تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804003081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشته شدن يك نظامي صهيونيست در مرز لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كشته شدن يك نظامي صهيونيست در مرز لبنان


سرويس خارجي: سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام كرد يك تك تيرانداز نيروهاي مسلح لبنان به سمت خودرو متعلق به نظاميان رژيم صهيونيستي در نزديكي گذرگاه مرزي "روش هانيكرا" واقع در مرز اسرائيل و لبنان آتش گشود كه بر اثر آن يك نظامي اسرائيلي به دليل اصابت مستقيم گلوله كشته شد.

يك منبع امنيتي نيز گفت تماس مسئولان نظامي لبنان با سرباز اين كشور كه به سمت سرباز اسرائيلي آتش گشود، قطع شده است. روزنامه معاريو نيز اعلام كرد: يك نظامي ارتش اسرائيل در شرايط مبهم در منطقه راس الناقوره كشته شد. برخي ديگر از منابع صهيونيستي هم از كشته شدن اين نظامي در شرايط نامشخص خبر داده اند. در اين حال روزنامه الاخبار لبنان نوشت، تحقيقات اوليه اشاره دارد كه تيرانداز يك سرباز ارتش لبنان است كه از زمان وقوع حادثه ناپديد شده است ولي بر اساس آنچه سايت النشره گزارش داد اين سرباز كه در ميان درختان پنهان شده بود، پيدا شده است. اظهارات ضد و نقيض منابع نظامي لبنان بر ابهام اين ماجرا افزوده است. درحالي كه يك منبع نظامي به روزنامه الاخبار گفت تيرانداز يك سرباز لبناني است، خبرگزاري فرانسه به نقل از يك منبع امنيتي لبنان ارتباط ارتش با اين رويداد را رد كرد.

همچنين رسانه هاي رژيم اسرائيل در ابتدا گفتند يك تك تيرانداز حرفه اي به سمت نظامي اسرائيلي تيراندازي كرده است اما بعدا اين روايت را پس گرفتند. اين حادثه ساعت هشت و نيم شب به وقت محلي روي داد. در اين زمان يك دستگاه خودرو نظامي ارتش اسرائيل به خط آبي (خط ترسيم شده سازمان ملل بين لبنان و فلسطين اشغالي) در منطقه راس الناقوره نزديك شد. يكي از سربازان ارتش لبنان كه در مركز نظامي ارتش مشرف به گذرگاه راس الناقوره نگهباني مي داد، به خط مرزي نزديك شد و به سمت كساني كه در داخل اين خودرو نظامي بودند، تيراندازي كرد. اين اطلاعات درجريان تحقيقات اوليه ارتش از دوستان اين سرباز بدست آمد كه بعد از تيراندازي ناپديد شده بود. بالگردهاي اسرائيلي نيز براي شناسايي منطقه به پرواز درآمدند و گلوله هاي منور بر فراز منطقه الناقوره شليك شد.

همچنين برخي اطلاعات امنيتي حكايت از آن داشت كه نيروهاي گذشته به سمت مركز دستگاه امنيت عمومي لبنان در منطقه الناقوره تيراندازي كردند اما برخي منابع نظامي لبناني با رد اين اطلاعات به روزنامه الاخبار گفتند: صهيونيست‌ها به طور مستقيم بعد از حادثه به سمت مركز ارتش تيراندازي كردند و بعد از آن آرامش در منطقه برقرار شد. در همين راستا سخنگوي نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان اعلام كرد اين نيروها از وقوع حادثه‌اي در خط آبي در مرزهاي ميان لبنان و اراضي اشغالي اطلاع كسب كرده‌اند و براي روشن شدن جزئيات تلاش خواهند كرد. در پي كشته شدن سرباز اسرائيلي ارتش اين رژيم نيروهاي خود را به حال آماده باش درآورده است. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد: اسرائيل شكايتي را به نيروهاي سازمان ملل در جنوب لبنان (يونيفل) ارائه داده است. وي افزود: ما از حمله به اسرائيل چشم نمي‌پوشيم و در مقابل عاملان حملات به اسرائيل و شهروندان غيرنظامي از خود دفاع مي‌كنيم.

در همين راستا بان كي مون دبير كل سازمان ملل اين حادثه را كه در مرزهاي لبنان و اراضي اشغالي رخ داد، محكوم و دو طرف را به خويشتن داري دعوت كرد. اين در حالي است كه وزير جنگ رژيم صهيونيستي دولت لبنان را مسئول كشته شدن نظامي اسرائيلي در مرز جنوبي الناقوره دانست. موشه يالون گفت اسرائيل هرگز در خصوص نقض حاكميت خود مسامحه نخواهد كرد. يكي از فرماندهان ارتش اسرائيل نيز با بيان اينكه حزب‌الله دشمن باهوشي است، تاكيد كرد: وقوع جنگي ديگر ميان اسرائيل و حزب‌الله حتمي است.

كشته شدن نظامي لبناني

ارتش لبنان اعلام كرد در حمله افراد مسلح به دو ايست بازرسي ارتش در جنوب اين كشور، يك نظامي و چهار فرد مسلح كشته شدند. يك فرد مسلح با عبور از موانع ايجاد شده در ورودي شمالي شهر صيدا واقع در جنوب لبنان، نارنجكي را به سمت نيروهاي ارتش كه در اين ايست بازرسي مستقر بودند پرتاب كرد كه بر اثر آن دو نظامي زخمي شدند و نيروهاي ارتش نيز در مقابل به سمت اين شخص آتش گشودند و وي را به قتل رساندند. سه ساعت پس از اين حمله، خودرويي كه سه فرد مسلح سرنشين آن بودند، به يك ايست بازرسي ديگر ارتش در منطقه "مجدليون" در شهر صيدا حمله كرد و يكي از آن‌ها از خودرو بيرون آمد و با بمبي دست ساز يك حمله انتحاري عليه نيروهاي ارتش ترتيب داد كه بر اثر اين حمله يك نظامي لبناني كشته و يك تن ديگر زخمي شد و نيروهاي ارتش نيز به سمت دو فرد مسلح ديگر آتش گشودند و آن‌ها را از پاي درآوردند. فرماندهي ارتش لبنان اطلاعاتي در خصوص هويت افراد مسلح و تابعيت آن‌ها ارائه نداد. در اين حال گروه‌ها و احزاب لبناني و شخصيت‌هاي سياسي و نظامي اين كشور، حمله افراد مسلح به دو پست ارتش در شهر صيدا را به شدت محكوم كردند.

توسعه روابط با حزب الله

تحليلگران فاش كردند كه همزمان با پايان يافتن تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه شاخه نظامي حزب‌الله در ژوئيه گذشته، اين اتحاديه تلاش مي‌كند با الگوگيري از توافقنامه هسته‌اي اخير ميان ايران و غرب، روابط خود را با حزب‌الله اصلاح كند. خبرگزاري "ورلدنت ديلي" آمريكا اعلام كرد پاتريك پاولي، سفير فرانسه در لبنان اخيرا با برخي اعضاي حزب‌الله در پارلمان لبنان از جمله علي فياض و نوار الساحلي و همچنين عمار الموسوي رئيس دفتر امور بين‌الملل حزب‌الله ديدار كرد. در اين حال سفير تركيه در بيروت تاكيد كرد كه تركيه به طور مرتب با حزب‌الله در تماس است. «سليمان انان اوزيلديز» گفت مسلما ما با حزب‌الله در مورد سوريه توافق نظر نداريم اما حزب‌الله يك حزب لبناني است و بهتر است نظرات و ديدگاه‌هاي آن را مدنظر قرار دهيم و ما مي‌توانيم به نظرات آن درباره لبنان و منطقه گوش فرادهيم، اختلاف نظر درباره سوريه به معناي آن نيست كه ما با حزب الله اختلاف داريم بلكه نقطه نظرات مشتركي بين ما درباره برخي مسائل وجود دارد.

بزرگداشت حماس

به مناسبت بيست و ششمين سالگرد تاسيس جنبش حماس، مراسمي با حضور گروه‌ها و احزاب مختلف فلسطيني و لبناني در جنوب لبنان برگزار شد. در اين مراسم، نمايندگان احزاب و گروه‌هاي سياسي لبناني و فلسطيني و همچنين فلسطيني‌هاي ساكن بيروت و اردوگاه‌هاي اطراف آن حضور داشتند. در تحولي ديگر كميته امداد امام خميني(ره) توزيع كمك‌هاي غذايي و پوشاك بين خانواده‌هاي فلسطيني در سراسر نوار غزه را آغاز كرد. «عوض ابو دقه» عضو كميته امداد جمعيت عمومي غزه در اين خصوص گفت كمك‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) در چارچوب كمپين «شفقت و برادري» به دست بيش از 1400 خانوار ساكن سراسر نوار غزه رسيده است. كميته امداد امام خميني(ره) علاوه بر اين، در ماه رمضان گذشته نيز به منظور كاستن از سختي‌ها و درد و رنج شهروندان فلسطيني محاصره شده 40 هزار سبد غذايي در نوار غزه توزيع كرد.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن