تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول نظارت بر تعميرگاه‌هاي تلفن همراه كيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مسئول نظارت بر تعميرگاه‌هاي تلفن همراه كيست؟
اين روزها تقريبا هر يك از مردم حداقل يك گوشي تلفن همراه دارند كه اين گوشي‌ها پس از مدتي به‌طور معمول دچار مشكل شده و به تعمير نياز پيدا مي‌كنند، اما پيدا‌ كردن تعميركاري كه مورد اعتماد باشد و كار خود را به درستي انجام دهد، همواره دغدغه‌ كاربران تلفن همراه است.

به گزارش ايسنا، ممكن است گفته شود كه اكثر برندها در ايران صاحب نمايندگي خدمات پس از فروش هستند. اما به هر صورت با توجه به تعداد محدود اين نمايندگي‌ها در شهري مانند تهران ممكن است همه افراد فرصت اين را نداشته باشند كه براي تعمير يك گوشي ساعت‌ها زمان گذاشته و به نقطه‌اي مشخص از شهر بروند.

از سوي ديگر شرايط ارائه خدمات در اين دفاتر به گونه‌اي است كه درنهايت اين گونه به نظر مي‌رسد كه بحثي مانند گارانتي براي گوشي هاي تلفن همراه مانند نوعي شوخي مي ماند.

اما در نهايت اين سوال ايجاد مي شود كه رسيدگي به وضع تعميرگاه‌هاي تلفن همراه وظيفه‌ كدام ارگان محسوب مي‌شود و مردم براي پيگيري شكايات خود در اين زمينه چه اقداماتي مي توانند انجام دهند؟ البته پاسخگويي به اين سوال كار چندان ساده‌اي نيست چرا كه شواهد گوياي آن است كه اين روزها در شهرهاي مختلف ارگانهاي متنوعي مسوول اين كار هستند.به طور مثال در شهري مانند تهران، اتحاديه تجهيزات مخابراتي است كه اين بحث را دنبال مي‌كند، اما در شهرهاي ديگر وضعي كاملا متفاوت حاكم است.

رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي تهران در اين باره توضيح مي دهد: اصولا در تهران اتحاديه ما به طور قطعي مسوول نظارت بر تعميرگاه‌هاي تلفن همراه است و در اين ميان هم با واحد‌هايي كه بدون مجوز اقدام به فعاليت كرده‌اند، برخورد خواهيم كرد و در صورتي كه اين موضوع به ما اطلاع داده شود، ظرف 24 ساعت موضوع را بررسي كرده و از اداره اماكن درخواست پلمپ واحد‌هاي غيرمجاز را به عمل مي‌آوريم، چرا كه بايد فعاليت در اين حوزه قانونمند شود.

غلامرضا كريمي همچنين مي گويد:‌ اين‌كه در يك واحد تجاري نه چندان بزرگ، فردي هم گوشي‌هاي تلفن همراه را به فروش برساند و هم نرم‌افزار‌هاي موبايل و كامپيوتر نصب كند و هم به ارائه‌ خدمات در زمينه‌ تعمير گوشي تلفن همراه، كامپيوتر و لپ‌تاپ بپردازد، امري كاملا خلاف است، چرا كه براساس قوانين، تمام واحد‌هاي صنفي تعاريف خاص خود را دارند و حال اگر فردي زيرمجموعه اتحاديه تجهيزات مخابراتي به‌شمار مي‌رود، درنهايت مي‌تواند به غير از تعمير تلفن همراه، تلفن ثابت و بي‌سيم را با اخذ تاييديه‌هاي لازم تعمير كند. اما اين فرد تحت هيچ شرايطي نمي‌تواند وارد صنف رايانه شود، چرا كه اين موضوع نوعي تداخل صنفي به‌شمار مي‌رود.

رئيس اتحاديه تجهيزات مخابراتي ادامه مي دهد: حال اگر افراد مجوز كار خود را از ما گرفته باشند و به اين شكل عمل كنند، تخلف صورت گرفته و لازم است كه موضوع پيگيري شود.

كريمي در عين حال مي گويد: البته اين موضوع ممكن است به اتحاديه‌هاي مربوط به رايانه هم اطلاع داده شود، اما اين اتحاديه‌ها هم نمي‌توانند به‌طور مستقيم به اين ماجرا ورود كنند، چرا كه مجوز‌ها از طريق ما صادر شده و در نهايت لازم است اين تخلفات به واسطه‌ نامه‌اي به ما اطلاع داده شود تا ما موضوع را پيگيري كنيم. البته اگر اين مساله ظرف 15 روز پيگيري نشود، دوستان ما در اتحاديه‌هاي رايانه‌اي مي‌توانند به اين بحث ورود پيدا كرده و براي پلمپ واحد اقدام كنند.

البته كريمي اين نكته را هم گفت كه ممكن است گاه با در اختيار داشتن فضايي وسيع، افراد جواز‌هاي متعددي كسب كرده و در يك مجموعه اين خدمات را به شكل مجزا ارائه كنند. اما اگر به غير از اين باشد و واحدي به‌طور غيرمجاز فعاليت كند، ما ظرف 24 ساعت موضوع را از اداره اماكن پيگيري كرده و درخواست پلمپ واحد متخلف را مي‌كنيم.

رئيس اتحاديه تجهيزات مخابراتي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در پاسخ به مشكلاتي كه در موارد متعدد براي مراجعه‌كنندگان به تعميرگاه‌هاي تلفن همراه ايجاد مي‌شود، خاطر نشان مي كند: لازم است خود مردم هم به اين مسائل توجه داشته باشند و در همان ابتداي كار اين موضوع را بررسي كنند كه آيا واحد مربوطه گواهي صنفي دارد يا خير.

البته اگرچه گفته مي‌شود از طريق اتحاديه تجهيزات مخابراتي كاربران تهراني مي‌توانند مشكلات خود را پيگيري كنند، اما هم‌چنان شهرستان‌ها وضع چندان مشخصي در اين زمينه ندارند.

كريمي در اين باره مي گويد: ما هيچ مسووليتي در قبال شهرستان‌ها نداريم، چرا كه هنوز اتحاديه ما كشوري نشده است. به همين دليل ما هيچ حقي براي ورود به اين بخش نداريم و اين كار را هم نمي‌كنيم.

وي ادامه مي دهد: البته در شهرستانها هم بسته به جمعيت و وضع شهرستان‌ها، گاه اتحاديه‌هاي مستقلي زير نظر مخابرات ايجاد شده است، اما گاهي هم ممكن است به دليل آنكه تعداد واحد‌هاي صنفي كمتر از 300 واحد است، امكان ايجاد اتحاديه براي آنها نباشد كه در چنين شرايطي ممكن است تمام واحد‌هاي مربوط به بخش الكترونيك، رايانه و تلفن همراه در كنار هم تشكيل يك اتحاديه واحد را بدهند.وي هم‌چنين يادآور مي شود: مردم استان تهران در صورتي كه با واحد‌هاي تعميركننده‌ گوشي تلفن همراه دچار مشكل شدند، مي‌توانند با شماره تماس 88531010 تماس گرفته يا براي رسيدگي به شكايات خود به دفتر اين اتحاديه يا پايگاه اينترنتي آن به آدرس www.ttu.ir مراجعه و نسبت به تشكيل پرونده اقدام كنند.كريمي در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: ما در اين اتحاديه شورايي را براي حل اختلاف درنظر گرفته‌ايم كه در آن تا خسارت‌هاي حدود 5 ميليون تومان مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و به همين ترتيب با تلاش در اين شورا درصدديم كه نگذاريم حقي از فردي ضايع شود.

اما افشار فروتن رئيس انجمن فروشندگان سيمكارت، موبايل و تجهيزات جانبي هم در اين زمينه معتقد است: قاعدتا تعميركاران با توجه به اين‌كه بايد دوره‌هاي فني خود را بگذرانند، معمولا مجوزهاي خود را از آموزشگاه‌هاي مجاز فني و حرفه‌اي دريافت كرده و از طريق اين آموزشگاه‌ها گواهي مهارت فني دريافت مي‌كنند و پس از آن به صورت غيرقانوني به فعاليت در اين زمينه مي‌پردازند.وي ادامه داد: در اين ميان در برخي موارد ممكن است برخي تعميرگاه‌ها مجوز خود را از اتحاديه تجهيزات مخابراتي دريافت كرده باشند كه البته اين موضوع مختص شهر تهران است و در سطح ساير استان‌هاي كشور هم‌چنان مجوز‌ها به سازمان فني و حرفه‌اي مربوط مي‌شود.نامبرده درباره‌ نحوه‌ پيگيري شكايات مردمي در اين زمينه توضيح مي دهد: افرادي كه در استان تهران ساكن هستند به‌طور قطع مي‌توانند اين موضوع را از طريق اتحاديه تجهيزات مخابراتي پيگيري كنند. اما در سطح كشوري شايد انجمن صنفي بتواند در اين زمينه همكاري كند.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن