تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820417544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فن‌بازار،‌ بازاري است براي ارائه فناوري‌ها و انجام معامله بر روي آن فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فن‌بازار،‌ بازاري است براي ارائه فناوري‌ها و انجام معامله بر روي آن فناوري
رئيس ستاد اجرايي چهاردهمين نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهش و فناوري كشور گفت: فن‌بازار،‌ بازاري است براي ارائه فناوري‌ها و انجام معامله بر روي آن فناوري، به عبارت ديگر محل و بازاري است كه متاع آن دستاوردهاي علمي و فناوري است؛ عرضه‌ فناوري، تقاضاي فناوري و سرمايه‌گذاران سه ركن اصلي اين بازار هستند.
دكتر مجيد متقي‌طلب رئيس ستاد اجرايي چهاردهمين نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهش و فناوري كشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد هدف برگزاري اين نمايشگاه گفت: شما اگر در كشورهاي پيشرفته جستجويي داشته باشيد ملاحظه مي‌كنيد كه مقوله‌اي به نام نظام ملي فناوري را دارا هستند كه در اين نظام تلاش بر اين است چرخه علم و فناوري تكميل شود و در حقيقت ساختار شكل‌گيري اين نظام نيز بر اصل تكميل چرخه فناوري استوار است.

وي ادامه داد: در اين نظام ايده به محصول تبديل شده و محصول نيز تجاري‌سازي مي‌شود تا بتوان بدين وسيله مشكلات جامعه را برطرف كرد.

متقي‌طلب تاكيد كرد: ما در داخل كشور ايده‌پردازي داريم و پژوهش نيز انجام مي‌شود اما تمامي اين موارد به صورت گزارشات زيبا و پايان‌نامه‌هاي مرتب و تميز در كتابخانه‌ها بايگاني مي‌شود؛ حرف اين است كه نتايج پژوهش و دستاوردهاي تبليغاتي تبديل به فناوري شده و فناوري نيز تجاري‌سازي شود.

دبير فن‌بازار جمهوري اسلامي ايران گفت: سه سال است كه بحث مربوط به فن‌بازار در هفته پژوهش در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري راه‌اندازي شده، البته اين مسئله به اين معنا نيست كه قبل از آن به اين مقوله نمي‌پرداختيم اما در طي اين سه سال روند پيگيري اين مسئله قوي‌تر شده است.

وي در تشريح مفهوم فن‌‌بازار ادامه داد: فن‌بازار،‌بازاري است براي ارائه فناوري‌ها و انجام معامله بر روي آن فناوري، به عبارت ديگر محل و بازاري است كه متاع آن دستاوردهاي علمي و فناوري است؛ عرضه‌ فناوري، تقاضاي فناوري و سرمايه‌گذاران سه ركن اصلي اين بازار هستند.

متقي‌طلب افزود: در واقع در اين حوزه كساني كه فناوري دارند آنرا عرضه كرده و از طرف ديگر خريداران و سرمايه‌داران، يا فناوري را مي‌خرند و يا در اجراي آن مشاركت مي‌كنند و يا اينكه براي پيشبرد فازي از آن برنامه‌ريزي مي‌كنند تا زماني كه تبديل به محصولي براي تجاري‌سازي شود.

رئيس ستاد اجرايي چهاردهمين نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهش و فناوري گفت: در فن‌بازار امسال 300 مورد فناوري ثبت شده شركت داشتند و علاوه بر آن نيز بيش از 200 مورد ديگر توسط پارك‌هاي فناوري، مراكز رشد و شركت‌كننده‌هاي ديگر ارائه شد كه به صورت غيرثبت‌شده به معرض نمايش گذاشته‌اند.

دبير فن‌بازار جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: تمامي افرادي كه امسال در نمايشگاه شركت كردند پرونده دارند و بدين صورت نيست كه محصول خود را نمايش داده و بعد از آن به طور معمولي غرفه‌ داده و بعد جمع شده و بروند.

وي اضافه كرد: آنچه كه ما به دنبال آن هستيم اين است كه از اين به بعد كار پيگيري خواهد شد يعني در اين محل يا منتظر قرارداد مي‌شوند و يا مذاكراتي صورت مي‌گيرد كه پيگيري شده و تبديل به قرارداد خواهد شد، به عبارتي تمام سعي و تلاش ما اين است كه ما دانش را تبديل به ثروت كنيم.

متقي‌طلب افزود‌: ما براي اينكه بتوانيم پايه تئوري اين مسئله را قوي و مستحكم كنيم اقداماتي انجام داده‌ايم كه از آن مورد مي‌توان به برگزاري 13 جلسه كارگاه آموزشي طي 3 يا 4 روز نمايشگاه اشاره كرد.

رئيس ستاد اجرايي چهاردهمين نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهش و فناوري در پايان خاطرنشان كرد:‌ كارگاه‌هايي مثل قيمت‌گذاري و ارزيابي فناوري، مراحل نوشتن طرح كسب و كار و ... به صورت وُرك ‌شاپ برگزار شد و هدف اين بود در بحث تئوري مسئله زيرساخت‌ها فراهم شود تا بتوانيم زباني مشترك پيدا كنيم.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن