تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803279763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلستان با هدف كادرسازي اقدام به تاسيس دانشگاه در ايران كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انگلستان با هدف كادرسازي اقدام به تاسيس دانشگاه در ايران كرد
مشهد - خبرگزاري مهر: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: انگليس ها هدفشان كادرسازي براي رسيدن به اهداف استعماريشان بود تا با تربيت افرادي وابسته ديگر نيازي به لشكركشي براي تصرف كشورمان نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحيم پور ازغدي بعد از ظهر پنج شنبه در همايش وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همايش هاي دانشگاه علوم اسلامي رضوي اظهار كرد: دانشگاهي كه در حكومت رضا خان تاسيس شده به منظور پيشرفت كشور و استقلال يافتن ملت ايران نبود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان كرد: دانشگاه را با نظارت انگليسي ها و جريان فراماسون تاسيس كردند و انگليس ها هم هدفشان كادر سازي براي رسيدن به اهداف استعماريشان بود تا با تربيت افرادي وابسته ديگر نيازي به لشكر كشي براي تصرف كشورمان نداشته باشند.

رحيم پور ازغدي اظهار كرد: شرايط به گونه اي بود كه حتي روساي دانشگاه ها را بدون اجازه مسئولان سفارت انگلستان تغيير نمي دادند.

وي بيان كرد: با اينكه آنها دانشگاه را با اهداف استعماري راه انداختند به تدريج يكسري بچه مسلمان در دانشگاه ها پيدا شدند كه مواضع ضد استعماري داشتند كه نمونه اش را مي توان در همين جريان ضد آمريكايي 16 آذر مشاهده كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: كم كم جريان ارتباطي بين حوزويان انقلابي و دانشجويان زياد شد و يك نطفه اي بر خلاف جريان بين حوزه و دانشگاه ها در آن زمان شكل گرفت.

رحيم پور ازغدي گفت: برخي در حوزه هاي علميه فكر مي كنند بايد فقط درس بخوانند و فكر مي كنند هدف اسلام از درس خواندن فقط خواندن براي خواندن است و همه دنيايشان شده بين مدرس و خانه و كار به هيچ چيزي ندارند.

طلبه هاي انقلابي وحدت حوزه و دانشگاه را رقم زدند

وي افزود: آنهايي كه باعث بوجود آمدن ارتباط و وحدت بين حوزه و دانشگاه شدند از اين قشر طلبه ها نبودند بلكه طلبه هايي انقلابي بودند كه مي توان به شهيد مفتح به عنوان يكي از آنها اشاره كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار كرد: البته ما يك پديده ديگري هم داشتيم به نام طلبه ترسو كه اين افراد دين را فداي خودشان مي كند اما حاضر نيستند خودشان را فداي دين كنند و همين ها حتي در يك دوره اي امر به معروف و نهي از منكر را از رساله ها حذف كردند.

دشمنان در حال تبديل كردن بيداري اسلامي به جنگ مذهبي هستند

رحيم پور ازغدي سپس با بيان اينكه دشمنان در حال تبديل كردن بيداري اسلامي به جنگ مذهبي هستند تاكيد كرد: اين همان وحدتي بود كه امام خميني(ره) روزي نگران از بين رفتنش بودند و وحدت شيعه و سني را به همين دليل مطرح كردند.

وي بيان كرد: در صورتي كه دانشگاه هاي ما و همچنين حوزه هاي به درستي وظيفه شان را انجام دهند ما ديگر نبايد نگران تحريم ها باشيم و نه نگران تهاجم فرهنگي اما وقتي حوزه به وظيفه فرهنگي اش عمل نكند و دانشگاه هم در توليد علم عقب بماند از افزايش تحريم ها نگران خواهيم شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به حديثي از امام هشتم(ع) بيان كرد: ايشان مي فرمايند: "هر كسي مي خواهد از اسلام اشكالي بگيرد سوالي دارد يا با چيزي مخالف است بپرسد بدون هيچ نگراني"، سپس تاكيد كرد: اگر اين جمله را بر سر تك تك حوزه هاي علميه بنويسيم آنوقت تمدن سازي اسلامي خودش خواهد آمد.

كم كاري دانشگاه ها در توليد علوم انساني

رحيم پور ازغدي سپس با انتقاد از كم كاري دانشگاه ها در توليد علوم انساني گفت: دانشگاه هاي علوم انساني ما به جاي توليد علم به مكاني براي توليد مثل تبديل شده اند به صورتي كه فقط كار ترجمه، حفظ كردن، نمره و مدرك گرفتن و آموزش دوباره همان مسائل به ديگران انجام مي شود بدون اينكه چيزي به آن علم اضافه شده باشد.

وي افزود: اينكه علمي را ياد بگيريم و بدون كم و زياد همان علم را دوباره به ديگران انتقال دهيم اين اسمش نمي شود توليد علم بلكه اين توليد مثل است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: البته من منكر كارهاي علمي دانشگاه ها و حوزه ها نمي شوم و الان شرايط با 30 سال قبل تفاوت زيادي پيدا كرده است.

رحيم پور ازغدي ضمن تاكيد بر لزوم مطالع در بين حوزويان و طلاب اظهار كرد: يك طلبه بايد روزي حداقل 10 تا 12 ساعت كار كند و مطالعه را جزو اولويت هاي كاري خودش بگذارد چرا كه مطالعه و دانايي مي تواند به او در انجام وظايف فرهنگي اش كمك كند.

ما در حال حاضر متدين ترين اساتيد و دانشجويان جهان را داريم

وي گفت: ما در حال حاضر متدين ترين اساتيد و دانشجويان جهان را داريم و در هيچ كجاي دنيا نمي توان به اندازه ايران دانشجو و استاد متدين پيدا كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به حضور حوزويان در دوران هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: در برابر همان طلبه هاي ترسو طلابي بوجود آمدند كه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل نسبت به جمعيت طلاب كشور بيشترين تعداد شهيد را تقديم انقلاب كردند.

رحيم پور ازغدي تصريح كرد: امروز تمدن غرب بيش از گذشته متزلزل شده و براي بسياري از سوالات پاسخي ندارد و در حال چرخيدن به دور خودش است.

وي تاكيد كرد: در صورتي كه ما كارمان را درست انجام دهيم تمدن اسلامي برگرفته از ايران تا 40 سال آينده بر تمام كشورهاي اسلامي جهان حاكم خواهد شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان با بيان خاطره اي از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن زماني كه در يكي از مناطق جنوبي كشور تقريبا هيچ نيروي در خط مقدم باقي نمانده بود و دشمن بدن مانعي پيشرفت مي كرد تعدادي از طلبه هاي مشهد و قم وارد عرصه دفاع از كشور شدند.

رحيم پور ازغدي افزود: وقتي بنده و ديگر طلبه ها نزد فرماندهان رفتيم از آنها خواستيم سخت ترين قسمت و مشكلترين و خطرناكترين خط دفاعي را در اختيارمان قرار دهند و به آنها قول داديم دشمن حتي يك وجب از ان منطقه پيشروي نكند.

وي اظهار كرد: طلبه هاي حاضر در اين خط دفاعي آنقدر دلاورانه جنگيدند و دشمن آنچنان خوار شد كه اين خط پس از مدتي به خط آخوندها در بين رزمندگان شهرت يافت و دليل اين شهرت هم اين بود كه دشمن از اين نقطه حتي يك وجب نتوانست پيشروي كند.

كد خبر: 2199214

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۰:۱۷

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن