفه در برنامه هسته‌اي‌شان موافقت خواهند كرد.يش از فابيوس، اولاند رئيس‌جمهور فرانسه در جمع «شوراي نمايندگي‌ نهادهاي يهودي»- حلقه صهيونيستي- در كاخ اليزه گفته بود: مذاكراتي كه به توافق موقت و تعليق برنامه (هسته‌اي) ايران منتهي شد، هنوز به حل و فصل كامل و قطعي اين مسئله منجر نشده است.

وي همچنين اعلام كرد: يادآوري مي‌كنم كه فرانسه كاملا به تضمين امنيت اسرائيل متعهد است مخصوصا كه نخواهيم گذاشت ايران به سلاح هسته‌اي دست يابد.فرانسه پيش از اين هم در مقطعي باعث به هم خوردن مذاكرات ژنو شده بود. موضع‌گيري‌هاي متواتر مقامات ارشد فرانسوي عليه ايران در حالي است كه برخي سياسيون و رسانه‌ها به هنگام سفر رئيس‌جمهور كشورمان به نيويورك و ملاقات با اولاند، با ذوق‌زدگي تمام مدعي شدند اين اتفاق از يك سو به مفهوم فصل جديد در روابط دوجانبه و از سوي ديگر به معناي شكستن تحريم سياسي ايران است. اما اكنون به فاصله كمتر از 3 ماه معلوم شده دولت فرانسه به مواضع خصمانه خود ادامه مي‌دهد و در مقابل آمريكا و رژيم صهيونيستي فاقد حداقل اراده و اختيار است.

بيماري شما مغز بدون فسفر است

آقاي سريع‌القلم كه به مردم توهين مي‌كنند و مي‌گويند سياست را بايد از كف خيابان و نظرسنجي‌ از تاكسي‌دار و لبوفروش جمع كرد، بفرمايند بعد از سال‌ها حضور دردانشگاه كجاي تاريخ انديشه سياسي ايران قرار دارند؟داريوش سجادي مشاور كروبي و از همكاران سابق روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب با انتقاد از مواضع سريع‌القلم (مشاور رئيس‌جمهور) نوشت: جناب آقاي «محمود سريع‌القلم» اخيرا با جهد و سعي بليغي مي‌كوشند ضمن بيان نقطه نظرات آسيب‌شناسانه خود از دستگاه ديپلماسي و نارسائي‌هاي ديپلمات‌ها و بي‌صلاحيتي معدل عقلاني ايرانيان، براي جبران اين عارضه راهكار ارائه دهند؛ از جمله اينكه گفته‌اند «كساني كه زبان انگليسي نمي‌دانند، منطقي فكر نمي‌كنند! سياست خارجي بايد از خيابان‌ها جمع شود! سياستمدار حرفه‌اي كسي است كه غذاي خوب خورده، در حد متعارف زندگي كرده، مهرباني و احترام را تجربه كرده، سفر رفته و حتي از هوس نيويورك رفتن هم عبور كرده است. 92 درصد بنيادگرايان در خاورميانه يا مهندسي و علوم پايه خوانده‌اند يا پزشكي. دليل تناسب ميان اين رشته‌ها و جزميت، ذهن دوتايي ايشان است. انسان‌هاي عميق كه با مطالعه دست كم پنج هزار كتاب به مرحله استنباط مي‌رسند، داراي مدارهاي خاكستري در ذهن و تجزيه و تحليل هستند! ايرانيان احساسي، غريزي و پوپوليستي تربيت مي‌شوند!».

وي ادامه مي‌دهد: جناب آقاي سريع‌القلم. كمي آهسته‌تر! پياده شويد با يكديگر قدم بزنيم! تصور كرده‌ايد تنها خودتان دانشگاه رفته و آشنا با زبان و مباني علم سياست و مختصات و لواحق و ضمائم و توابع اين رشته و حرفه‌ايد!؟ تمامي خرده فرمايشات جنابعالي مسموع است اما اگر كمي هم از برج عاج خود بيرون آمده و پا بر زمين گذاشته و به اطراف‌تان بنگريد عنايت خواهيد داشت پرداختن به سياست و غور و تفحص در مباني انديشه سياسي بيرون از جذابيت‌هاي ظاهري مستلزم فسفرسوزي هم هست. جسارت است اما تصور مي‌كنيد با دو قطعه دگمه سردست و يك پيراهن يقه وينچستر و يك دست كت و شلوار يقه آرشال و تسلط به زبان انگليسي مراد حاصل است!».سجادي پرسيده است: شما با احراز كرسي استادي اكنون مي‌توانيد بفرمائيد دكتر سريع‌القلم در كجاي تاريخ انديشه سياسي ايران ايستاده؟ چرا محصول سالها دود چراغ خوردن و تحقيق و تفحص تخصصي جنابعالي در حوزه سياست، كمترين رد و وزن و جايگاه و اثري محسوس در روند انديشگي و توسعه سياسي ايران نگذاشته!؟ مشكل اين جاست كه جنابعالي به سنت مالوف جامعه روشنفكري ايران علي‌رغم قدرت بالاي تشخيص‌تان در دردشناسي ليكن بدليل دلبستگي و وابستگي تمام قدتان به الگوهاي غربي و گسستگي و بي‌الفتي‌تان با واقعيات بومي با تمامي دعاوي‌تان ناتوان از درمان درد مانده‌ايد. جناب آقاي دكتر سريع‌القلم! بقول مولانا درد بي‌دردي علاج‌اش آتش است! و بقول مرحوم شريعتي درد امروز جامعه ما بي‌سوادي مردم ما نيست! نيم‌سوادي روشنفكران و تحصيلكرده‌هاي ماست! هرچند مشكل شما بي‌دردي نيست. دردمند‌ايد! اما جنس دردتان از جنس درد اين ملت نيست!

ترديد لس‌آنجلس تايمز درباره پايبندي غرب به توافق ژنو

يك روزنامه آمريكايي از افزايش ترديدها درباره پايبندي غرب به توافق ژنو خبر داد.به گزارش ديپلماسي ايراني، سه هفته پس از اينكه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا از توافق تاريخي بر سر تعليق برنامه‌هاي هسته‌اي ايران به مدت شش ماه استقبال كرد، حال و هواي مقامات آمريكايي در مورد دور بعدي مذاكرات از چهره‌هايي بشاش به صورت‌هايي غمگين و حتي افسرده تغيير كرده است. وندي شرمن، مذاكره‌كننده ارشد آمريكا در مذاكرات هسته‌اي مي‌گويد شانس موفقيت مذاكرات را بيش از 50-50 نمي‌داند. همان توصيفي كه اوباما هفته گذشته داشت. به گفته وي مقامات آمريكايي در مورد اينكه ايران درخواست‌هاي غرب را بپذيرد، بسيار دچار ترديد هستند.

به گزارش لس‌آنجلس تايمز، اين تغيير نتيجه درك فزاينده‌اي است كه نسبت به امتيازهايي ايجاد شده كه هر طرف بايد براي دستيابي به توافق نهايي بر سر مجادله هسته‌اي ايران ارايه كند. مجادله‌اي كه يك دهه از عمر آن مي‌گذرد و در طول اين سال‌ها غرب همواره نگران تسليحاتي بودن برنامه‌هاي هسته‌اي ايران بوده و در مقابل تهران نيز درخواست لغو تحريم‌ها را داشته است.اكنون مشكل ظهور كرده است. مذاكرات فني در وين كه به منظور اجراي توافق مقدماتي برگزار شد، به دنبال واكنش تهران به اضافه شدن نام 19 شخص حقيقي و حقوقي به فهرست تحريم‌هاي خزانه‌داري آمريكا در پنجشنبه گذشته نيمه كاره رها شد.اين گزارش مي‌افزايد: حتي پيش از وقفه ايجاد شده در روز پنجشنبه نيز كارشناسان در حال جدال بر سر طراحي گام‌هاي بعدي بودند كه بسيار پيچيده‌اند؛ ذخاير اورانيوم غني‌شده با خلوص متوسط ايران و تعليق اغلب بخش‌هاي فعاليت‌ غني‌سازي در مقابل دسترسي ايران به 4 ميليارد و 200 ميليون دلار اموال بلوكه شده در بانك‌هاي خارجي و تعديل تحريم‌ها در بخش پتروشيمي و صادرات خودرو. تدوين يك توافقنامه جامع كه براي تمامي كانون‌هاي قدرت سياسي در ايران و واشنگتن و البته انگليس، چين، فرانسه، آلمان و روسيه راضي‌كننده باشد، فراتر از يك چالش است.

براساس اين گزارش توقعات غرب درباره تعطيلي سايت فردو و رآكتور آب سنگين با توقعات ايران در زمينه حفظ غني‌سازي و لغو تحريم‌هاي مالي و نفتي ناسازگار است. دشوارتر از همه اينكه دو طرف نياز به توافق بر سر بازه زماني اين معامله دارند. توافق جامع اغلب به يك توافق دايم يا نهايي اطلاق مي‌شود. اما ايرانيان مي‌خواهند اين قرارداد به مدت پنج سال يا كمتر اجرا شود. مقامات آمريكايي نيز بازه زماني 20 ساله يا بيشتر را براي آن تعريف مي‌كنند.رابرت آينهورن، كه تا ماه مي عضو تيم اوباما در مورد ايران بود و در مؤسسه بروكينگز عضويت دارد، مي‌گويد: به طور حتم آمريكايي‌ها مي‌خواهند اين توافقنامه طولاني مدت‌تر باشد اما ايرانيان خواستار كوتاه مدت‌تر بودن آن هستند.اوباما در اظهاراتي در 6 دسامبر گفت كه مي‌تواند توافق جامعي را با ايران تصور كند كه شامل يك مكانيسم تاييد و بازرسي‌هاي گسترده و محدوديت‌هاست، اما در عين حال به تهران اجازه مي‌دهد از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي بهره‌مند شود. اين در حالي است كه تعريف انرژي صلح‌آميز هسته‌اي يكي از سخت‌ترين چالش‌هاي پيش رو به شمار مي‌رود. ايران بر اين نكته پافشاري دارد كه نمي‌خواهد از غني‌سازي با خلوص پايين در خاك خود دست بكشد. اوباما نيز مي‌گويد اينكه از ايران خواسته شود از تمامي برنامه‌هاي غني‌سازي خود دست بكشد، واقع‌بينانه نيست، دست كم در تئوري. اوباما مي‌گويد ايران مي‌تواند ظرفيت غني‌سازي اورانيوم محدود را تحت نظارت دقيق در اختيار داشته باشد.
مقامات آمريكايي اميدوارند ايران تعداد سانتريفيوژهاي خود را از 19 هزار دستگاه به 6 هزار دستگاه كاهش دهد تا از اين طريق زمان مورد نياز براي توليد موادي كه مي‌تواند در ساخت سلاح هسته‌اي كارايي داشته باشد، افزايش يابد. اما مقامات تهران كه مي‌خواهند موضع قاطع خود را پاي ميز مذاكره حفظ كنند، بر ادامه فعاليت سايت فوردو و راكتور آب سنگين اراك تاكيد دارند.در پايان اين گزارش آمده است: البته اين احتمال وجود دارد كه با توجه به مشكلات فني در راكتور آب سنگين اراك، امكان مبادله اين راكتور با يك راكتور آب سبك غربي وجود داشته باشد. همچنين مي‌توان سايت غني‌سازي فوردو را نيز به يك سايت تحقيقاتي تغيير كاربري داد(!) اما كاهش شمار سانتريفيوژهاي نسل اولي در نطنز دردسر سازتر است. ايران مي‌خواهد برنامه هسته‌اي صنعتي خود را توسعه دهد و به اين منظور به اورانيوم غني شده با خلوص پايين نياز دارد.آلبرايت بر اين باور است كه باور اين ايده كه ايران به راحتي با كاهش شمار سانتريفيوژها موافقت مي‌كند، دشوار است. به گفته وي ايران عقب‌نشيني نمي كند و مقاومت خواهد كرد. نكته مهم ديگر اينكه ايران تاكيد دارد هرگونه توافق جامع بايد شامل لغو تمامي تحريم‌ها باشد.

*خراسان

افزايش كمك هزينه سفر علمي برخي كارمندان به خارج كشور

بر اساس دستور يكي از مسئولان دولتي به دستگاه هاي زير مجموعه خود، مقرر شده از اين پس و بدون توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته در بودجه سنواتي اين نهاد، هزينه هاي سفر به منظور ارائه مقاله در مجامع علمي بين المللي با رشد قابل توجهي همراه خواهد بود و بر اين اساس، سفر به كشورهايي كه با يك پرواز مي توان به آنجا رسيد، به 25 ميليون ريال و كشورهايي كه با دو پرواز مي توان به آنجا رسيد تا 35 ميليون ريال خواهد بود.

هشدار جالب دفتر يك وزير به مسئولان وزارتخانه

بر اساس بخشنامه اي كه طي روزهاي اخير از سوي دفتر يكي از وزراي اقتصادي به تمام مديران ارشد اين دستگاه ابلاغ شده از آنها خواسته شده است با توجه به برگزاري برخي مراسم ها، همايش ها، رونمايي ها و ديدارهاي خارج از سازمان كه در آنها وعده حضور وزير مربوطه داده مي شود، از اين پس تنها نهاد رسمي براي اعلام حضور وزير مذكور، دفتر وي بوده و با افرادي كه چنين وعده هاي بدون هماهنگي را بيان كنند، برخورد لازم صورت مي گيرد.

*ايران

هشدار به روزنامه‌هايي كه از مرتضوي پول گرفتند

خبر اول اين كه يك منبع آگاه در كميته تحقيق و تفحص سازمان تأمين اجتماعي به رسانه‌هايي كه براي تطهير سعيد مرتضوي تلاش مي‌كنند، هشدار داد كه در صورت ادامه اين روند، كميته تحقيق و تفحص اسناد مربوط به مبالغ كلان دريافتي آنان از مرتضوي را منتشر مي‌كند. به گزارش سايت خبري پيام نو، اين منبع آگاه گفته «آقاي مرتضوي زماني كه رئيس سازمان تأمين اجتماعي بودند، با پرداخت مبالغ كلان برخي رسانه‌ها را آلوده كرد. تخلفات آقاي مرتضوي مسلم است و وي نه در مناظره كه در دادگاه بايد پاسخگو باشد.»

روايت محمود كريمي از سختي مداحي

خبر ديگر اين كه در ادامه حواشي مربوط به مداحاني كه در سال‌هاي اخير حتي براي بعضي اظهارات خود دادگاهي شدند يا تصاويري از حريم خصوصي‌شان منتشر شد،‌ محمود كريمي به انتقاد از برخي برخورد‌هاي جامعه با مداحان حسيني پرداخت. به گزارش مهر، اين مداح اهل بيت در هفتمين آيين تجليل از نوگلان حسيني با اشاره به اين كه كار مداحي سختي‌هاي خاص خودش را دارد، اظهار داشت: ممكن است نتوانيد با خانواده خودتان عكس بيندازيد چون در فضاي سايبري، «حيا» بعضي موقع‌ها واقعاً تعطيل است. من تا حالا نتوانستم مترو سوار شوم چون اين دردسرها را دارد.

هاشمي؛ ماندلا، مصدق يا بازرگان نيست
شنيديم كه صادق زيباكلام كه به عنوان يك چهره دانشگاهي مدافع سياست‌هاي‌هاشمي رفسنجاني شناخته مي‌شود، در حاشيه مراسم تقدير از نلسون ماندلا گفته: اگر از ‌هاشمي دفاع كردم به اين دليل بود كه مواضع وي را قبول دارم. اما براي من اين موضوع نسبي است و همواره گفته‎ام كه آقاي ‌هاشمي، نلسون ماندلا يا مصدق يا بازرگان نيست. اين هم به اين دليل است كه ما در شرايطي زندگي نمي‎كنيم كه بتوانيم با افرادي همتراز او قياسش كنيم.

با خبر شديم كه محققان امنيتي Kleissner & Associates كه روي فعاليت ويروس استاكس نت تحقيق مي‌كنند، طي گزارشي اعلام كردند كه استاكس نت در برخي از رايانه‌ها و شبكه‌هاي داخل ايران در حال فعاليت است. استاكس نت ويروسي است كه در سال 2010 با هدف حملات سايبري عليه ايران و آسيب زدن به تأسيسات هسته‌اي توسط امريكا و اسرائيل ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش مؤسسه تحقيقاتي كلايسنر، از ابتداي دسامبر سال 2013 تاكنون ويروس استاكس نت توانسته است يك ميليون و 274 هزار كاربر را در ايران آلوده نمايد.

فعاليت مجدد استاكس نت در ايران

با بخبر شديم كه محققان امنيتي Kleissner & Associates كه روي فعاليتويروس استاكس نت تحقيق مي‌كنند، طي گزارشي اعلام كردند كه استاكس نت در برخي از رايانه‌ها و شبكه‌هاي داخل ايران در حال فعاليت است. استاكس نت ويروسي است كه در سال 2010 با هدف حملات سايبري عليه ايران و آسيب زدن به تأسيسات هسته‌اي توسط امريكا و اسرائيل ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش مؤسسه تحقيقاتي كلايسنر، از ابتداي دسامبر سال 2013 تاكنون ويروس استاكس نت توانسته است يك ميليون و 274 هزار كاربر را در ايران آلوده نمايد.

گلايه حسين فدايي از احمدي‌ن‍ژاد

جمعيت ايثارگران با حضور در يك برنامه تلويزيوني، يكي از عوامل رأي نياوردن اصولگراها در انتخابات يازدهم را رفتار و كردار آقاي احمدي‌نژاد و مواضع مديريتي وي در 6 سال آخر دولتش دانست. به گزارش مشرق، فدايي آغاز اختلاف با محمود احمدي‌ن‍ژاد را به ماجراهاي انتخاب كانديداي اصولگرا براي انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري مربوط دانست و گفت: ما هشت سال به صورت شبانه روزي تلاش مي‌كرديم اختلافات به حداقل برسد و به وحدت و وفاق برسيم. آقاي احمدي‌نژاد رئيس قوه بود و 95 درصد كشور دست وي بود و امكانات زيادي داشت و بيشتر مي‌توانست مؤثر باشد. مثلاً در انتخابات مجلس هشتم ما با نظر ايشان جلسه‌اي را تشكيل داديم و گروه 5+6 شكل گرفت اما ايشان خودشان ليست جداگانه‌اي دادند! خب اين موضوع بي‌اعتمادي و آسيب زيادي ايجاد كرد.

*تهران امروز

احمدي نژاد دليل راي نياوردن اصولگرايان

حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با برنامه تلويزيوني «شناسنامه» در مورد تعامل گروه هاي مختلف اصولگرا در هشت سال رياست‌جمهوري آقاي احمدي‌نژاد گفت: يكي از كساني كه آقاي احمدي‌نژاد از ليست تحت حمايتشان براي مجلس هشتم درآوردند نام من بود اما ما هيچ وقت اين موضوعات را به روي ايشان نياورديم و حتي در افكار عمومي اينطور جا افتاده بود كه ما هر دو، يكي هستيم. ما براي خدا و مصلحت كشور اين كار را انجام مي‌داديم اما ببينيد با ما و امثال ما چطور رفتار شد. فدايي در بخش ديگري از «شناسنامه» گفت: من يكي از عوامل راي نياوردن اصولگراها را در انتخابات يازدهم، رفتار و كردار آقاي احمدي نژاد مي دانم. مواضع مديريتي ايشان در يكي دو سال آخر فضا را براي نياوردن مهيا كرد. ايشان تصوير خوبي از اصولگرايي ارائه ندادند.

ادعاي حلقه اول مشاوران مشايي درباره شريعتمداري

عبدالرضا داوري از چهره‌هاي نزديك به محمود احمدي نژاد در صفحه خود در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي با اشاره به كتاب خاطرات لطف‌الله ميثمي مدعي شد: ميثمي در اين كتاب راجع به مديرمسئول روزنامه كيهان مي‌نويسد كه آقاي شريعتمداري پيش از زنداني شدن، با يك شركت انگليسي همكاري مي‌كرده است. وي افزود: اين موضوع سوالاتي را در ذهن اينجانب ايجاد كرد كه مايل بودم شخصا چند و چون آنها را از مديرمسئول روزنامه كيهان بپرسم. اما به‌رغم آنكه زماني عضو گروه سياسي ، مسئول صفحه دانشگاه و سرمقاله نويس روزنامه كيهان بودم ، به دليل كدورت‌هايي كه پس از حملات كيهان به دولت دهم و منحرف خواندن نزديكان دكتر احمدي‌نژاد پيش آمد فرصتي براي طرح اين سوالات وجود نداشت. يكي از 7 سوال داوري از شريعتمداري اين است كه «نام و حوزه فعاليت اين شركت انگليسي كه جنابعالي با آن همكاري داشته‌ايد چيست؟»

انتقاد حقيقت‌پور از كسي كه به اندازه آراي باطله راي داشت

منصور حقيقت پور،نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با آريا جمع شدن اصولگرايان را غيرممكن دانست و تاكيد كرد: طيف اصولگرايان در جامعه ليدر و پرچم دار مشخصي ندارد متاسفانه در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم فضايي براي تعيين ليدر فراهم نشد. وي افزود: در بين چهره‌هاي اصولگرا هيچ فردي ظرفيت محور شدن را ندارد تا اصولگريان را دور يكديگر جمع كند. اين نماينده مجلس اظهار داشت:شرايط بايد به‌گونه‌اي شود كه نياز به تفاهم و وحدت در جريان اصولگرايي شكل بگيرد. حقيقت‌پور گفت:جمع شدن اصولگرايان غيرممكن است نمونه اين مسئله انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم بود چهره‌هايي با پرچم اصولگرايي در انتخابات شركت كردند اما تن به وحدت ندادند.آقايي كه مي‌دانست هيچ رايي ندارد اما با عنوان اين جريان تا آخر ايستاد و معادل آراي باطله راي آورد اينها به جريان اصولگرايي لطمه زدند .

نماينده زن مجلس كه مسافركشي مي كرد

مرضيه دباغ كه به همراه آيت‌الله جوادي آملي و محمد جواد لاريجاني يكي از سه نماينده‌اي بود كه در سال ۶۷پيام امام خميني را به گورباچف رساند در ديدار معاون زنان و خانواده رياست جمهوري با وي با اعلام اين مسئله گفته است: «در دوره دوم نمايندگي مجلس براي حل مشكلات اقتصادي چند خانواده، هر ماه مبلغي به آنها كمك مي‏كردم. وقتي دوره نمايندگي‏ ام به پايان رسيد، ديگر پولي نداشتم به آنها كمك كنم. شب‏ها وقتي كه بچه‏ ها و همسرم مي‏خوابيدند، با ماشين به فرودگاه يا ميدان آزادي مي‏رفتم و مسافركشي مي‏كردم. البته فقط افرادي كه با خانواده بودند را سوار ماشين مي‏كردم.»

*جمهوري اسلامي

* قرن‌ها پس از مبارزه اسلام عليه برده‌داري و به پايان رسيدن دوران برده‌داري، اكنون بعضي از مفتي‌هاي سلفي به اين نتيجه رسيده‌اند كه مي‌توان دختران بي‌بضاعت را به كنيزي گرفت! شيخ ياسر عجلوني مفتي سلفي اردني فتوا داده كه دختران سوري مي‌توانند به عنوان كنيز و برده به عقد مرداني كه خواهان اين امر هستند درآيند. اين شيخ سلفي فتواي خود را اينگونه توجيه مي‌كند كه دختران سوري كسي را ندارند كه مخارجشان را تأمين كند و از آنها حمايت نمايد بنابر اين مي‌توانند به عنوان كنيز به عقد مردان درآيند. وي شرط به كنيزي درآمدن را كثرت دختران و كمي مردان مي‌داند كه به تعبير خودش در جنگ‌هاي آخرالزمان اتفاق مي‌افتد و ادامه مي‌دهد ما به آخرالزمان رسيده‌ايم.

* برخلاف شيخ عجلوني اردني، شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي اعظم عربستان، برخلاف مشي گذشته خود به اين نتيجه رسيده است كه عمليات انتحاري و كشتن ديگران، يك جنايت است و موجب رفتن به جهنم مي‌شود. پايگاه خبري روزنامه "خبرالجوف" سعودي گزارش داد آل الشيخ مفتي كل سعودي در دانشگاه تركي بن عبدالله رياض در پاسخ به پرسشي با اين مضمون كه حكم اقدام برخي جوانان مسلمان در منفجر كردن خود با بمب يا كمربند انفجاري با ادعاي شهادت در راه خدا چيست؟ گفت: "كشتن ديگران گناهي از گناهان كبيره است و كساني كه خود را با اين بمب‌ها مي‌كشتند افراد جنايتكاري هستند كه براي رفتن به جهنم عجله مي‌كنند خود را مي‌كشند و انسان‌هاي ديگر را هم نابود مي‌كنند." در اين باره سرمقاله امروز روزنامه را بخوانيد.

*قدس

پوتين: به اوباما حسادت كردم!

فارس: ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه به صورت طعنه آميز گفت: بعد از افشاگري‌هاي اسنودن در مورد شنودهاي جهاني دولت آمريكا به «باراك اوباما» احساس حسادت كرده كه چطور دست به چنين كاري زده و هيچكس هم به او كاري ندارد!

ادعاي حضور كماندوهاي ايراني در عراق

تابناك: برخي مقامهاي اطلاعاتي آمريكا مدعي شده اند كه كماندوهاي ايراني در حمله به كمپ اشرف دخالت داشته اند. در اين حمله دهها تن از اعضاي منافقين به هلاكت رسيدند و هفت تن از اعضاي اصلي آن ناپديد شدند.

شهادت 7 عضو حزب‌ا... در سوريه

ابنا: 7 تن از اعضاي حزب‌ ا... لبنان طي عمليات جهادي و در دفاع از امت اسلامي و مقدسات در نبرد با تروريستهاي تكفيري در سوريه به شهادت رسيدند.

70 درصد درياچه اروميه خشك شده!

مهر: حميد چيت چيان وزير نيرو با اعلام اينكه 70 درصد درياچه اروميه خشك شده است، از برگزاري سومين نشست شوراي عالي آب در دولت يازدهم طي هفته آينده خبر داد و گفت: انتقال آب درياي خزر و رودخانه ارس براي نجات درياچه اروميه، در دست مطالعه است.

اتهام عجيب براي مرسي

عصر ايران: دادستاني مصر در اظهار نظري عجيب محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده اين كشور را به انتقال غيرقانوني اطلاعات به ايران متهم كرد و خواستار محاكمه وي در دادگاه جنايي شد.

تغيير روش فيلترينگ

فرارو: محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، از برنامه اين وزارت براي تغيير روش فيلترينگ خبر داد و گفت: در وزارت ارتباطات به دنبال طراحي سيستمي براي فيلترينگ هستيم كه بر اساس كانتنت (محتوا) پالايش كند و تنها محتواي نامناسب را فيلتر كند، نه همه چيز را.

زن مسلمان، وزير شد

باشگاه خبرنگاران: براي اولين بار در آلمان، يك زن مسلمان به سمت وزير امور مهاجران منصوب شد.

نظر شما:
------------

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن