تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهار نظرهاي غير كارشناسي در حوزه محيط زيست پذيرفتني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اظهار نظرهاي غير كارشناسي در حوزه محيط زيست پذيرفتني نيست
اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: سهميه گاز مصرفي نيروگاه‌هاي اصفهان در نيمه نخست امسال به 5/17 درصد رسيده است و از ابتداي آبان سهميه‌گاز نيروگاه‌هاي اصفهان قطع شده است و اين مراكز صد‌درصد مازوت استفاده مي‌كنند و به اين دليل شمار روزهاي هواي ناسالم افزايش يافته است.

كيومرث كلانتري مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان اصفهان با بيان اين مطلب افزود: ارائه و بيان اظهار نظرهاي غير كارشناسي در حوزه محيط‌زيست پذيرفتني نيست و اين اظهارات غير كارشناسي موجب دغدغه و نگراني‌ها در جامعه مي‌شود كه بايد در بيان آن دقت شود.

او با بيان اين‌كه از ابتداي آذر آمارگيري جمعيتي از هيأ‌ت‌هاي وحش شاخص استان اصفهان آغاز شده است، اضافه كرد:‌ مردمي كه در حاشيه مناطق حفاظت شده زندگي مي‌كنند به نوعي در مديريت بر گونه‌هاي حيات وحش دخيل هستند و حافظ محيط زيست محسوب مي‌شوند.

كلانتري با تاكيد بر اينكه در اصفهان در8 ماه گذشته 43 روز هواي ناسالم داشته‌ايم، افزود: روزهاي ناسالم نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزايش يافته است.

او به تصويب طرح جامع كاهش آلودگي هواي اصفهان تا 29 دي اشاره كرد و گفت: در اين طرح برش‌هاي دستگاهي و وظايف هر اداره به صورت جزء ابلاغ مي‌شود.

وي با تشريح وضع تالاب‌ گاوخوني گفت: مشكل اين تالاب فقط نبود آب است و هيچ دخل و تصرفي در اين تالاب انجام نشده است و اگر آب به تالاب گاوخوني بازگردد، همان تالاب 1500 سال پيش را خواهيم داشت.

او با اشاره به قطع سهميه گاز نيروگاه‌هاي اصفهان و استفاده از مازوت به صورت صد در صد در اين مراكز كه يك تهديد محسوب مي‌شود يادآور شد: ما با هر چيز كه رابطه مستقيم با سلامت مردم دارد، تعارف نداريم و زماني كه احساس كنيم به شرايط هشدار، اضطرار و بحران رسيده‌ايم، اين مراكز آلاينده را پلمب مي‌كنيم يا توليد آن‌ها را كاهش خواهيم داد. او در ادامه با بيان اين‌كه 25 درصد مساحت شهرك صنعتي محمودآباد بر اساس قانون بايد به فضاي سبز اختصاص داشته باشد ادامه داد: متاسفانه حتي يك متر مربع فضاي سبز در اين شهرك وجود ندارد و اين در حالي است كه بعضي با عناوين مختلف به دنبال توسعه شهرك هستند اما مجوزي صادر نكرده و نخواهيم كرد.

به گفته او، فردي متقاضي 25 مجوز را كه خلاف قانون است، از ديگر نهادها براي بهره‌برداري گرفته است و وقتي به ما مي‌رسد و آن را خلاف قانون مي‌دانيم و مجوز صادر نمي‌كنيم، اعتراض مي‌كند و بايد پرسيد چرا ديگر نهادها اين مجوزهاي خلاف قانون را صادر مي‌كنند؟

قاسمي معاون فني اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان نيز با بيان اينكه بعضي مي‌گويند نمي‌توان عنوان آلاينده از صنايعي مانند فولاد را برداشت افزود: اين اظهار نظر صحيح نيست زيرا واحدهاي صنعتي پايش مي‌شوند.

او درباره انتشار خبري مبني بر ورود پساب فاضلاب كارخانه فولاد مباركه به مزارع كشاورزي افزود: كارخانه فولاد مباركه تصفيه‌خانه خوبي دارد و نمونه برداري‌هاي انجام شده اين روند را تائيد مي‌كند و پساب خارج شده از آن هم استانداردهاي لازم براي استفاده در كشاورزي را دارد.

وي درباره پساب فاضلاب شهري زرين شهر نيز گفت: حدود 25 سال پيش آب‌هاي زيرزميني، بالا آمد و در منطقه جعفرآباد از زيرزمين‌هاي واحد مسكوني مردم بالا آمد.

قاسمي ادامه داد: شركت آب منطقه‌اي زهكشي‌هايي را طراحي و نصب كرد تا آب فروكش كند و آب به مسير رودخانه برگردد.

او اضافه كرد: در كنار اين زهكشي‌ها تصفيه‌خانه فاضلاب زرين‌شهر ساخته شد با 20 درصد ظرفيت خود در حال فعاليت است زيرا شبكه فاضلاب به صورت كامل اجرا نشده است و اين تصفيه‌خانه به خوبي اين پساب را تصفيه مي‌كند و به اين زهكشي وارد مي‌شود.

به گفته وي ممكن است زهكشي استاندارد نباشد كه اين به محيط زيست مربوط نيست اما 4 سال پيش در شوراي حفاظت كيفي زاينده‌رود مصوب شد پساب كارخانه‌ها به زاينده‌رود برگردد و اين قانوني است.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن