تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت مالي از طرح هاي پژوهشي مقابله با آلودگي هوا/ اعطاي تسهيلات به محققان محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حمايت مالي از طرح هاي پژوهشي مقابله با آلودگي هوا/ اعطاي تسهيلات به محققان محيط زيست
با امضاي تفاهم نامه همكاري ميان سازمان محيط زيست و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به منظور كاهش آلاينده‌هاي خاك، آب و هوا، گرنت پژوهشي به پژوهشگران برتر حوزه محيط زيست احيا شد كه بر اين اساس از سوي معاونت علمي به برترين‌هاي اين حوزه اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنج شنبه با حضور دكتر سورنا ستاري- معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست تفاهم نامه همكاري به منظور تحول دانش بنيان در زمينه سياستگذاري و برنامه ريزي‌هاي زيست محيطي كشور به امضا رسيد.

دكتر مهناز مظاهري- معاون پژوهش وفناوري سازمان زيست محيطي تقويت زير ساخت‌هاي تحقيقاتي- عملياتي مربوط به حفاظت از تنوع زيستي، آمايش سرزمين، كنترل، كاهش و حذف آلودگي‌هاي اثر گذار را از ديگر اهداف اين تفاهم نامه ذكر كرد و گفت: بر اساس اين تفاهم نامه سازمان محيط زيست متعهد شد تا در زمينه مقابله با ريزگردها، اقتصاد سبز و كاهش آلودگي‌هاي كلان شهرها و تنظيم موتورخانه‌هاي خانگي و تجاري اقدام كند.

وي پيشگيري و كنترل آلودگي منابع آب و بازنگري طرح‌هاي پژوهشي كلان را از ديگر تعهدات اين سازمان نام برد و ادامه داد: علاوه بر اين سازمان متعهد به ايجاد كارگروهي براي ارزيابي و معرفي شركت‌هاي دانش بنيان به معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري شد.

مظاهري ايجاد دفتر محيط زيست پايدار را از تعهدات معاونت علمي دانست و اظهار داشت: بر اساس اين تفاهم نامه معاونت علمي متعهد شد تا از نهادهاي توانمند و دانش بنيان كشور در اجراي طرح‌هاي كاربردي در حوزه‌هاي فناوري‌هاي محيط زيست مانند مالچ‌هاي بيولوژيكي در مقابله با ريزگردها، انرژي‌هاي پاك متناسب با شرايط طبيعي مناطق مختلف كشور و پاكسازي آلاينده هاي محيط زيست حمايت مادي و معنوي كند.

معاون پژوهش وفناوري سازمان زيست محيط احياي گرنت پژوهشي به پژوهشگران اين حوزه را از اقدامات دولت يازدهم عنوان كرد و در اين باره توضيح داد: بر اساس اين تفاهم نامه قرار است گرنت پژوهشي به 3 نفر از برندگان رتبه اول جايزه ملي محيط زيست از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اعطا شود.

وي با تاكيد بر اينكه تاسيس مركز ملي تنوع زيستي و ايمني زيستي و همكاري در ايجاد پژوهش سراي محيط زيست را از تعهدات مشترك هر دو طرف دانست و خاطر نشان كرد: دستور العمل اجرايي تفاهم نامه ظرف مدت 3 ماه با همكاري اعضايي كه از سوي دو طرف معرفي مي‌شود تهيه و در اولين نشست مشترك به تصويب خواهد رسيد.

مظاهري مدت اجراي اين تفاهم نامه را 5 ساله ذكر كرد و يادآور شد: به منظور اجراي مناسب مفاد اين تفاهم نامه كارگروهي متشكل از نمايندگان ثابت تام الاختيار از سوي هر دو طرف تشكيل خواهد شدكه مسئوليت برنامه ريزي و نظارت بر حسن انجام تفاهم نامه را بر عهده دارند.

كد خبر: 2198957

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۳:۰۸

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن