تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش راهي براي جلوگيري از استرس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ورزش راهي براي جلوگيري از استرس
ورزش سلامت كلي بدن را افزايش مي‌دهد و احساس بهتري به فرد مي‌دهد و علاوه بر داشتن فوايد جسماني در كاهش استرس نيز موثر است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ورزش در تمام رشته‌ها مي‌تواند باعث كاهش اضطراب و استرس شود. فعال بودن احساس بهتري به شما مي‌دهد و نگراني‌ها را از بين مي‌برد. مي‌توان با انجام ورزش حتي اگر حرفه‌اي نباشد، استرس را مديريت كرد.

ورزش باعث ترشح بيشتر آندروفين در مغز مي‌شود كه احساس بهتري را در فرد ايجاد مي‌كند. ورزش‌هايي از جمله دويدن، تنيس و پياده روي بيشتر چنين احساسي را ايجاد مي‌كنند.

بعد از انجام ورزش‌هاي سريع يا شنا كردن براي مدتي متوجه مي شويد كه دغدغه‌هاي روزانه خود را فراموش كرده ايد و بيشتر مي‌توانيد بر حركات بدن خود متمركز شويد. با انجام مداوم ورزش هر روز تنش‌ها از شما دورتر مي‌شود و كم‌كم مي‌توانيد انرژي و آرامش خود را بازيابيد. ورزش مداوم اعتماد به نفس را افزايش مي‌دهد و افسردگي و اضطراب را كاهش مي‌دهد. ورزش وضعيت خواب را بهبود مي بخشد. بدين شكل احساس آرامش بيشتري خواهيد داشت و بهتر مي‌توانيد بدن را كنترل كنيد.

** مي‌توانيد با كمك گام‌هاي زير موفق‌تر ورزش كنيد:

- با پزشك خود مشورت كنيد. اگر براي مدتي ورزش نكرده‌ايد و مشكلات جسماني خاصي داريد بايد قبل از شروع ورزش با پزشك خود مشورت كنيد.

- قبل از دويدن راه برويد. به تدريج آمادگي جسماني خود را افزايش دهيد. هيجان نسبت به برنامه جديدي كه داريد ممكن است باعث انجام بيش از حد ورزش شود و آسيب ديدگي‌ ايجاد كند. انجام حداقل 150 دقيقه‌ ورزش با شدت متوسط در هفته‌ يا 75 دقيقه‌ ورزش با شدت زياد در هفته‌ مناسب است. اگر تازه ورزشي را شروع كرده ايد بهتر است. در سطح متوسط فعاليت كنيد و بعد از مدتي شدت آن را افزايش دهيد.

-هر ورزشي كه دوست داريد انجام دهيد. همه ورزش‌ها باعث افزايش سلامتي و كم شدن استرس مي‌شوند. نكته مهم اين است كه ورزش دلخواه خود را انجام دهيد تا از آن لذت ببريد.

-با وجود اين كه ممكن است برنامه روزانه شما طوري باشد كه يك روز صبح و روز ديگر غروب وقت ورزش كردن داشته باشيد، اما بهتر است زمان خاصي را در طول شبانه روز به ورزش اختصاص دهيد. بدين شكل انگيزه بيشتري براي انجام آن داريد.

شروع يك ورزش گام اول است. مي‌توان از راه‌هاي مختلف تداوم ورزش و انگيزه انجام آن را افزايش داد. براي مثال مي‌توان هدفگذاري كرد، دوستاني پيدا كرد كه همراه باشند و ميزان ورزش را در طول زمان افزايش داد.

به ورزش به عنوان يكي از كارهايي كه بايد در طول هفته‌ انجام دهيد نگاه نكنيد. از ورزش لذت ببريد و آن را يكي از جنبه‌هاي مهم زندگي خود بدانيد.

انتهاي پيام

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن