تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون آموزشي دانشگاه علم و فرهنگ: حضور كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي هدفمند باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون آموزشي دانشگاه علم و فرهنگ: حضور كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي هدفمند باشد
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه علم و فرهنگ معتقد است: بايد تلاش كرد تا حضور كاربران ايراني را در شبكه‌هاي اجتماعي، هدفمند و به سمت پيشرفت علمي و دفاع از ارزش‌هاي كشور پيش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، "محمدصادق بيجندي" شامگاه پنج‌شنبه، 28 آذر در كارگاه جستجوي علمي در اينترنت كه به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي زنجان برگزار شد، اظهار كرد: در دنيايي به سر مي‌بريم كه به صورت آنلاين و در هر لحظه كه بخواهيم مي‌توانيم اطلاعات بسياري را در زمينه‌هاي مختلف به دست آورده و مطالعه كنيم كه نكته اساسي و مهم در اين زمينه، رعايت اخلاق در فضاي مجازي و عدم سرقت ادبي است.

وي افزود: "كپي‌پيست" به نوعي سرقت محسوب مي‌شود و بايد از هرگونه مطلبي كه در فضاي سايبري به دست آورده و استفاده مي‌كنيم با ذكر منبع آن باشد.

بيجندي تصريح كرد: در دنياي "علم باز" زندگي مي‌كنيم. اگر قبلاً با حضور در كتابخانه دسترسي به مطالب داشتيم، در حال حاضر اين امر در فضاي مجازي هم امكان‌پذير شده و فقط براي اينكه بتوانيم در اين عرصه موفق باشيم بايد بتوانيم اطلاعات مورد نياز را دسته‌بندي و مديريت كنيم تا در حجم وسيع اطلاعات دچار سردرگمي نشويم.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه علم و فرهنگ تاكيد كرد: بر اساس اعلام مسوولان "فيس‌بوك" در حال حاضر حدود 17 ميليون كاربر ايراني در اين شبكه اجتماعي عضو هستند، لذا نهي مداوم آن‌ها در استفاده از اين شبكه كارساز نيست و بايد روش استفاده درست و علمي را به كاربران آموزش داد.

بيجندي مدعي شد: طبق آمار بيشترين جستجويي كه ايرانيان در سايت "يوتيوب" داشته‌اند، حركات موزون بوده است، اين در حالي است كه اين سايت بيش از 450 هزار فيلم مفيد آموزشي در زمينه‌هاي مختلف دارد.

وي با تاكيد بر اينكه براي اينكه در فضاي سايبري محو نشويم بايد قابليت‌ها را شناسايي كنيم، ادامه داد: با شناسايي قابليت‌هايي كه داريم مي‌توانيم از امكاناتي كه كشورهاي پيشرفته در اين عرصه فراهم كرده‌اند به نفع كشور خودمان استفاده كنيم.

اين مدرس دانشگاه با اشاره به حضور وزير امور خارجه در فيس‌بوك، تاكيد كرد: اتفاقاً حضور وزير امور خارجه در اين شبكه اجتماعي مسيردهي به كاربران اين شبكه در حضور و نظردهي در موارد مهم سياسي كشور در جريان مذاكرات 1+5 بود و بايد تلاش كرد تا حضور كاربران ايراني را در اين شبكه اجتماعي هدفمند و در راستاي دفاع از ارزش‌هاي كشور كرد.

بيجندي با معرفي چندين سايت مختلف و توانايي‌هايي كه در زمينه فعاليت‌هاي علمي داشتند، گفت: سايت گوگل كه دشمن به راحتي از آن براي جاسوسي استفاده مي‌كند، مي‌تواند در صورت استفاده درست به يكي از كاربردي‌ترين منابع در دسترسي به منابع علمي روز باشد.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه علم و فرهنگ با بيان اينكه همه وسايل ارتباطي در دنياي امروز قابليت جاسوسي را دارند، تاكيد كرد: با حفظ امنيت اطلاعاتي كه براي هر فردي مهم است مي‌توان در سايت‌هاي مختلف علمي عضو شد و حتي با امكاناتي كه فيس‌بوك دارد مي‌توان كاربران آن به‌ويژه دانشجويان را هدايت كرد تا از طريق اين شبكه اجتماعي وارد اين سايت‌هاي علمي شوند.

وي با معرفي قابليت‌هاي گوگل اسكولار (Google Scholar)، گفت: با عضويت در "گوگل اسكولار" و ارايه "آي‌دي ايميل" مي‌توان به صورت آنلاين جديدترين مقالات، فيلم‌ها، اخبار و حتي تصاوير در زمينه‌هاي مورد علاقه را دريافت كرد.

اين مدرس دانشگاه با تاكيد بر اينكه در ارايه مقالات معتبر زمان مهم است، خاطرنشان كرد: براي ارايه مقالات معتبر نهايت تاريخ نشر مقالاتي كه به عنوان مرجع استفاده مي‌شوند تا 5 سال است و اين سايت قابليت جستجوي مقالات جديد و با تاريخي كه مدنظر جستجوگر هستند را دارد.

بيجندي تصريح كرد: اگر جوانان با قابليت‌هاي اينترنت در زمينه‌هاي مختلف آشنا شوند كمتر وقت خود را در فضاي مجازي بيهوده صرف مي‌كنند، به‌ويژه بايد توجه داشت در مراكز علمي كه از بودجه بيت‌المال، هزينه دانشجويان فراهم مي‌شود دانشجويان بايد بيشترين وقت ممكن خود را در راه يادگيري و انجام وظيفه تحصيلي خود صرف كنند تا مديون نباشند.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان كرد: نبايد نگاه مقطعي و احساسي در زمينه مسايل مربوط به فضاي سايبري داشته باشيم و بايد تلاش كنيم تا زمينه آشنايي با زمينه‌هاي مثبت آن را فراهم كنيم. توجه به امور فرهنگي در فضاي سايبري ضروري و در عين حال مشكل است، زيرا به ازاي هر فرد يك ديدگاه وجود دارد و براي اعتلاي فرهنگ كشور توجه به منويات مقام معظم رهبري در اين زمينه بسيار مثمرثمر خواهد بود.

انتهاي پيام

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن