تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803947187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كميته روابط خارجي سنا لايحه از سرگيري ها كمك ها به مصر را تصويب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كميته روابط خارجي سنا لايحه از سرگيري ها كمك ها به مصر را تصويب كرد
تهران / واحد مركز خبر / سياسي 1392/09/28
يكي از كميته هاي سناي آمريكا روز چهارشنبه لايحه اي را تصويب كرد كه زمينه را براي از سرگيري كامل كمك هاي يك ميليارد و 600 ميليون دلاري اين كشور به مصر فراهم مي كند.
به موجب اين مصوبه ، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اختيار خواهد داشت از يكي از قوانين فدرال در راستاي امنيت ملي چشم پوشي كند. هنوز معلوم نيست كنگره از اين مصوبه حمايت گسترده تري خواهد كرد يا خير.
هدف از مصوبه كميته روابط خارجي سنا رسيدگي به يكي از مهم ترين چالش هايي است كه سياستگذاران آمريكايي از زمان بركناري محمد مرسي، رئيس جمهور مصر توسط ارتش اين كشور در ماه ژوييه تاكنون با آن رو به رو هستند. دولت باراك اوباما، رئيس جمهور و كنگره آمريكا ماه هاست كه بر سر دو راهي ادامه كمك نظامي به مصر - كه به تامين امنيت اسرائيل و آمريكا كمك مي كند- يا اجراي قانون حدوداً 30 ساله اي كه به موجب آن هر گونه حمايت غيربشردوستانه و غيردموكراتيك از دولت هايي كه با كودتا روبرو شده اند را منع مي كند مانده اند.
دولت اوباما سرانجام در ماه اكتبر تصميم گرفت تا زماني كه « پيشرفت قابل ملاحظه اي » در جهت تشكيل دولتي فراگير از طريق برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه در مصر مشاهده نكند، از تحويل تجهيزات جنگي از جمله ده فروند بالگرد آپاچي به ارزش بيش از 500 ميليون دلار، موشك هاي ضدكشتي هارپون و 260 ميليون دلار پول نقد به اين كشور خودداري كند. اين راهبرد نه مورد رضايت طرفداران دموكراسي قرار گرفت و نه مقامات بلندپايه امنيتي .
لايحه اي كه رابرت منندز، سناتور دموكرات و باب كروكر، سناتور جمهوريخواه پيش نويس آن را تهيه كردند و ديروز در سنا تصويب شد، به رئيس جمهور اختيارات بيشتري براي اقدام در صورت بروز موارد مشابه در آينده مي دهد. به موجب اين مصوبه، در صورتي كه كمك به يك كشور براي تامين امنيت ملي ضروري باشد، رئيس جمهور مي تواند از محدوديت قانون مربوط به كودتا تا يك سال صرف نظر كند.
همچنين اين مصوبه به دولت اجازه نتيجه گيري درباره اينكه در مصر كودتا رخ داده است يا خير، نمي دهد- تصميمي كه موجب حيرت زيادي در كنگره شد. در عوض وزير امور خارجه بايد به هر ترتيبي كه مي تواند درباره اينكه آيا ظرف 30 روز تغيير قدرت در مصر كودتا شده است يا خير .
تنها سناتور عضو كميته روابط خارجي سنا ( با 18 عضو) كه با اين لايحه مخالفت كرد، راند پل، سناتور جمهوريخواهي بود كه همواره براي قطع كامل كمك به مصر تلاش كرده است.
به گفته مشاوران، ليندسي گراهام، سناتور جمهوريخواهي كه از مخالفان كمك ها به مصر است، عضو اين كميته نيست اما در حال تدوين پيش نويس لايحه خاص خود است.
به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، گراهام انتقال 60 ميليون دلار از آمريكا به مصر را براي اجراي يك برنامه سرمايه گذاري متوقف كرده بود. كوين بيشاپ، سخنگوي وي روز چهارشنبه گفت اين وجوه هم اكنون آزاد شده است.
171/106

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن