تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805188526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط آهن مشهد - تهران برقي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: خط آهن مشهد - تهران برقي مي‌شود
مدير طرح برقي سازي راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: پروژه برقي كردن خط آهن مشهد - تهران با مشاركت چين و تحت استانداردهاي اروپايي تا پايان امسال اجرايي مي شود.

به گزارش ايرنا، مهندس ˈقاسم ساكتيˈ روز پنجشنبه در نشست پيگيري طرحهاي مهم خراسان رضوي در مشهد افزود: اين پروژه با فناوري روز دنيا اجرايي خواهد شد ضمن اينكه طراحي مفهومي آن اكنون توسط يك شركت اسپانيايي در حال انجام است و مطالعات پايه آن تا پايان سال به انجام مي رسد.

وي گفت: تامين مالي اين پروژه از طريق فاينانس انجام مي شود و هم اينك با طرف چيني مذاكراتي صورت گرفته و توافق اوليه نيز با برآورد حدود دو ميليارد دلار انجام شده است.

مدير طرح برقي سازي راه آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: در اين چارچوب سهم كشورمان 69 و طرف چيني 31 درصد تعيين شده ضمن اينكه مباحث مربوط به فاينانس تا بهمن ماه قطعي مي شود.

وي بيان كرد: زمان بندي اجراي اين پروژه 40 ماه تعيين شده اما اميدواريم طي 36 ماه به پايان برسد.

او گفت: اين پروژه هشت پيمانكار دارد كه دو پيمانكار آن خارجي و شش مورد ديگر داخلي است ضمن آنكه به دليل گستردگي از ساير ظرفيتهاي بخش خصوصي در استانهاي مسير و نيز كشور هم استفاده خواهد شد.

ساكتي ادامه داد: با اجراي اين پروژه زائران حرم مطهر رضوي با سرعت 200 كيلومتر در ساعت و ظرف شش ساعت مسير مشهد - تهران را طي خواهند كرد.

وي اظهارداشت: در اين پروژه ظرفيت جا به جايي 34 ميليون مسافر و 10 ميليون تن بار در سال پيش بيني شده ضمن اينكه اولويت با بخش مسافر است.

او همچنين گفت: انجام اين پروژه مصرف سوخت را 77 درصد كاهش داده و موجب صرفه جويي 347 ميليون ليتري سوخت مي شود.

وي افزود: اگر برق مورد نياز راه آهن مشهد - تهران از نيروگاه گازي به جاي نيروگاه ديزلي تامين شود ميزان صرفه جويي سوخت به 479 ميليون ليتر در سال افزايش مي يابد.

مدير طرح برقي سازي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: با اجراي اين پروژه همچنين 59 درصد از آلودگيهاي زيست محيطي و 75 درصد هزينه تعمير و نگهداري خط آهن مشهد - تهران كاهش مي دهد.

وي گفت: تعداد لوكوموتيوهاي مسير هم 55 درصد كم مي شود و اشتغالزايي ناشي از آن در طول دوره بهره برداري و ساخت نيز 11 هزار و 300 نفر خواهد بود.

او در ادامه افزود: بر اساس معيارهايي چون جمعيت مسافر، شرايط جغرافيايي و خطوط هندسي، توجيه فني و اقتصادي اين پروژه از مهمترين پروژه هاي داراي اولويت در كشور است.

وي اظهار داشت: بيش از 40 درصد ظرفيت مسافري ناوگان ريلي كشور در محور خراسان رضوي جا به جا مي شود ضمن آنكه به لحاظ باري هم اين جايگاه را دارد.

وي در مورد سابقه پروژه برقي كردن راه آهن مشهد - تهران گفت: مطالعات برقي كردن اين مسير از سال 85 توسط يك شركت ايتاليايي انجام شد و در سال 87 پس از اخذ مجوزهاي مختلف در بودجه همان سال گنجانده شد و پيمانكار بعد از دو بار برگزاري مناقصه بين المللي مشخص گرديد و قرار شد به روش BOT اجرايي شود.

مدير طرح برقي سازي راه آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: بعد از دو سال پيشرفت اين پروژه حدود سه درصد است ضمن اينكه بعد از شش سال از زمان نخستين برآورد اعتبار، رقم اعتبارات مورد نياز بسيار تغيير كرده است.

استاندار خراسان رضوي نيز در نشست ستاد پيگيري طرحهاي مهم استان خراسان رضوي كه اختصاص به بررسي مسايل و مشكلات دو پروژه برقي كردن قطار مشهد - تهران و كنارگذرشمالي شهر مشهد داشت گفت: تسريع در اجراي پروژه برقي كردن قطار مشهد - تهران از خواسته ها و اولويتهاي اين استان است .

ˈمحمدحسين فروزانمهرˈ افزود: اين پروژه بعد از چندين سال پيشرفتي در حدود سه درصد داشته لذا روند كار مطلوب نيست و بايد در يك بازه زماني منطقي به پايان برسد.

وي اظهار داشت: به نظر مي رسد اجراي اين پروژه بيش 36 تا 40 ماه كه در برنامه زمانبندي ديده شده طول بكشد لذا بايد اعتبار نهايي مورد نياز و ابهامات آن برآورد و مشخص شود.

استاندار خراسان رضوي گفت: چندين پروژه بزرگ در كشور در حال اجرا است اما شايد هيچيك به انداز قطار سريع السير و نيز پروژه برقي كردن قطار مشهد - تهران داراي اولويت نيست و توجيه اقتصادي و اجتماعي لازم را ندارد.

وي با اشاره به حجم گسترده زائر و مسافر در محور خراسان رضوي به ويژه مشهدالرضا افزود: بيش از 40 درصد ناوگان حمل و نقل ريلي كشور مربوط به خراسان رضوي است و اين خود از جمله مباحثي است كه اجراي اين طرحهاي ريلي را در محور مشهد بيش از هر نقطه ديگر كشور داراي توجيه مي كند.

او ادامه داد: انتظار مي رود پروژه قطار سريع السير هم در كنار پروژه برقي كردن راه آهن مشهد - تهران دنبال شود زيرا هر يك از اين پروژه ها جايگاه خود را دارد و جزو مطالبات مردم است.

استاندار خراسان رضوي در ادامه در بررسي مسائل و مشكلات كنارگذر 72 كيلومتري شمالي مشهد با اشاره به جايگاه استان در كشور از اين جهت گفت: خراسان رضوي جزو استانهايي است كه به لحاظ ميانگين آزاد راهي در كشور فقير مي باشد.

وي افزود: با محاسبه 72 كيلومتر طول كنارگذر شمالي مشهد، در خراسان رضوي 111 كيلومتر آزاد راه وجود دارد كه اين خود بيانگر سهم 09/0 درصدي استان از آزاد راههاي كشور است.

او اظهار داشت: اين پروژه پارسال پيش از تكميل نهايي طرح بهره برداري شد در حالي كه هم اينك بر اساس برآوردها براي انجام بخشهاي باقي مانده اعم از زيرگذرها كه موجب بروز مشكلات عديده شده بيش از 650 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

وي با اشاره به مشكلات كنوني در طول اين مسير و عدم تحقق اهداف و انتظارات ديده شده در طرح مبني بر كاهش بار ترافيكي مشهد، بازگشت سرمايه و نيز بروز حوادث جاده اي خطرناك در اين محور گفت: بايد سرمايه گذاران طرح در يك بررسي هماهنگ و مشترك همه اين مسائل را بررسي كرده و نسبت به رفع آنها اقدام كنند.

استاندار خراسان رضوي افزود: 50 درصد از سرمايه گذاري انجام شده در اين طرح مربوط به شركت ساخت و توسعه آزاد راههاي وزارت راه و شهرسازي، 25 درصد مربوط به بانك ملي و 25 درصد هم متعلق سازمان اقتصادي آستان قدس رضوي است.

وي بيان كرد: بايد سرمايه گذاران با توجه به سهم خود و شراكتي كه در پروژه داشته اند نسبت به رفع نقصهاي طرح و ايمن سازي مسير و ورود ترافيك مناسب به كنارگذر اقدام كنند.

او با اشاره به ملي بودن اين پروژه و نيز حذف رديف بودجه اي آن از دو سال قبل در بودجه كشور گفت: بايد براي برون رفت از مشكل اين كنارگذر، از ظرفيت نمايندگان استان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي به منظور اختصاص اعتبار از رديف اعتبارات متفرقه بودجه سال 93 و اعتبارات متفرقه وزارت راه و شهر سازي استفاده شود.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن