تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802513367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعار دادن دردی را از فرهنگ عمومی جامعه درمان نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه دامغان:
شعار دادن دردی را از فرهنگ عمومی جامعه درمان نمی‌کند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اگر حجاب در جامعه درست شود، فرهنگ عمومی دست‌خوش تغییرات مثبتی می‌شود اما روشن است که شعار دادن و حرف‌های زیبا بر زبان آوردن دردی را در حوزه فرهنگ جامعه دوا نمی‌کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان پیش از ظهر امروز در پنجمین نشست سال جاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی اظهار داشت: باید همه مردم و مسؤولان برای کمرنگ کردن و نابودی پدیده زشت بدحجابی بسیج شوند.
 وی با بیان این نکته که فرهنگ ما به سبب بی توجهی مسؤولان دچار مشکلات گوناگون شده است، افزود: مدیران ادارات، دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی به حجاب بپردازند و توان فرهنگی خود را در مسیر تبیین و ترویج ارزش‌های حقیقی اسلام صرف کنند.
 حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: شهدا جانشان را با هدف رضای خداوند و حفظ ارزش‌های دینی فدا کردند و راه را برای ما روشن نمودند اما امروز بسیاری از ما حاضر نمی‌شویم حتی دقایقی از وقت خود را در این راه صرف کنیم و مقید به انجام وظیفه‌مان باشیم.
 فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت دولت‌مردان است
 امام جمعه دامغان با اشاره به وضعیت نامطلوب فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دامغان از ضعف مدیریت در دبیرخانه استانی این کانون‌ها به‌شدت انتقاد کرد و گفت: بسیاری از کانون‌های مساجد این شهرستان در دو سال اخیر به دلیل عدم حمایت‌های حداقلی و برخوردهای غیر‌متعارف مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان دچار رکود شده‌اند.
 وی با اشاره به مظلومیت همیشگی بخش فرهنگ در بودجه کشور تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت دولت‌مردان است وقتی جوانان کشور ما به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی عشق می‌ورزند، این بهترین ظرفیت برای اصلاح ناهنجاری‌‌های موجود در جامعه است.
 دستگاه‌های دولتی خود را در حوزه فرهنگ ارزیابی کنند
 عبدالرحمن رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه فرهنگ اسلامی و ارزش والای حجاب و عفاف را از نعمت‌های بزرگ خداوند عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی باید خود را در حوزه فرهنگ ارزیابی نموده و کاستی‌ها را رفع کنند.
 نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت تقارن هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه این مجال را بهترین فرصت پژوهش در زمینه فرهنگ عمومی با همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دانست.
 رییس مجمع نمایندگان استان سمنان ضمن یادآوری پیشینه غنی دینی، فرهنگی شهرستان دامغان و کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری توسط کانون‌ها و فعالان فرهنگی و قرآنی این شهرستان در دفعات متعدد طی سال‌های اخیر، تأکید‌کرد: جوانان و نوجوانان این شهرستان نشان داده اند با حمایت مسؤولان می‌توانند خالق دست‌آورد‌های وسیع و مهم فرهنگی در سطح کشور باشند.
 مرتضی علی آبادی فرماندار دامغان هم در این نشست با بیان برخی از اقدامات نهادهای اجرایی و انتظامی این شهرستان در مقابله با بد حجابی، گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم نسل آینده کشورمان مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی پرورش می‌یابند و اگر نه دشمنان خوراک تربیتی و فرهنگی بچه‌های ما را فراهم می‌کنند.
 وی افزود: اگر در رسانه ملی، مراکز عمومی و دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس و دانشگاه‌ها الگوهای مناسبی از پوشش و حجاب اسلامی ارائه نشود بدون شک نمی‌توان توقع داشت فرهنگ عمومی جامعه اصلاح شود.
 بی حجابی از مهم ترین دلایل رشد آمار طلاق است
 حجت الاسلام سید علی اضغر ترابی، رییس دادگستری دامغان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، یکی از مهمترین دلایل رشد آمار طلاق در کشور را بی توجهی به عفاف و حجاب عنوان و تصریح کرد: بی حجابی در زنان و مردان باعث از بین رفتن جذابیت فطری آنها برای یکدیگر و شیوع طلاق‌های عاطفی و اختلافات عدیده‌ای در خانواده‌ها می‌شود.
 وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی و تأثیر آن بر رواج بدحجابی باید جدی گرفته شود و مردم بدانند حتی اگر دین ندارند و تنها زندگی خود را دوست دارند باید برای استحکام آن به حجاب و عفاف اهمیت دهند./977/پ201/س



۱۳۹۲/۹/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن