تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شش خواسته آژانس از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: شش خواسته آژانس از ايران
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: با وجود اينكه مرجعي براي بازديد از صنايع موشكي و نظامي وجود ندارد، ولي بازرسان آژانس اتمي براي شفاف‌سازي بيشتر از صنايع موشكي ما بازديد مي كنند.
مهر: علي اكبر صالحي در پايان ديدار با مراجع اعظام تقليد در قم در گفتگو با خبرنگاران پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران در تفاهم نامه اخير با كشورهاي 1+5 را مهمترين محور ديدار شش تن از مراجع تقليد ذكر كرد و گفت: در اين ديدارها راجع به جزئيات تفاهم نامه و ابهاماتي كه در رسانه هاي جمعي مطرح شده و در ذهن مردم ما وجود دارد، صحبت شد و تا جايي كه ميسور بود رفع تكليف كرديم.

وي اظهار كرد: ما اطمينان مي دهيم كه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه از چارچوب قوانين NPT عدول نخواهد كرد و پايبند به تعهدات هستيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ديدار با مراجع تقليد را مفيد ارزيابي كرد و افزود: اميدواريم تيم مذاكره‌كننده در چارچوبي كه مقام معظم رهبري تعريف و تبيين كردند و با ارشادات ايشان بتوانند بقيه راه را به خوبي طي كنند و جمهوري اسلامي ايران با سرافرازي از اين پرونده ساختگي رها شود.

صالحي با اشاره به تضمين غربي ها براي اجراي توافقنامه كشورهاي 1+5 گفت: در اين توافقنامه هر اتفاقي بيافتد، جمهوري اسلامي ايران برنده نهايي آن خواهد بود. اگر آنها متعهد به توافقنامه باشند كه چه بهتر، اما اگر نقض عهد كنند، جمهوري اسلامي ايران به افكار عمومي جهان نشان داده است كه اهل پايبندي به تعهدات و تفاهم و تعامل است و اين طرف مقابل است كه لجاجت مي كند و به دنبال فشار وارد كردن به جمهوري اسلامي ايران است.

وي اضافه كرد: در آن شرايط افكار عمومي جهان خواهند فهميد كه چه كسي نقض عهد مي كند و دنبال بهانه براي فشار به جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران كشوري مستقل است و تابع هيچ اراده سياسي ديگري نيست و اين افتخار را با زحمت زيادي بدست آورده و روي آن ايستاده است.

صالحي تصريح كرد: اميدواريم طرف مقابل بيش از اين جمهوري اسلامي ايران را امتحان نكند؛ چراكه آنها 34 سال ما را امتحان كردند و متوجه شدند جمهوري اسلامي ايران روز به روز مقتدرتر و عزيزتر مي شود.

غني سازي متوقف نمي شود

وي با بيان اينكه غني سازي هسته اي در جمهوري اسلامي ايران متوقف نمي شود، گفت: غني سازي پنج درصدي از ابتدا تاكنون وجود داشت، ولي يك زماني نياز به غني سازي 20 درصدي احساس مي‌شد، اما آنها استنكاف كردند و جمهوري اسلامي ايران با همت جوانان غيور خود توانست به 20 درصد غني سازي برسد و دنياي غرب را به شگفتي وا دارد.

به گفته رئيس سازمان انرژي اتمي غني سازي در حد نياز حق مسلم جمهوري اسلامي ايران است و اگر قرار باشد ايران براي تحقق منافع ملي قدمي بردارد، با اقتدار برمي دارد.

بازديد بازرسان از صنايع موشكي ايران

صالحي در پاسخ به ادعاي غربي ها مبني بر توليد كلاهك هسته اي در جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: آنها از همه سايت هاي هسته اي ما به طور دائم بازديد مي كنند و طبق توافق‌نامه پادماني كه با آنها داريم، دوربين هاي آنها 24 ساعته در تاسيسات هسته اي ما روشن است و بازرسان در اين تاسيسات حضور دارند.

وي تصريح كرد: تمام تاسيسات ما كه با مواد هسته اي سروكار دارند، تحت نظارت و بازرسي آژانس بين‌المللي قرار دارند.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: آنها ادعا كردند صنايع موشكي ما كلاهك هسته اي مي سازد ولي وقتي رهبر معظم انقلاب در حرام بودن توليد بمب هسته اي فتوا دادند ما هم ملزم به رعايت آن هستيم.

صالحي تاكيد كرد: ما اين ادعاي غربي ها را ادعاي باطلي مي دانيم و به شدت آن را نفي و تكذيب مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران گفتگوهاي خوبي با آژانس انرژي اتمي دارد، اظهار كرد: مرجع و معاهداتي براي بازديد از صنايع موشكي و نظامي وجود ندارد ولي چون ما مطمئن به كار خودمان هستيم براي شفاف سازي بيشتر با آژانس انرژي اتمي تفاهم نامه اي امضا كرديم.

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در تشريح جزئيات اين تفاهم نامه گفت: آنها شش خواسته از ما داشتند كه در حال بررسي و انجام آنها هستيم.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن