تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806739233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به بازي Brothers: A Tale of Two Sons


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نگاهي به بازي Brothers: A Tale of Two Sons
از ديدگاه صنعتي هر محصولي كه در حوزه‌ سرگرمي قرار مي‌گيرد اعم از فيلم و بازي بايد براي مخاطب ساخته شود و نه آن چيزي كه سازنده‌ها دوست دارند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خيلي‌ها به بازي با ديد ابزاري براي سرگرمي نگاه مي‌كنند، شايد واقعيت اين طور باشد، اما بدون شك نمي‌توان آن را به تمام بازي‌ها تعميم داد، بخصوص در اين چند سال اخير كه عناوين مستقل رشد چشمگيري داشته‌اند و جدا از آنها شاهد پيدايش و حتي استقبال از Art Game و Not Game ها نيز هستيم. به هر حال از ديدگاه صنعتي هر محصولي كه در حوزه‌ سرگرمي قرار مي‌گيرد اعم از فيلم و بازي بايد براي مخاطب ساخته شود و نه آن چيزي كه سازنده‌ها دوست دارند.

با وجود اين اوضاع در مورد بازي‌هاي مستقل فرق مي‌كند، بيشتر سازنده‌ها معتقدند به اين دليل ترجيح داده‌اند مستقل كار كنند تا هر چيزي را كه خودشان دوست دارند بسازند. خوشبختانه عناوين متفاوتي چون Braid، Journey، Fez، Spelunky، Monaco و خيلي‌هاي ديگر ثابت كرده‌اند دغدغه‌ سازنده‌ها براي مخاطبان نيز مهم است و آنها نيز دنبال تجربه‌هايي تازه و خلاقانه مي‌گردند.

Brothers يكي ديگر از اين عناوين مستقل است كه البته چند ماهي از زمان عرضه‌اش مي‌گذرد و ما با تاخير سراغ آن رفته‌ايم. راست يا دروغ، مردم حوزه‌ اسكانديناوي به سرد بودن در روابط خانوادگي معروفند، لذا اولين نكته‌ جالب در مورد بازي كه شركتي سوئدي آن را ساخته داستان آن است. دو بردار در دهكده‌اي آرام و ساحلي كنار پدرشان زندگي مي‌كنند، مادر آنها مدت‌ها پيش در سانحه‌اي در دريا غرق شده است. يك روز پدر اين دو بشدت مريض مي‌شود، دو برادر او را نزد طبيب برده و وي به آنها مي‌گويد براي درمان پدر بايد به دنبال آب حيات از درخت زندگي بروند و نقشه‌ تقريبي راه را نيز به آنها مي‌دهد.

از اين به بعد دو برادر بايد با كمك و همكاري يكديگر بر مشكلات و مسائل پيش رو فايق آمده و راه سخت و طولاني خود را به سمت درخت زندگي در پيش گيرند. آنها در طول مسير در دل چند ماجراي كوچك ديگر نيز قرار مي‌گيرند از جمله غولي كه همسرش اسير شده و بايد در ازاي كمك‌هايي كه او به شما مي‌كند، همسرش را نجات داده و به نزد وي بازگردانيد يا مثلا دانشمندي ديوانه كه در قبال كمك به او براي بازگشتن به كارگاهش در نوك يك كوه، او نيز ماشين پرنده‌ خود را كه بسيار شبيه نمونه‌ داوينچي در بازي Assassin’s Creed است، در اختيار دو برادر قرار مي‌دهد. روايت بازي بسيار زيبا دنبال شده و مسير قهرمان جوزف كمپل و ساختار سه پرده‌اي سيد فيلدي كه سينما دوستان حتما با آنها آشنا هستند، بوضوح در دل سناريوي بازي ديده مي‌شود.

تمام ديالوگ‌هاي بازي به زباني عجيب بيان مي‌شود و شايد سازنده‌ها همانند Sims از يك زبان فرضي استفاده كرده‌اند. حتي نام شخصيت‌ها نيز بدرستي معلوم نيست، ولي هيچ‌كدام از اينها لطمه‌اي به بازي نزده است، زيرا رابطه و عشق پيچيده‌ بين دو برادر يك مفهوم جهاني است و تمام دنيا مي‌توانند آن را درك كنند. گرافيك بازي بالا نيست، جزئيات ديوانه‌كننده‌اي ندارد، اما سبك هنري آن به دل مي‌نشيند و فضاي فانتزي كار نيز به خوبي‌ چاشني كار شده است.

علاوه بر اين ميزانسن صحنه‌ها بخصوص اواخر بازي و مشاهده‌ شفق قطبي واقعا زيبا كار شده‌ است. سازنده‌ها كه بخوبي از توانايي خود در صحنه‌سازي آگاه بوده‌اند، نيمكت‌هايي در نقاط مختلف محيط قرار داده‌اند كه مي‌توانيد با نشستن روي آنها، هم نمايي زيبا از منظره‌ پيش روي را ببينيد و هم گاهي اوقات راه‌حل يك معما را. Brothers يك عنوان ماجرايي است پس معماها اركان جدانشدني آن به شمار مي‌روند ولي از آنجا كه داستان، انتقال پيام و نشان دادن ارتباط بين دو برادر در اولويت قرار دارد، معماها چندان سخت يا پيچيده نيست و معمولا بسادگي آنها را پشت سر مي‌گذاريد.

كنترل بازي نيز به نوبه‌ خود جالب است، هرچند تجربه‌ انفرادي آن با كيبورد مي‌تواند وحشتناك باشد! به هر حال وقتي با دسته بازي را انجام مي‌دهيد، هر كدام از برادرها را با يك آنالوگ هدايت كرده و هركدام نيز يك دكمه براي تعامل با محيط و چرخش دوربين دارند. با اين‌كه اتمام بازي كمتر از سه ساعت به طول مي‌انجامد، اما تنوع بسيار خوبي در محيط‌ها و گيم‌پلي بازي ديده مي‌شود، از پرواز با ماشين پرنده گرفته تا بزسواري و قايقراني و اندكي هم تكنيك‌هاي صخره‌نوردي. آب موجود در بازي يكي از بهترين نمونه‌هايي است كه در تمام بازي‌ها ديده‌ايد و فيزيك نيز از ديگر نقاط مثبت بازي به شمار مي‌رود.

در تمام لحظات ناب و زيباي بازي، اين موسيقي ملايم و در مواقعي نيز تند و هيجاني آن است كه شما را همراهي مي‌كند. آنجا كه در حال كاري بزرگ هستيد موسيقي حسي حماسه‌گونه به شما القا مي‌كند و در زمان مناسب نيز با ملودي آرام خود حس منتقل شده در صحنه‌هاي خاص را فزوني مي‌بخشد. اگر خواهان تجربه‌‌اي تازه و خاطره‌انگيز هستيد، Brothers: A Tale of Two Sons را از دست ندهيد. اين يك بازي كوچك با حرف‌‌هاي بزرگ است و آن‌طور كه بايد، مورد توجه قرار نگرفته و در حقش كم‌لطفي شده است.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن