تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرفرنگ ميوه در شب يلدا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شهرفرنگ ميوه در شب يلدا
نزديك‌شدن به شب يلدا بازار برخي اقلام ميوه را داغ مي‌كند چراكه بنابر اعتقاد ايرانيان خوراكي‌هاي اين شب خير و بركت به همراه خواهد آورد. بنابراين همه مردم سعي دارند با توجه به وسع مالي خويش، برخي از اين اقلام را خريداري كرده و در شب يلدا از آن استفاده كنند.


در اين ميان از هر چيز بتوان گذشت، ميوه را نمي توان فراموش كرد؛ شايد به همين دليل است كه اين روزها بازار ميوه و قيمت هاي آن بسيار متنوع شده تا فروشندگان براي هر قشر و با هر درآمدي، چيزي براي عرضه داشته باشند.

هر نوع ميوه با هر نوع كيفيت

اگر به بازار ميوه سر مي زنيد، از اين همه تنوع و شكل و اندازه و دسته بندي قيمت ميوه ها تعجب نكنيد. اگر ميوه خوب و مجلسي مي خواهيد، بدانيد كه قيمت هر كيلو حدود 3 هزار تومان است. بسياري از مغازه دارها ميوه ها را دستچين كرده اند تا شما كمتر به زحمت بيفتيد، اما متناسب با اين دستچين شدن، قيمت هاي متفاوتي نيز به شما اعلام مي شود.

اگر مي خواهيد هزينه كمتري كنيد، خريد ميوه هاي كوچك تر را مد نظر قرار دهيد. همچنين در بازار برخي ميوه هاي بسيار ريز نيز عرضه مي شود كه از آن جمله مي توان به نارنگي هاي بسيار ريز اشاره كرد. به نظر مي رسد بازار پررونق شب يلدا و گراني ميوه ها و دست تنگي بسياري از اقشار موجب شده است، برخي مطمئن باشند كه اين روزها هر نوع ميوه اي را با هر كيفيتي به بازار عرضه كنند، روي دستشان نخواهد ماند.

قيمت هندوانه اوج مي گيرد

مهم ترين و مورد توجه ترين ميوه شب يلدا هندوانه است. اوج گرفتن قيمت اين ميوه با نزديك شدن به شب يلدا موجب شده است در چند سال اخير، برخي خانواده ها از خريد آن براي اين شب صرف نظر كنند. اين روزها هر كيلو هندوانه را با قيمت كمتر از 800 تومان نخواهيد يافت. البته برخي وانت بارها طي اين چند روز، هندوانه را با قيمت 700 تومان نيز عرضه مي كنند، اما متوسط قيمت هر كيلو هندوانه 800 تا 2000 تومان است. در برخي نقاط بالاي شهر، قيمت هر كيلو هندوانه به بيش از 2000 تومان نيز رسيده است.

روزهاي پاياني دانه هاي ياقوت

اگر چه انار و دانه هاي ياقوتي آن از مهم ترين ميوه هاي شب يلداست، اما اين ميوه پاييزي آخرين روزهاي حضور خود را در بازار ميوه سپري مي كند. اين روزها نيز قيمت انار بر حسب شكل ظاهري و رنگ و اندازه آن در بازار بسيار متفاوت است، اما شما مي توانيد هر كيلو انار را با قيمت 1500 تا 3000 تومان از بازار تهيه كنيد.

بقيه ميوه ها از جمله پرتقال، نارنگي، خرمالو و موز و حتي خيار چنين شرايطي دارند. اين روزها قيمت و كيفيت متفاوتي از اين ميوه ها در بازار مشاهده مي شود.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن