تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802716421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدي: عربستان مانع از برگزاري نشست ژنو 2 در خصوص مسائل سوريه خواهد شد/ حكم امهز: تروريست‌ها نمي‌توانند شعله جنگ را به لبنان بكشانند + فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: محمدي: عربستان مانع از برگزاري نشست ژنو 2 در خصوص مسائل سوريه خواهد شد/ حكم امهز: تروريست‌ها نمي‌توانند شعله جنگ را به لبنان بكشانند + فيلم
شكست تروريست‌ها در سوريه شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور هادي محمدي كارشناس ارشد مسائل غرب آسيا و حكم امهز كارشناس راهبردي لبنان مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ پيامدهاي منطقه‌اي و بين‌المللي شكست تروريست‌ها در سوريه شب گذشته (چهارشنبه، 27 آذر) در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور هادي محمدي كارشناس ارشد مسائل غرب آسيا و حكم امهز كارشناس راهبردي لبنان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

هادي محمدي در ابتدا در پاسخ به سوال اولي مجري برنامه مبني بر اينكه وضعيت فعلي جبهه نبرد در سوريه چگونه است گفت: روند شكست و ناكامي گروه‌هاي تروريست در سوريه تقريبا از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، به طوري كه روز به روز پيامدها، ابعاد و بازتاب آن در حال پيشرفت است.

محمدي با اشاره به اينكه چشم انداز قابل پيش بيني را براي آينده سوريه مي‌توان از هم اكنون حدس زد افزود: بشار اسد يك دوره شش ماهه را براي بازسازي كامل سوريه پيش بيني كرده است.

وي با بيان اينكه بازيگران منطقه‌اي مثل عربستان به شدت به دنبال حفظ سياست جنگ افروزي و خونريزي ر سوريه هستند اظهار داشت: عربستان مانع از شكل گيري روند ديپلماتيك در سوريه شده است.

كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه موانعي براي برگزاري نشست ژنو 2 وجود دارد خاطرنشان ساخت: آن چيزي كه در سوريه شكل مي‌گيرد بازتاب‌هاي آن محدود به اين كشور باقي نخواهد ماند، بلكه اين مسئله به شدت داراي پيامدهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي است.

*** سوريه داراي پيامدهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي است

محمدي با اشاره به اينكه بازتاب‌هاي سوريه نوع ائتلاف و اتحاد منطقه‌اي را تغيير خواهد داد گفت: موضوع سوريه جايگاه كشورها را تغيير خواهد داد.

وي افزود: انديشكده‌هاي غربي معتقد هستند كه با توجه به آن چيزي كه در فضاي سوريه رخ داده است، تركيه ناچار است كه خود را به سرعت به سمت ايران نزديك كند، به گونه‌اي كه اين پيش بيني‌ها توسط نخبگان غربي براي يك يك كشورها در حال انجام است.

كارشناس ارشد غرب آسيا با بيان اينكه عربستان سعودي وجود و يا عدم وجود خود را در گرو كسب يك روزي بزرگ در سوريه قرار داده است، ادامه داد: عربستان حاضر نيست از اين عناد و سرسختي دست بردارد و براي اينكه به هدف خود برسد، حاضر است با شيطان هم نيز هم پيمان شود، به طوري كه خبرهاي فراواني وجود دارد از اينكه مقامات امنيتي عربستان با كمك و تكيه رژيم صهيونيستي و لابي‌هايي كه در اختيار اين رژيم در آمريكا و غرب است، به طوري كه به دنبال اين موضوع است كه رويكرد آمريكا را به سمت برخورد فعال تر و با شدت در سوريه هدايت كند.

محمدي با اشاره به اينكه صحنه داخلي سوريه در طي ماه‌هاي گذشته به اين سمت و سو پيش رفته است كه اين فرسايش در كل اراضي و در سطح وسيعي از اراضي سوريه و همچنين در نقاط استراتژيكي همچون منطقه قلمون كه به موازات لبنان است، تروريست‌ها هدايت شوند، افزود: در اين منطقه روستايي وجود دارد كه نيروهاي تروريست يا تسليحات و يا پول خود را به داخل سوريه سرازير مي‌كنند، به گونه‌اي كه اين منطقه تقريبا نفس‌هاي آخر خود را براي تروريست‌ها مي‌زند.

وي با بيان اينكه در منطقه حومه دمشق عربستان تلاش مي‌كند تا از طريق اراضي اردن تروريست‌ها را وارد سوريه كند خاطرنشان ساخت: عربستان از طريق اين منطقه سه الي پنج هزار نفر را با تجهيزات جديد و نيروهاي كارآزموده وارد حومه دمشق كرده است تا از طريق آن بتواند از محاصره نيروهاي ارتش سوريه خارج شود به طوري كه اين اقدام بيشتر به يك خودكشي تشبيه شده است چرا كه آنها مجددا با تلفات زياد در اين منطقه هم نيز زمين گير شده‌اند.

كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه وضعيت گروه‌هاي تروريست در اين منطقه مطلوب نيست گفت: عربستان در تلاش است تا مذاكرات سياسي در قالب پرچم و يا يك تابلوي مشخص شكل نگيرد به گونه‌اي كه در صحنه ميداني نشست ژنو 2 هم تشكيل نشود.

محمدي با اشاره به اينكه پروژه مشتركي را اسرائيل با مقامات آمريكا و غرب آغاز كرده است، افزود: اسرائيل اخطار داده كه آمريكا اين طرح را مورد پشتيباني خود قرار دهد.

وي با تاكيد بر اينكه موعد تعيين شده در 2 بهمن براي برگزاري ژنو 2 قطعي نيست، خاطرنشان ساخت: اگر آمريكا و اسرائيل بخواهند با اين شكل فعلي وارد مذاكرات شوند راه حلي جز امتيازدادن ندارند؛ بنابراين طبيعي است كه عربستان و هم پيمانان ديگرش در سطح منطقه موافق چنين امتيازدهي نيستند، به گونه‌اي كه منتظر هستند تا بتوانند در صحنه داخلي به پمپاژ نيروهاي خود بپردازند.

كارشناس ارشد غرب آسيا در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه تركيه و قطر دست از دشمني خود در خصوص سوريه برداشته‌اند، گفت: آمريكايي‌ها در سال گذشته 50 ميليون دلار در اختيار ائتلاف قرار دادند به طوري كه اين 50 ميليون دلار در اختيار گروه‌هاي تروريست قرار گرفت به گونه‌اي كه زماني كه امريكا فاكتور و صورتحساب هزينه اين 50 ميليون دلار را خواست ارتش آزاد اعلام كرد كه 25 ميليون دلار را خودشان خرج كردند و مابقي را به جبهه النصره دادند.

محمدي با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها متوجه شدند كه چيزي به نام ارتش آزاد وجود ندارد خاطرنشان ساخت: وقتي آمريكا اعلام كرد كه جبهه النصره تروريست است، ارتش آزاد گفت كه آنها برادران مجاهدشان هستند و تروريست نيستند.

وي با اشاره به اينكه شرايط پيچيده و بغرنجي پيش آمد كه آمريكايي‌ها ناچار شدند قطر را از صحنه مديريت تحولات خود كنار بگذارند و عربستان را حاكم كنند، خاطرنشان ساخت: در صحنه داخلي سوريه سه دسته از تروريست‌ها وجود دارند كه شامل ارتش آزاد، جبهه النصره و داعش است.

حكم امهز؛ كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه "داعشگ شاخه القاعده عراق است كه وارد سوريه شد، گفت: داعش مستقيما توسط عربستان مديريت مي‌شود به گونه‌اي كه جريان القاعده‌اي به حساب مي‌آيد كه رسما وابسته به عربستان است و همه به خوبي بر اين موضوع اشراف دارند.

محمدي با اشاره به اينكه ارتش ازاد به واسطه رفتارش از صحنه رو به اضمحلال است، افزود: عربستان جريان جديدي از گروه‌هاي وابسته به تركيه را تحت عنوان جماعة الاسلامي ايجاد كردند به طوري كه اخواني‌ها و گروه هيا وابسته به ارتش ازاد و همچنين گروه‌هاي وابسته به تركيه را تحت عنوان جماعة الاسلامي دور جمع جمع كرده است تا در نشست ژنو آنها را به عنوان نماينده مردم سوريه معرفي كنند.

وي با بيان اينكه داعش گروه القاعده‌اي است كه هيچ اختلافي با جبهه اسلامي كه عربستان آن را ايجاد كرده است ندارد ادامه داد: جبهه النصره با جبهه اسلامي درگير است به طوري كه نشان مي‌دهد جريان اصلي القاعده زير بليط عربستان نيست.

كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه داعش و جبهه اسلامي مورد حمايت عربستان هستند خاطرنشان ساخت: عربستان درصدد است تا در مذاكرات بگويد كه نماينده‌اش جماعة الاسلامي است كه در اين روند شركت كرده است.

محمدي گفت: اين شرايط مثل آئينه اي است كه غربي ها به خوبي از طي ماه هاي گذشته شاهد آن بوده اند به طوري كه آن چيزي كه در صحنه وقوع يافته درست است كه اسامي مختلفي را به خود اختصاص داده اند، به گونه اي كه سلفي‌هاي افراطي اختيارشان در دست عربستان است.

وي با اشاره به اينكه بيشتر كساني كه در جريان 11 سپتامبر حضور داشتند سعودي بودند اظهار داشت: برخي از آمريكايي‌ها خواستار برخورد با سعودي‌ها هستند اما اغماض نسبت به سعودي‌ها انجام گرفت و فقط به واسطه اينكه عربستان سعودي بايد روزي 10 ميليون بشكه نفت را به بازار انرژي دنيا و غرب بريزد تا مشكلي براي غرب پيش نيايد.

كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه آمريكا براي بهم نخوردن اين مشكل در سطح جهاني اين پديده را ناديده گرفت افزود: غرب به خوبي مي‌داند كه تمام كساني كه تحت عنوان القاعده با اسامي مختلف در سوريه حضور دارند در آينده به كشورهاي آنها و اروپا باز خواهند گشت و مثل آن چيزي كه قبلا عرب افغان بازگردند.

محمدي با شااره به اينكه پيش از 4ماه گذشته مقامات كشوهاي غربي و اروپايي همچون آلمان، اتريش و فرانسه وارد دمشق شدند تا راستي آزمايي كنند ادامه داد: آنها درصدد هستند تا دولت دمشق را مورد حمايت و كمك خود قرار دهند. اين در حالي است كه غرب در حالت ترديد قرار دارد به گونه اي كه از يك طرف شعار براندازي و ساقط كردن بشار اسد را سر مي‌دهند و از طرف ديگر آمريكا و غرب ناچار هستند كساني را كه پرورش داده اند را در سيماي گذشته آنها را به عنوان يك برگ بازي حفظ كنند.

*** عربستان به فكر ادامه خونريزي و جنگ در سوريه است

وي با اشاره به اينكه عربستان به شدت به وحشت افتاده است افزود: عربستان به جاي فكر كردن به نشست ژنو 2 به ادامه خونريزي‌ها و جنگ در سوريه مي‌انديشد به طوري كه براي اين منظور اقدام به خريد يك موشك ضد زره از آمريكا كه مبلغي معادل يك ميليارد دلار دارد را نيز خريداري مي‌كند، آن هم فقط براي اينكه در صحنه داخلي سوريه حضور داشته باشند.

كارشناس ارشد غرب آسيا با بيان اينكه فضاي فعلي براي غرب فضاي ترديد و عدم تصميم گيري است، گفت: در آينده كشورهاي غربي با جريان‌هاي افسارگسيخته تروريستي نيز مواجه خواهند شد.

محمدي درپاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر دولت سوريه مستقر شود اين موضوع چه تاثيري را مي‌تواند بر روي پرونده‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي بگذارد اظهار داشت: موفقيت مقاومت در سوريه اثار و تبعات غير قابل انكار و راهبردي را در محيط منطقه و در تك تك كشورها به جا خواهد گذاشت.

*** شكست سوريه به معناي به خون كشيده شدن عراق و لبنان است

وي با اشاره به اينكه اگر نظام سوريه دچار شكست شود بايد منتظر به خون كشيده شدن عراق و لبنان و همچنين ايران هم نيز باشيم.

كارشناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه آنچه كه در سوريه اتفاق مي‌افتد بخشي از امنيت ما به حساب مي‌آيد ادامه داد: اگر سوريه پيروز شود قطعا پروژه‌اي را كه عربستان براي به آتش كشيدن لبنان و عراق آغاز كرده است، منتفي خواهد شد، افزود: در شكل طبيعي آنها تلاش مي‌كنند تا آخرين اقدامات خود را در خصوص لبنان و عراق انجام دهند.

محمدي با اشاره به اينكه جريان داعش ممكن است به داخل عراق برگردد به طوري كه اكنون در بعضي از استان‌هاي عراق پايگاه‌هايي را درست كرده‌اند ادامه داد: اين تروريست‌ها حتي زائراني را كه براي برگزاري مراسم اربعين حضرت امام حسين در حال حركت بودند را مورد هدف گذاري و اقدامات تروريستي خود قرار دادند، به گونهاي كه اين كار ممكن است به عنوان آخرين تيرهاي تركش عربستان در عراق و لبنان ادامه پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه گروه‌هاي تروريستي نمي‌توانند از يك سقف معيني از تنش و بي‌ثباتي فرا‌تر بروند گفت: بازيگران درون لبنان تحت تاثير مديريت هوشمند و قوي حزب الله هستند به طوريكه رهبران سياسي حاضر نيستند كه وارد ريسك‌هاي خطرناك شوند.

كار‌شناس ارشد غرب آسيا خاطرنشان ساخت: آن چيزي كه در پيروزي سوريه سنگ بنا خواهد بود اين است كه يك ائتلاف منطقه‌اي پيروزمند به نام مقاومت شكل خواهد گرفت، به طوري كه ادبيات گروه‌هاي مقاومت فلسطيني و مقاومت منطقه را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.

محمدي با اشاره به اينكه اگر كج روي‌ها و يا كج فهمي‌هايي هم طي يكي دو سال گذشته شاهد بوديم موجب غربال و پالايش آن‌ها نيز قرار خواهدگرفت.

وي با اشاره به اينكه هم پيمانان‌هاي نيروهاي استعماري و قدرت‌هاي بزرگ و همچنين رژيم صهيونيستي درنقطه انفعال قرار گرفته‌اند گفت: در گام‌هاي اوليه شكست تروريست‌ها در سوريه قطر و تركيه به سمت تهران سرازير شدند به گونه‌اي كه مقامات ديگر كشورهاي عربي آمادگي دارند تا روابط فعال و توسعه يافته‌تري را با ايران داشته باشند.

*** نظم منطقه‌اي مبناي تحولات سوريه خواهد بود

كار‌شناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه هجمه و هجومي به سمت محور ايران صورت گرفته است ادامه داد: نظم منطقه‌اي مبناي تحولات سوريه خواهد بود.

محمدي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بايد درصدد بازنگري در دكترين نظامي و امنيتي خود برآيد، خاطرنشان ساخت: هم پيمان‌هاي پنهاني كه به اسرائيل خدمات مي‌دهند، بايد در رفتار خود تجديدنظر كنند.

وي با اشاره به اينكه تمام اين كشور‌ها به شكل انفرادي و يا دسته جمعي جاپاي بزرگ قدرت بزرگ و يا هژمون آمريكا قرار گرفته‌اند گفت: وقتي اين كشور‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرند عملا بايد انتظار داشته باشيم كه فرآيند گفتگوهاي هسته‌اي تغيير پيدا كند چرا كه ايران قدرت قطعي و مسلم منطقه‌اي است.

*** مقاومت پيروزي‌هاي بزرگي را در سطح منطقه كسب كرده است

كار‌شناس ارشد غرب آسيا با اشاره به اينكه نوع نگاهي كه روسيه، چين، آمريكا و رژيمص هيوينستي به ايران خواهد داشت متفاوت از آن چيزي است كه امروزه صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: پيكره به هم پيوسته مقاومت توانسته گامهاي بزرگ پيروزي را در سطح منطقه‌اي بردارد.

محمدي با بيان اينكه آنچه در سوريه اتفاق افتاده است، چهره گشايي خواهد شد، افزود: وقايع سوريه پروژه اسرائيلي و ارتجاعي است كه تحت عنوان‌هاي مختلف تحقق يافته است.

وي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي ناچار است در صحنه سياسي داخلي گفتمان خود را عوض كند، ادامه داد: جريان افراطي در ساختار سياسي اسرائيل به حاشيه كشيده خواهد شد، بنابراين گفتمان نظامي و جنگ افروزي ديگر در اولويت كمتري قرار مي‌گيرد.

حكم امهز كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان در پاسخ به سوال اول مجري برنامه در خصوص بحران سوريه گفت: عده‌اي مي‌گفتند كه دولت بشار اسد طي چند هفته سردرگم خواهد شد اما ما شاهد هستيم كه همه اميد‌ها و خواب‌هاي دشمنان سوريه نقش بر آب شد.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها و غربي‌ها هميشه صداي رژيم صهيونيستي آل سعود، تركيه و خطر را مي‌شنيدند، خاطرنشان ساخت: كشورهايي كه در ميدان حضور داشتند از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌كردند به طوري كه اين كشور‌ها به كاخ سفيد گزارش مي‌دادند كه ما مي‌توانيم دولت بشار اسد را در طي مدتي سرنگون كنيم اما خوشبختانه با گذشت زمان شاهد بوديم كه همه اميدهاي آن‌ها براي پيروزي ناكام مانده.

وي با بيان اينكه آمريكايي‌ها به خاطر منافع ملي خود كار مي‌كنند نه براي منافع ال سعود و ساير كشور‌ها اضافه كرد: مواضع آمريكا تغيير پيدا كرده است مخصوصا پس از اينكه همه تروريست‌ها باز به سوريه سرازير شدند.

**** ورود تروريست‌ها به سوريه خطري بزرگ براي جهان است

امهز با اشاره به اينكه سرازير شدن تروريست‌ها به سوريه نه خطري براي اين كشور و خاورميانه بلكه خطري بزرگ براي همه جهان محسوب مي‌شود افزود: ۱۲۰ هزار تكفيري تخريبي وارد سوريه شده‌اند به طوري كه اكنون در اين كشور حضور دارند و خطرناك هستند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به اينكه تركيه گذرگاه داعش را بست و اجازه تردد را نداد افزود: در تركيه زنگ خطري آغاز شده، اما آن‌ها فهميدند كه چه بازي خورده‌اند زيرا تروريست‌هايي را كه وارد كرده‌اند حالا مي‌خواهند به خود آن‌ها حمله كنند.

وي با اشاره به اينكه آمريكا درصدد است تا اوضاع را آرام كند اظهار داشت: اكنون بسياري معتقد هستند كه بشار اسد بايد در قدرت بماند زيرا ماندن آن بسيار بهتر از اين است كه برود، زيرا هرج و مرج دوباره شروع مي‌شود و گروه‌هاي تكفيري و تخريبي به اقدامات خود دست مي‌زنند.

امهز با اشاره به اينكه توافق ژنو هسته‌اي بسيار مهم است افزود: توافق ژنو در منطقه تاثيرگذار است، به گونه‌اي كه قطر با ايران رايزني كرد و گروهي را براي نزديك‌تر شدن روابطش به ايران فرستاد تا دوباره برگ تازه‌اي ميان ايران و قطر باز شود تا اين دو كشور بتوانند به كمك سوريه برآيند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به اينكه در تركيه داوو اوغلو وزير امور خارجه به ايران آمد تا با مسئولان ايراني به رايزني بپردازد.

وي با اشاره به اينكه دولت تركيه در خصوص محكوميت دولت بشار اسد ديگر چيزي نمي‌گويد گفت: در شوراي همكاري خليج فارس عمان ضربه سنگيني را به آل سعود وارد كرده است، بنابراين بايد گفت كه منطقه آرام آرام تغييراتي را به خود مي‌بيند.

امهز با اشاره به اينكه برگ‌هاي برنده عربستان تماما از بين رفته است اظهار داشت: تروريست‌ها هرچه پول و سلاح بكار بگيرند نمي‌توانند ديگر براي سوريه خطرناك باشند افزود: همه تلاش‌هاي آمريكا به باد رفته زيرا ديگر بازيگران منطقه‌اي حضور ندارند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به اينكه همه كار‌شناسان سياسي به خوبي مي‌دانند كه رژيم ‌آل سعود خسارت‌هاي فراواني ديده است، ادامه داد: وقتي بحران در سوريه اوج بگيرد تبعات آن نيز به لبنان و عراق كشيده خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اگربحران فروكش كند دولت بشار اسد به عنوان يك دولت مقاومت مي‌تواند تاثيرات منطقه‌اي فراواني داشته باشد.

امهز با بيان اينكه غربي‌ها سوريه را به يك آتشكده و دامي براي تروريست‌ها تبديل كرده‌اند خاطرنشان ساخت: كشورهاي غربي از گروه‌هاي تروريست حمايت مي‌كنند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به پيشرفت‌هاي ارتش سوريه گفت: ارتش سوريه روز به روز مناطق مختلف را آزاد مي‌كند به طوري كه تكفيري‌ها از منطقه‌اي به منطقه ديگر نفوذ مي‌يابند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان در منطقه قلمون بين سوريه و لبنان منطقه‌اي مرزي وجود دارد كه سوريه آنجا را توانسته پاكسازي كند خاطرنشان ساخت: خوشبختانه نيروهاي سوري توانسته‌اند مناطق استراتژيك و راهبردي را از گروه‌هاي تروريستي پاكسازي كنند به طوري كه فقط يك قلعه مانده آن هم به اسم جبروت كه در دست تروريست‌ها است.

وي با بيان اينكه همه شاهراه‌هايي كه از آنجا سلاح و اموال به سوريه وارد مي‌شد، بسته شده است، گفت: هر كسي كه با فكر تروريست‌ها همخوان نباشد اين گروه‌هاي تكفيري مردم را زنده زنده به آتش مي‌كشند.

*** تروريست‌ها به دنبال انتقال شعله فتنه از سوريه به لبنان هستند

امهز با اشاره به اينكه تروريست‌ها به دنبال انتقال شعله فتنه از سوريه به لبنان هستند افزود: تروريست‌ها درصدد هستند تا به حزب الله فشار آورند تا ديگر حزب الله نتواند در معادلات سياسي نقش خود را به خوبي ايفا كند.

كار‌شناس مسائل راهبردي لبنان با اشاره به اينكه عربستان با استفاده ابزاري از برخي از دولت‌هاي تكفيري به دنبال حمايت از گروه‌هاي تروريستي است گفت: تروريست‌ها درصدد ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم سوريه هستند به گونه‌اي كه بايد گفت اين نقشه آن‌ها راه به جايي نخواهد برد زيرا حزب الله به خوبي توانسته بازي آن‌ها را شناسايي كند.

وي با بيان اينكه كنترل امنيتي حزب الله در منطقه بسيار بالا رفته است اظهار داشت: تروريست‌ها ديگر نمي‌توانند شعله جنگ را از سوريه به لبنان بكشانند.

امهز با اشاره به اينكه محور مقاومت طي سال‌هاي گذشته آرام آرام قدرت گرفته، خاطرنشان ساخت: مقاومت طي سه جنگ توانست سياست‌هاي رژيم صهيونيستي را ناكام بگذارد.

براي مشاهده فيلم اينجا كليك كنيد

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن