تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805312099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداري بزرگ روز اربعين خاري در چشم دشمنان است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عزاداري بزرگ روز اربعين خاري در چشم دشمنان است
توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به مراسم عزاداري بزرگ روز اربعين از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران گفت: با عنايت امام زمان(عج) اين مراسم خاري در چشم دشمنان است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمين رحيميان در گردهمايي مسئولان هيئت‌هاي مذهبي استان قم كه با موضوع عزاداري بزرگ اربعين حسيني از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها تا مسجد مقدس جمكران برگزار شد با اشاره به اينكه نهضت امام خميني رحمةالله‌عليه برگرفته از امام حسين عليه‌السلام است اظهار كرد: نهضت امام رحمةالله‌عليه از عاشوراي 1342 آغاز شد و مهمترين فراز پيروزي انقلاب از عاشوراي 1357 بود. ما هر چه داريم از امام حسين عليه‌السلام و البته از امام رضا عليه‌السلام و اهل بيت عليهم‌السلام است.

ويبا بيان اينكه پيامبر اكرم صلي الله و عليه و آله و سلم فرمودند «حسين منّي و انا من حسين» افزود: تعبير «انا من حسين» اشاره به اين مسئله دارد كه بقاي قرآن، بقاي اسلام و بقاي نام رسول الله صلي‌الله‌عليه‌وآله، در پرتو جانفشاني امام حسين عليه‌السلام است.

توليت مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه رابطه بين عاشورا و انتظار و امام حسين عليه‌السلام و امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه، خود داستان شگفتي است تصريح كرد: در اين ميان اربعين حسيني داراي ويژگي برجسته‌اي است. يكي از نشانه‌هاي شيعه، زيارت اربعين است. در همين جهت مي‌دانيم بزرگترين زيارت امام حسين عليه‌السلام در زيارت اربعين است و به نظر مي رسد بزرگترين تجمع تاريخ و اربعين‌هاي تاريخ تشيع، امسال اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان با اشاره به اينكه سال‌هايي كه ما در نجف در خدمت امام رحمةالله‌عليه بوديم، تقريبا همه اربعين‌ها طبق رسم، از نجف اشرف پياده به كربلا مشرف مي‌شديم خاطرنشان كرد: همسفر ما هم در آن سفر زيارت اربعين، شهيد بزرگوار حضرت آيت‌الله حاج‌آقا مصطفي خميني بود كه ايشان ويژگي‌هاي خاص خود را داشتند.

رئيس سابق بنياد شهيد انقلاب اسلامي، به تبيين ويژگي هاي فرزند امام خميني (ره) پرداخت و اظهار كرد: حاج آقا مصطفي بسيار خوش‌برخورد بودند و مجلس ايشان هميشه آميخته به نكات ارزشمند و مفيد بود. كسي از مجلس ايشان خارج نمي‌شد مگر آنكه انبوهي از استفاضات و استفاده‌ها را برداشت كرده باشد. اما وقت عزاداري كه مي‌شد و هر وقت اسم امام حسين عليه‌السلام و زيارت عاشورا و اربعين را مي‌شنيدند، همانند پدرشان اشك از چشمان‌شان جاري مي‌شد. حتي در حال پياده‌روي آنچنان براي سيد و سالار شهيدان اشك مي‌ريختند و گريه مي‌كردند كه همانند آن را فقط در امام رحمةالله‌عليه مي‌ديديم.

نماينده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در ادامه خاطراتي از مسير پياده روي اربعين تا كربلا را بيان كرد و افزود: اربعين يكي از نشانه‌هاي شيعه است. آنهايي كه توفيق پيدا كردند و مشرف شدند، حضوري زيارت مي‌كنند و آنهايي كه توفيق پيدا نكردند ولي نيت داشتند و دل‌شان مي‌خواست، از راه دور نيت زيارت مي‌كنند. «بعد منزل نبود در سفر روحاني» از همين جا و از دور‌ترين نقاط زمين هم كه سلام بدهيم، آنها مي‌شنوند و جواب مي‌دهند. «دلخوشم به مستحبي كه جوابش واجب است».

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان با بيان اينكه ما در مركز خاندان اهل بيت عليهم‌السلام هستيم تصريح كرد: براي اهل بيت عليهم السلام خانه‌اي است به نام قم و در كنار قم هم جايگاهي است كه به نام ولي دم حسين عليه‌السلام است؛ آن كسي كه بايد بيايد و انتقام خون حسين عليه‌السلام را بگيرد، آن كسي كه بايد بيايد و آرزوي همه انبيا و اوصيا را با نابود كردن همه ظالمان و برقراري حكومت الله بر سراسر گيتي محقق كند.

وي افزود: و چه زيبا است كه رهروان راه حسين عليه السلام و عاشقان پير خمين در قم حركتي شايسته اين مركز انجام دهند كه الگوي ديگر شهرها و بلاد بشود كه اگر كساني در جاهاي مختلف دست‌شان به كربلا نرسيد، بدانند به مصداق «كل ارض كربلا»؛ همه زمين‌ها كربلاست و مي‌توان در هر زميني حركت كربلايي كرد.

توليت مسجد مقدس جمكران با تاكيد بر اينكه امام هر چه داشت از هيئتي بودن داشت خاطر نشان كرد: ايشان هميشه مي‌فرمودند «بگذاريد من حالت عامي خودم را حفظ كنم» همه بزرگان ما اينطور بودند. امام در تمام شهادت‌ها مراسم روضه مي‌گرفتند. همه اين روضه‌ها براي ائمه يك روز بود، اما وقتي فاطميه فرا مي‌رسيد، در فاطميه اول و فاطميه دوم هر كدام سه روز روضه مي‌گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان افزود: امام رحمةالله‌عليه در خيلي از حوادث مانند فوت حاج آقا مصطفي كالجبل الراسخ اشك نريخت اما همين كه نام امام حسين عليه‌السلام به گوش امام مي‌رسيد، شانه‌هايش مي‌لرزيد و قطره‌هاي اشك بر محاسنش جاري مي‌شد.

ايشان در ادامه با اشاره به مراسم بزرگ عزاداري روز اربعين از حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله عليها تا مسجد مقدس جمكران اظهار كرد: با عنايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه اين مراسم خار چشم دشمنان است و چشم آمريكا را كور مي‌كند.اگر روز قدس و روز 22 بهمن حافظ انقلاب است، همگي نشأت گرفته از عاشورا و اربعين حسيني است.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به اينكه يقينا دشمنان مخصوصا در موقعيت فعلي دندان طمع‌شان را به عنوان مذاكره براي ما تيز كرده‌اند؛ افزود: ما مي‌دانيم، شما هم مي‌دانيد و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هم تصريح كردند كه ما به آنها خوشبين نيستيم. اين سخن مقام معظم رهبري سخن قرآن و برگرفته از قرآن است كه «لن ترضي عنك اليهود و النصاري حتي تتبع ملتهم». تا وقتي كه دست‌مان را روي سرمان نگذاريم و تسليم محض روش و سنت و آيين آنها نشويم، آنها دست از سر ما برنمي‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان خاطرنشان كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هم گفتند، مشكل غرب با ايران مشكل هسته‌اي نيست، مشكل غرب با ايران اسلام ناب محمدي و اسلام علوي، حسيني و عاشورايي است و ما جز از طريق مقاومت و حضور در صحنه، و عاشورايي و اربعيني حركت كردن و احياي شعائر ديني در سطح جامعه، راهي براي پيروزي نداريم. يقينا بزرگترين پشتوانه نظام و دولت، حضور مردم در صحنه‌هاي انقلاب و در صحنه‌هاي عزاداري براي امام حسين و عظمت و شكوه شعائر ديني است.

وي وقت‌شناسي در انجام وظيفه را يكي از مهمترين وظايف منتظران حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف دانست و افزود: توابين وظيفه را تشخيص دادند و انجام وظيفه هم كردند، ولي در وقت انجام وظيفه نبود و لذا اثري نداشت و نقش مهمي هم نتوانستند ايفا كنند. اين تشخيص و انجام وظيفه بايد در زمان خودش انجام مي‌شد. آن وقتي كه مسلم بن عوسجه به حبيب بن مظاهر برخورد كرد كه در تاريخ آمده حبيب بقچه حمام را زير بغل گرفته بود تا به حمام برود. وقتي مسلم خبر آمدن حسين به كربلا را داد، حبيب نه به حمام رفت و نه به خانه برگشت. از همان جا راه كربلا را در پيش گرفت و رسيد. به بعضي‌ها مانند طرماح هم گفتند «بيا». گفت: «بروم آذوقه‌اي براي خانواده مهيا كنم و بعد مي‌آيم.» اما وقتي برگشت كار از كار گذشته بود.

توليت مسجد مقدس جمكران خاطرنشان كرد: انتظار امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه يعني حبيب بودن، يعني هر لحظه آماده حركت بودن. جايي كه وظيفه ايجاب كرد، «نماز قضا دارم» يا «بروم طلب حلاليت كنم» يا «قرضي را ادا كنم» كنار مي‌رود. از ويژگي‌هاي امام همين بود. مخصوصا اين 10 سال بعد از پيروزي انقلاب به گونه‌اي زندگي مي‌كرد كه اگر هر لحظه ارتحال ايشان به لقاءالله فرا مي‌رسيد، آماده رفتن بود و كار بر زمين مانده نداشت.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان تصريح كرد: منتظر و سرباز امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه يعني وظيفه‌شناسي و ما بايد همواره از خداوند بخواهيم كه ما را در انجام وظيفه لحظه‌شناس قرار بدهد./س

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن