تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820375728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكست تركيه و فرار شيخ سلفي، مصاديق حقانيت ايران در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شكست تركيه و فرار شيخ سلفي، مصاديق حقانيت ايران در سوريه
دماوند – خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه دماوند، شكست تركيه و فرار شيخ سلفي را از مصاديق حقانيت ايران در سوريه خواند و از ملاقات هيأت اروپايي با فتنه گران انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علاءالديني در خطابه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته دماوند كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان برپا شد، اظهار داشت: امروز در سايه الطاف الهي، درايت رهبر فرزانه انقلاب و مقاومت امت اسلامي موقعيت خوبي در معادلات جهاني براي ايران ايجاد شده است.

وي ادامه داد: از جمله موفقيت هاي امروز ايران در عرصه هاي جهاني مي توان به شرايط سوريه اشاره كرد، در حال حاضر تضعيف جبهه معارضان از سويي و افزايش روزافزون قدرت ارتش مردمي سوريه را مي توان در پيروزي هاي مكرر اين امت مظلوم اما مقاوم و صبور مشاهده كرد.

اين مسئول اضافه كرد: اين پيروزي هاي پياپي در حالي حاصل مي شود كه تلاش جوامع مغرض جهاني بر انسجام معارضان براي بركناري دولت بشار اسد بود كه اين انسجام مدنظر آنها نه تنها محقق نشد بلكه امروز اختلاف ميان دشمنان مردم سوريه به حدي فزوني يافته كه گروهي تحت عنوان ارتش آزاد سوريه، بعنوان عناصري جدا شده از دولت مركزي دوباره با اصل بشار اسد به مردم سوريه بازمي گردد و بدين واسطه خشم تروريست هاي تندرو برانگيخته و فرمانده آنها را به قتل مي رسانند.

علاءالديني افزود: در ميدان هنر نيز نمايش فيلمي تحت عنوان "پادشاه شن ها" با مضمون عيان سازي حقيقت اهداف و اعمال تندروهاي تروريست در داخل سوريه بيش از پيش خشم اين طرد شدگان از جهان اسلام را بر مي انگيزد.

شكست تركيه در سياست هاي منطقه اي

نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه دماوند با اشاره به شكست هاي مكرر تركيه در سياست هاي خارجي خاطرنشان كرد: نه تنها افراطيون بلكه كشورهاي ديگري نظير تركيه را نيز بايد در رديف شكست خوردگان منطقه به لحاظ فعاليت هاي سياسي خارجي و منطقه اي قرار داد.

وي ادامه داد: امروز مقامات تركيه به واسطه چنين شكست هايي جايگاه خود در ميان مردم اين كشور نيز از دست داده اند كه حضور اعتراضي در خيابان ها به بهانه مبارزه با فساد مالي دولت مهر تأييدي بر اين مدعي است.

اين مسئول اضافه كرد: علاوه بر سوريه و تركيه، مديريت دقيق و درست از سوي حزب الله لبنان نيز جلوه بارزي از توفيقات عظيم جهان اسلام است، رفع خطر از اقدام تروريستي فرد انتحاري، فرار شيخ سلفي و كنترل آشوب ها در اين كشور آنهم با مديريت حزب الله و در غياب دولت لبنان همه و همه مسائلي قابل تقدير هستند.

به گفته علاءالديني، شكست تركيه در سياست هاي خارجي و منطقه اي و همچنين فرار شيخ سلفي در كنار شكست هاي پياپي تندروها و پيروزي هاي ارتش مردمي سوريه را بايد مصاديق بارز و غيرقابل كتماني از حقانيت سياست هاي اتخاذي از سوي جمهوري اسلامي دانست.

نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه دماوند تصريح كرد: امروز مسائل پيش آمده در جهان و منطقه خاورميانه موجبات كوتاه شدن بازوان آمريكا در نقاط مختلف اين كره خاكي را فراهم ساخته تا موضع ضعف ايالات متحده و دست بالاتر ايران تأكيد دوباره اي بر درايت رهبر معظم انقلاب و كارايي نظام ولايت فقيه باشد.

نگراني دشمن از پيشرفت هاي علمي ايران

وي، پيشرفت هاي روزافزون علمي ايران در عرصه هاي مختلف را محلي ديگر براي نگراني هاي بيشتر دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: مشاهده ارسال دوباره و موفقيت آميز موجود زنده به فضا، افزايش برد موشك هاي ايران و خبرهاي بي شمار و متعدد از دستاوردهاي علمي فرزندان اين مرز و بوم اسلامي در هفته پژوهش موجبات نگراني دشمنان را فراهم ساخته است.

اين مسئول ادامه داد: چنين توفيقاتي سبب مي شود تا جبهه دشمن دست به اقداماتي نسجيده بزند، وظيفه امروز همه آحاد امت اسلامي اتخاذ تدابيري است كه خداي نكرده بهانه به دست آنها ندهد تا بتوانند نقشه هاي و ترفندهاي جديد خود را عملي سازند.

علاءالديني اضافه كرد: در حال حاضر دشمنان به رفتارها و حتي استخدام كلمات مسئولان ايراني حساس شده اند، از اين رو بايد در اظهار نظرها و اتخاذ شيوه هاي رفتار سياسي خود دقتي وافر به خرج داد.

رفتار مؤدبانه تر هيأت اروپايي با فتنه گران نسبت به مسئولان

خطيب نماز جمعه دماوند در ادامه با اشاره به سفر هيأت اروپايي به كشورمان خاطرنشان كرد: در هفته اي كه گذشت، هيأتي از اتحاديه اروپا به كشورمان سفر كرد كه به طور قطع اين سفر با هماهنگي مسئولان و توافقات حاصله انجام شد، اما پرسش اينجاست كه چرا اين گروه توانستند مجال ملاقات با دو تن از محكومان جريان فتنه كه يكي وكيل مدافع اين جريان و ديگري كارگردان هنري آن بودند را پيدا كنند.

وي ادامه داد: هيأت اروپايي نه تنها موفق به ملاقات فتنه گران در سفارت يونان و دادن هديه به آنها مي شوند، بلكه آنها اين ملاقات خود را پر رنگ تر و مؤدبانه تر نسبت به ملاقات با مسئولان انجام مي دهند.

اين مسئول اضافه كرد: هيأت اروپايي بُعد ملاقات با فتنه گران را در حالي به شكلي بارز در دستگاه هاي خبرپراكني خود تبليغ مي كنند كه امروز ايران اسلامي در آستانه برپايي راهپيمايي حماسي 9 دي و يادآوري اين يوم الله تاريخي قرار دارند.

علاءالديني افزود: امت اسلامي با حضور خودجوش و قاطع در روز 9 دي ريشه هاي فتنه را خشكاند و از بين بردند، حال پرسش مردم شريف ايران اين است كه امروز از چه نوع ادبياتي استفاده مي كنيم كه دشمن را به واسطه آن نسبت به بيداري فتنه و روي آوردن دوباره به سران آن اميدوار كرده است.

خطيب نماز جمعه دماوند با اشاره به حديثي نوراني از امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن امام همام در فرمايشات خود مي فرمايند كه "هر آنكس كه فتنه اي را بيدار سازد خود در آتش آن خواهد سوخت و به هيزم شعله هاي آن بدل مي شود".

اربعين، نمادي از خلق حماسه در سال حماسه سازي

وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان، حضرت امام حسين(ع) اين واقعه تاريخي و فرهنگ برخواسته از آن را نمادي بزرگ در سال نامگذاري شده از سوي رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" براي خلق حماسه هاي بي بديل خواند و گفت: راهپيمايي جهان اسلام در مسير رسيدن به حرم نوراني و مطهر سيد و سالار شهيدان و ياران و خانواده مكرم ايشان در روزهاي منتهي به اربعين حسيني نه پير مي شناسد و نه جوان و نه سرما بر آن مؤثر و است و نه گرما و در آن مي توان اتحاد شيعه و سني را در اخلاص نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) مشاهده كرد.

اين مسئول اضافه كرد: بر اساس آمار و ارقام اعلامي از سوي مسئولان مرزي كشورمان تا روز گذشته نزديك به 300 هزار نفر در انتظار اخذ ويزا براي ورود به خاك عراق بودند تا خود را به خيل عظيم عاشقان اباعبدلله الحسين(ع) و اين جريان بدون بديل در مذهب و بدون سابقه در جهان برسانند.

علاءالديني ادامه داد: امروز راهپيمايي چندين كيلومتري و 20 ميليوني اربعين به بزرگترين كنگره جهان اسلام مقابل ديدگان دشمنانِ اين دين مبين تبديل شده و بايد از ظرفيت هاي بي شمار آن براي خلق حماسه سياسي و اقتصادي مدنظر رهبر فرزانه انقلاب استفاده كرد.

رفع ريگ توسعه از سيستان با تلاش سپاه

خطيب نماز جمعه دماوند با اشاره به ديگر مناسبت پيش رو در انتهاي هفته جاري از تلاش غيورمردان سپاه پاسداران در عرصه هوايي كشور در راستاي صيانت از آسمان ايران اسلامي قدرداني كرد و گفت: مردم ايران بويژه برادران و خواهران غيور در استان انقلابي سيستان و بلوچستان هرگز جنايات عبدالمالك ريگي و ديگر جانيان وابسته به جريانات ضد اسلامي را فراموش نمي كنند.

وي ادامه داد: تلاشگران سپاه با دستگيري اين تروريست نه تنها موجبات ارتقاي امنيت پروازها در فضاي مقدس ايران اسلامي را فراهم ساختند، بلكه اقتدار خود كه همان نمادي از اقتدار نظام است را نيز به رخ جهانيان كشيدند.

اين مسئول اضافه كرد: سپاه با رشادت فرزندان غيور اين سرزمين، ريگي ملعون كه در زمين مي گريخت را در هوا به دام انداخت تا شرّ اين ريگ و مانع رشد و توسعه استان سيستان و بلوچستان از اين منطقه كم شود.

كد خبر: 2199457

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۴:۲۴

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن