تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821249787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یونسکو قتل روزنامه نگاران را بشدت محکوم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: یونسکو قتل روزنامه نگاران را بشدت محکوم کرد
ˈایرینا بوکوواˈ مدیرکل یونسکو با صدور بیانیه ای، قتل یاسر فیصل فیلمبردار و احمد جرمیانی خبرنگار عراقی و سای ردی روزنامه نگاری هندی را بشدت محکوم کرد.
آفتاب: یونسکو نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن قتل خبرنگاران در کشورهای سوریه و عراق اعلام کرد که تداوم خشونت علیه جامعه روزنامه نگاران امکان تلاش آزادانه آنها برای عمل به رسالتشان را محدود و مردم جهان را از دسترسی به اطلاعات دقیق و بی طرفانه محروم می کند. 
 
به گزارش ایرنا،‌یاسر فیصل فیلمبردارعراقی که برای رسانه خبری الجزیره فعالیت می کرد، اوایل ماه جاری توسط گروههای مخالف سوری ربوده و به قتل رسید. 
 
کاوا احمد جرمیانی روزنامه نگار32 ساله عراقی نیز که سردبیری مجله رایال در کردستان عراق را بعهده داشت در تاریخ پنجم دسامبر توسط مردی ناشنانس در منزل مسکونی اش کشته شد. 
 
همچنین در ششم دسامبر یک روزنامه نگار هندی بنام سای ردی گزارشگر روزنامه ˈدشباندهوˈ به ضرب چاقوی فرد ناشناسی در بازار شهر و در ملا عام بقتل رسید. 
 
طی ماههای اخیر هشت خبرنگار عراقی، هفت روزنامه نگار سوری و چهار خبرنگار هندی به روش های مختلف به قتل رسیدند که واکنش جامعه جهانی از قیبل سازمان ملل، انجمن صنفی روزنامه نگاران و برخی نهادهای مدنی را در بر داشته است. 
 
این بیانیه می افزاید بسیاری از روزنامه نگاران به دلایل گوناگون و با انگیزهای متفاوت توسط گروههای تروریستی کشته می شوند. 
 
در این بیانیه همچنین عدم آشنایی خبرنگاران با روزنامه نگاری در شرایط بحرانی را یکی از عوامل آسیب پذیری قشر خبرنگاران در این کشورها اعلام شده است. 
 
یونسکو در این بیانیه خود از دولت های عراق و هندوستان خواسته است در مورد قتل روزنامه نگاران در این کشورها تحقیقات لازم را به عمل آورده و عاملان را مجازات کنند. 








تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن