تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران ۱۶ميليون نفري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: تهران ۱۶ميليون نفري مي‌شود
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: سرانه‌ سكونت هر شهروند در تهران ۵۵ مترمربع در نظر گرفته شده بود كه طي سال‌هاي گذشته به ۳۰ متر و در حال حاضر به ۲۶ متر تقليل يافته است.
ايسنا: پيروز حناچي در همايش ايمني در كارگاه‌هاي ساختماني كه با رويكرد ايمني در گودبرداري برگزار شد، از صدور ۱۰۰ ميليون مترمربع پروانه ساختماني طي چهار سال اخير در شهر تهران خبر داد و گفت: اگر اين ميزان به موارد مسكوني تقسيم شود به هر خانواده چهار نفري ۹۰ تا ۱۰۰ متر مسكوني اختصاص مي‌يابد و بيانگر بارگذاري ۸۰۰ هزار نفر در سال است.

وي گفت: افزايش اين ظرفيت به معني افزوده‌ شدن ۸۰۰ هزار نفر در سال نيست بلكه شهرداري ظرفيت سكونت اين تعداد را در شهر ايجاد كرده است. حناچي تاكيد كرد: اگر در شهر تهران مجوز ايجاد واحد ۱۰۰ متري داده شود بايد ۱۰۰متر ديگر براي خدمات محلي در نظر گرفته شود اما در حال حاضر با افزايش تراكم اين‌گونه نيست.

به گفته معاون وزير راه و شهرسازي ارزش واقعي تراكم در شهر تهران معادل ارزش واقعي زمين در همان منطقه شده كه در كشور‌هاي ديگر اين‌گونه نيست. وي با اشاره به آمار تلفات گودبرداري طي سال‌هاي اخير تصريح كرد: افزايش آمار گودبرداري نشان از حجم بالاي ساخت‌وساز و صدور مجوز براي ساخت خانه است كه خطراتي از جمله ريزش گودبرداري ايجاد كرده است.

حناچي افزود: در طرح تقسيمي‌شهر تهران براي بلند‌مرتبه‌سازي تصميماتي گرفته شده اما هنوز براي واحد‌هاي بين ۵۰ تا ۷۰ متر پروانه صادر مي‌شود و افزايش گودبرداري‌ها رخ مي‌دهد. وي با اشاره اين‌كه دولت در امر شهرسازي كار سختي در پيش دارد، گفت: تراكم تهران با وضعيت فعلي به زودي به ۱۶ ميليون نفر مي‌رسد كه امكان تامين خدمات عمومي‌با حجم جمعيت ميسر نيست.

حناچي با بيان اين‌كه آيا مي‌خواهيم شهر را به همين روال رها كنيم، گفت: نگاه شهرسازي در كشور و تهران وجود ندارد چرا كه ديده مي‌شود با اصلاحيه بودجه امسال ۱۴ هزار ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان به شهر تهران تعلق گرفته شد. معاون وزير راه و شهرسازي در امور شهرسازي با اشاره به بودجه اصلاح‌ شده شهر تهران گفت: تحقق بودجه شهرداري تهران ۱۲۸ درصد بوده و اين به معني فروش شهر تهران است.

حناچي با اشاره به اين‌كه بايد در شهرسازي تجديدنظر و بازنگري شود، گفت: حقوق مردم در اين ميان مورد توجه قرار نگرفته و در هيچ دوره‌اي در مقايسه با مدت اخير از منابع تهران استفاده نشده است و حال بايد با فشار بر افكار عمومي‌ اين راه متوقف شود و شهر مديريت شود. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: ۱۴ درصد صدور پروانه‌هاي ساختماني در كشور مربوط به شهر تهران است كه بايد در كميسيون ماده پنج نسبت به شهر تهران جديد‌نظري اعمال ‌شود.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن