تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهادهاي وزير امور خارجه ايران به گروه «دي 8»


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پيشنهادهاي وزير امور خارجه ايران به گروه «دي 8»
وزير امور خارجه كشورمان در اجلاس گروه "دي 8" پيشنهادهاي ايران را براي برقراري تسهيلات بيشتر در زمينه توسعه و ارتقاي همكاري هاي اعضا به ويژه در حوزه هاي اقتصادي و تجاري بيان كرد.

محمد جواد ظريف ديروزدر سخناني در شانزدهمين نشست وزيران سازمان دي 8 در اسلام‌آباد پاكستان با تأكيد بر لزوم همكاري كشورهاي اسلامي به ويژه در عرصه اقتصادي اظهار داشت: گروه دي 8 به جهان اثبات كرده است كه كشورهاي اسلامي قادر به افزايش همكاري‌هاي اقتصادي به طور موثر هستند و تصميم اتخاذ شده در مورد حفظ گروه دي 8 به صورت اعضاي محدود، به منظور تسهيل و تسريع در فرآيند تصميم گيري در بين كشورهاي عضو است. وي افزود: ما ملزم به تدوين و فرموله كردن سياست‌ها و پيشنهاد طرح‌ها به منظور افزايش همكاري‌هاي اقتصادي بين اعضا هستيم و بايد با مشاركت بخش خصوصي در اجراي اين برنامه‌ها از طريق انجام پروژه‌هاي واقعي سودمند، به مردم خود اطمينان حاصل كنيم.وزير امور خارجه كشورمان با ارائه پيشنهادهاي لازم در كمك به بهبود وضع گروه دي 8 در تعاملات بين‌المللي، تصريح كرد: ما در حال كمك به افزايش بيشتر سهم ايران در كار گروه دي 8 با هدف اجراي برنامه‌هاي مورد نظر شامل برگزاري يك انجمن تجارت آزاد و مناطق ويژه اقتصادي، نشست مقامات كنسولي كشورهاي عضو براي مقابله با مشكلات صدور ويزا، اجلاس معاونان وزيران در حوزه همكاري‌هاي صنعتي و همايش شهرداران در سال 2014 هستيم.ظريف بر تمركز فعاليت هاي راهبردي در مسير طرح هاي مشترك بنيادي و گسترش و تعميق آن بر اساس اهداف و نقشه راه دي8 و بر لزوم رفع موانع قانوني در تجارت بين اعضاء و برقراري ساز و كار گسترش همكاري هاي اقتصادي تاكيد كرد.

وي همچنين با تاكيد بر ضرورت فعال سازي بخش خصوصي در حوزه هاي مختلف همكاري به منظور پيشبرد برنامه هاي دي 8 ، برگزاري فدراسيون اتاق هاي بازرگاني و صنايع عضو دي 8 در تهران را در همين زمينه ارزيابي كرد.

گفتگوي نواز شريف با وزير امور خارجه ايران

اين گزارش حاكي است :نخست‌وزير پاكستان در ديدار با وزير امور خارجه ايران در اسلام‌آباد تاكيد كرد كه كشورش اهميت زيادي براي روابط دوستانه با همه كشورها از جمله ايران، افغانستان و هند بر مبناي احترام دوجانبه براي استقلال و تماميت‌عرضي‌شان قائل است.نواز شريف، گفت كه كشورش حمايت از همه تلاش‌ها براي افزايش صلح و ثبات در منطقه را ادامه خواهد داد.

به گزارش روزنامه داون، شريف به ايران به خاطر توافق هسته‌اي كه اخيرا بين تهران و گروه 1+5 حاصل شد، تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه روند تعاملات سازنده ادامه يابد.نخست‌وزير پاكستان گفت كه تركيه، ايران و پاكستان به عنوان اعضاي گروه ارشد 8-Dمي‌توانند نقش فعالانه‌تري را براي تحقق اهداف توسعه و رفاه اقتصادي ايفا كنند.وزير امور خارجه ايران هم تاكيد كرد: ما به افزايش همكاري‌هاي‌مان با دولت دموكرات پاكستان متعهد هستيم. ما همكاري‌هاي دوجانبه را افزايش داده و مستحكم‌تر مي‌كنيم.ظريف گفت كه ايران از همه ابتكارات پاكستان براي حذف تروريسم حمايت خواهد كرد.ظريف علاوه بر آن از طرف حسن روحاني از نواز شريف دعوت كرد كه در آينده نزديك به ايران سفر كند و وي هم دعوت رئيس جمهوري ايران را پذيرفت.وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس دي 8 با وزير امور خارجه تركيه هم در باره تحولات جاري مربوط به بحران سوريه گفتگو كرد.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن