تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805110124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاركردها و ابعاد پنهان تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كاركردها و ابعاد پنهان تلفن همراه
يك پژوهشگر آسيب‌هاي استفاده از تلفن همراه به بررسي ابعاد پنهان تلفن همراه و تهديداتي كه از ناحيه اين وسيله متوجه زندگي فردي و اجتماعي انسان‌هاست پرداخت.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سعيد بخشي‌زاده سخن خود را با پرسشي در خصوص اينكه امنيت از منظر شما چيست آغاز كرد و گفت: در واقع نمي‌توان گفت ما به صددرصد امنيت مي‌رسيم، آنچه ما با آن سروكار داريم احساس امنيت است؛ يعني هر چقدر آگاهي مبتني بر اطلاعات بيشتري داشته باشيم احساسمان، قابل اعتمادتر است. ما بايد آگاهي و شناخت لازم را نسبت به محصولي كه در پيرامون‌مان بيشترين كاربرد را دارد داشته باشيم.

وي ادامه داد: براي استفاده وسايل يا فناوري‌هاي نوين به‌خصوص تلفن همراه بايد با نحوه و چگونگي استفاده از آشنايي داشته باشيم؛ يعني بدانيم اين ابزار مخابراتي علاوه بر امكان برقراري مكالمه چه قابليت‌هاي ديگري دارد.

بخشي‌زاده ضمن اشاره به پارامترهايي چون عكاسي، فيلمبرداري، ضبط صدا و اتصال به شبكه جهاني در تلفن همراه افزود: در فضاي مجازي و سايبر هيچ حد و مرزي وجود ندارد و ما مي‌توانيم اطلاعات خود را همواره مطابق دانش روز درآوريم. با اين همه همين فضاي مجازي، با ويژگي ناملموس خود مضرات نامحسوسي براي كاربران دربردارد.

‌وي ادامه داد: نكته قابل توجه ديگر در تمايز اين وسيله در مقايسه با ساير ابزار ارتباطي، مدت زمان استفاده از آن است. در واقع تلفن همراه وسيله‌اي است كه در تمام مدت شبانه‌روز همراه ماست و به نوعي در كاربران وابستگي رواني ايجاد مي‌كند.

بخشي‌زاده با تاكيد براينكه فرهنگ كاربري اين وسيله را به درستي فرا نگرفته‌ايم، بيان كرد: الگوي مصرف ما نه تنها در نخوردن مواد مضر مثل نمك، شكر و نوشابه و... بهم ريخته است بلكه ما در استفاده از تلفن همراه نيز از الگوي نادرستي پيروي مي‌كنيم و بدون توجه به اثراتي كه اين وسيله بر بخش‌هاي مختلف زندگي دارد از آن استفاده مي‌كنيم.

اين پژوهشگر كه در همايش دشمن شناسي در فرهنگسراي خاوران صحبت ميكرد افزود: تلفن همراه يك وسيله چندمنظوره است و يك حافظه قابل ‌حمل حساب مي‌شود كه قابليت‌هاي فراوان و به تبع آن جذابيت بسياري براي ما ايجاد كرده است. اما آيا اين شناخت و آگاهي باعث شده تا به درستي از آن استفاده كنيم؟

وي متذكر شد: تلفن همراه رابطه مستقيم با سلامتي دارد زيرا كه تشعشعات آن روي پروتئين‌هاي مغز تاثير مخرب دارد. همچنين براساس برخي آزمايش‌هاي انجام شده اين تشعشعات براي كساني كه زياد از تلفن همراه استفاده مي‌كنند سرطان‌زاست.

بخشي زاده افزود: البته تشعشعات بلوتوث 14/2 مگاهرتز است كه توان تشعشع پاييني است و در حدي نيست به ما ضرر بزند ولي به‌طور كلي براساس آخرين يافته‌هاي علمي كودكان كمتر از 12 سال نبايد بيشتر از فاصله يك متري به گوشي‌هاي تلفن همراه نزديك شوند. افزايش آب دهان، داغي سر، وزوز گوش، ريزش مو، سردرد، حالت تهوع، كاهش تراكم استخوان، مشكلات بينايي و پرخاشگري از جمله آسيب‌هايي است كه در خصوص استفاده بدون آگاهي از تلفن همراه اثبات شده است.

وي در ادامه ضمن اشاره به دو رويكرد خوشبينانه و واقع‌گرايانه به مضرات تلفن همراه گفت: پيروان نگاه خوشبينانه مي‌گويند همه استفاده مي‌كنند ما هم استفاده مي‌كنيم و پيروان نگاه واقع‌بينانه معتقدند براي استفاده از تلفن همراه بايد تمام حسن‌ها و زيان‌هاي آن شناخته شود تا آسيب به حداقل برسد؛ به گمان من اين نگاه درستي باشد.

بخشي زاده همچنين به برخي راهكارهاي كاهش آسيب تلفن همراه اشاره كرد و گفت: حداكثر زمان صحبت با تلفن همراه بايد بين 1 تا 2 دقيقه باشد؛ استفاده از هندزفري استاندارد، توزيع زمان مكالمه با گوشي درهر دو طرف سر، اجتناب از آلودگي‌هاي گوشي تلفن همراه، توجه به روش حمل درست گوشي، پرهيز از مكالمه با تلفن همراه در زمان شارژ كردن و استفاده از كيف‌هاي ضد تشعشعات هنگام حمل از جمله راهكارهاي كاهش آسيب تلفن‌همراه است.

به گفته بخشي‌زاده، استفاده از تلفن همراه در دنيا در ميان افراد 40 سال متداول است كه در كشور ما جامعه آماري 16 تا 45 سال از آن استفاده مي‌كنند. وابستگي رواني، كاهش مهارت‌هاي ارتباطي، بحران هويت و هويت كاذب و اعتياد به تلفن همراه از جمله عواملي است كه استفاده زياد از تلفن همراه به همراه دارد و اگر استفاده از اين فناوري‌ها بومي نشود از نظر روابط انساني آسيب جدي به جامعه وارد مي‌كند

بخشي‌زاده در بخش ديگري از گفته‌هاي خود با اشاره به استفاده از بلوتوث در تلفن‌هاي همراه گفت: متاسفانه به دليل عدم آگاهي كاربران، استفاده از بلوتوث خطرات و عواقب تلخي به همراه دارد. روشن بودن بلوتوث و تاييد پيام‌هاي مشكوك زمينه نصب برنامه‌هايي در تلفن همراه فراهم مي‌كند كه صاحب تلفن همراه از آن بي‌خبر است؛ نرم‌افزاري كه باعث مي‌شود يك نسخه از پيام‌هاي گوشي شما به تلفن كنترل‌كننده ارسال شود كه بنا به گفته برخي كارشناسان در صورت بروز چنين مشكلي بايد تا برد 10 متر از منبع مزاحم دور شد كه البته تفنگ‌هاي بلوتوثي دسترسي به اطلاعات را كيلومترها فراهم كرده است.

وي تاكيد كرد: تبديل تلفن همراه به دستگاه شنود و دوربين از جمله قابليت‌هاي اين برنامه است.

اين كارشناس الكترونيك افزود: در بسياري از موارد پس از ورود برنامه‌هاي ذكر شده هيچ راهي براي حذف مزاحم، نيست. خاموش كردن يا بيرون آوردن باطري، تنظيم كارخانه، بيرون كشيدن اطلاعات، عوض كردن سيم كارت در اين باره چاره‌ساز نيست و در صورت تعويض سيم كارت، گوشي با يك پيام شماره سيم كارت جديد شما را به كنترل‌كننده مي دهد.

بخشي‌زاده در پايان بهترين راه جلوگيري را پيشگيري دانست و گفت: بلوتوث‌هايتان را خاموش كنيد، براي تعمير و خريد گوشي‌هاي دست دوم به افراد مطمئن مراجعه كنيد، در هنگام هديه گرفتن گوشي تلفن همراه، به فرد هديه‌دهنده اطمينان داشته باشيد. فراموش نكنيد تلفن همراه وسيله‌اي شخصي است كه حتي براي مدت كوتاه هم نبايد آن را به كسي امانت دهيد چرا كه ممكن است بي‌خبر از شما برنامه‌اي روي آن نصب كند و براي شما دردسر و مشكلات فراواني ايجاد شود.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن