تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد جديد نشان مي‌دهندنقش انگليس در شكنجه مظنونين متهم به تروريسم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اسناد جديد نشان مي‌دهندنقش انگليس در شكنجه مظنونين متهم به تروريسم
اسنادي كه به تازگي به دست آمده نقش انگليس در شكنجه مظنونين متهم به ترويسم را مورد تأييد قرار مي‌دهند.


به گزارش خبرگزاري فارس، مسئله «توقيف‌هاي غيرعادي» يا انتقال فرد مظنون به ارتكاب اعمال تروريستي از خاك كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و انگليس به كشورهاي ديگر براي اعمال شكنجه عليه آنها از جمله مباحث ويژه مرتبط با حقوق بشر در سالهاي پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001 بوده است.

مستندات بسياري از جمله اظهارات شواهد عيني حاكي از آن هستند كه آمريكا و انگليس متهمان مظنون به تروريسم را به خاطر آنكه اعمال شكنجه عليه آنها در تضاد با قوانين داخلي‌شان بوده به كشورهاي ديگر منتقل كرده و در خاك كشورهاي ديگر آنها را مورد شكنجه قرار داده‌اند.

اسنادي كه به تازگي به دست آمده‌اند شاهد ديگري است بر اينكه دولت انگليس هم در توقيف‌هاي غيرعادي و رفتارهاي سوء با مظنونان به تروريسم دست داشته است. علي‌رغم اين، اين اسناد، چنانكه رسانه دولتي بي‌بي‌سي ادعا كرده شواهدي از دخالت مستقيم انگليسي‌ها در شكنجه اين مظنونان آشكار نمي‌كند.

پيتر گيبسون، يك قاضي بازنشسته شده حدود 20 هزار سند محرمانه را مورد بررسي قرار داده و به شبكه خبري بي‌بي‌سي گفته است: «اين اسناد نشان مي‌دهند كه انگليس ممكن است در برخي از توقيف‌هاي غيرعادي مشاركت كرده باشد. اين موضوعي بسيار جدي است. شكي نيست كه تحقيقات بعدي بايد اين موضوع را مورد بررسي قرار دهند.»

قرار است اين قاضي بازنشسته نتايج تحقيقاتش را ساعاتي ديگر منتشر كند.

انتهاي پيام/ص

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن