تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805011913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف در دانشگاه تهران مطرح كرد مأموريت من مذاكره است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ظريف در دانشگاه تهران مطرح كرد مأموريت من مذاكره است
وزير خارجه كشورمان همچنان روزهاي پرمشغله‌اي را سپري مي‌كند. پس از آن‌كه امريكا با چند تحريم تازه باعث شد كه ايران مذاكرات هسته‌اي در سطح كارشناسان را متوقف كند، محمد جواد ظريف هم تلاش كرد تا به هجمه منتقدان داخلي و كارشكني‌هاي جريان‌هاي تندروي خارجي براي به شكست كشاندن توافق هسته‌اي ژنو به‌طور عقلاني و منطقي واكنش نشان دهد. واكنش‌هاي هوشمندانه تيم سياست خارجي در برخورد با تحريم‌هاي اخير امريكا باعث شد تا كاترين اشتون و ديگر اعضاي گروه 1+5 اين بار جانب تهران را گرفته و بر ازسرگيري گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي تأكيد كنند. در همين حال اتحاديه اروپا هم از كاهش تحريم‌ها خبر داد.
ظريف اما اين روزها به‌طور مفصل ازفضاي حاكم ميان ايران و گروه 1+5 صحبت مي‌كند. وي در جديدترين اظهاراتش كه در گردهمايي سراسري مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در تالار علامه اميني كتابخانه دانشگاه تهران انجام شده ضمن دفاع قاطعانه از مواضع هسته‌اي جمهوري اسلامي در جريان مذاكرات هسته‌اي تأكيد كرد رويكرد هسته‌اي دولت تحت نظارت دقيق رهبر معظم انقلاب پيش مي‌رود.
او از مخالفان خواست به جاي فضاسازي توافقنامه ژنو را بخوانند.
اوباما اعلام ناتواني كرد
ظريف با بيان اين كه اخلاقمان مبناي ديدگاهايمان است، گفت: ما در برابر حرف بي‌مورد موضع ديپلماتيك اما محكم اتخاذ مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم منافع و حقوق ملي‌مان زير پا گذاشته شود البته مي‌فهميم اوباما دارد براي گروهي در امريكا صحبت مي‌كند. ظريف افزود: روزنامه لس‌آنجلس تايمز درباره سخنراني اوباما در مركز سابان نوشت: اوباما غني‌سازي در ايران را پذيرفت و روزنامه‌هاي ديگر معتبر امريكايي هم اين حرف را تيتر كردند. حرف جديد اوباما در مركز سابان اعلام ناتواني در از بين بردن برنامه هسته‌اي ايران بوده است اما متأسفانه در ايران به جاي اين كه حرف جديد اوباما را مورد توجه قرار دهيم به اظهاراتي كه سال‌ها به‌طور تهديدآميز عليه ايران مطرح مي‌شود مي‌پردازيم.
من بيشتر مذاكره كرده‌ام
وي در پاسخ به اين پرسش كه سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران در دانشگاه امام صادق عنوان كرد چيز كمي به‌دست آورديم و خيلي چيزها از دست داديم، گفت: نظر ايشان محترم است البته من بيشتر مذاكره كرده‌ام و چنين اعتقادي ندارم. معتقدم آن چه به دست آورده‌ايم قابل توجه بوده است. ظريف با اشاره به تحريم‌هايي كه عليه ايران تصويب و اجرا شده است، گفت: تحريم‌ها يك ساختمان بود اما بيش از آن فضا بود و خيلي ‌از مسائل كه براي ايران اتفاق مي‌افتد از قاعده و قانون برخوردار نبود. مثل تحريم دارو و مواد غذايي. فضايي ايجاد كرده بودند كه الان آن فضا فرو ريخته است و سر و صداهايي كه امروز كوهن، وزير خزانه‌داري دولت امريكا مي‌كند به اين خاطر است كه ساختن اين فضا بسيار مشكل بود.
وزير خارجه كشورمان در پاسخ به اين پرسش كه آيا مقام معظم رهبري قبل از توافق ژنو در جريان مفاد آن بودند، گفت: من قصد ندارم از مقام معظم رهبري خرج كنم. هر لحظه ايشان تصميم‌گيري كنند مذاكرات متوقف مي‌شود. ما ادعايمان اين است كه بايد مطيع رهبري باشيم. اين كه رهبري خودشان تصميم بگيرند درباره كلمات و عبارات دخالت كنند يا نه تصميم حضرت ايشان است و بنده نه وارد اين حوزه مي‌شوم و نه اختيار آن را دارم و نه مصلحت مي‌دانم؛ اما رهبري چارچوب‌هاي كلي تعيين مي‌كند و مسئوليت مذاكره با من است. ايشان محبت كردند، ديدگاهشان و نيز بزرگواري‌شان را نسبت به من و تيم مذاكره‌كننده مطرح كردند كه بنده شرمنده اين بزرگواري و قدردان آن هستم اما بيش از اين اجازه دهيد وارد اين مقوله نشوم چرا كه معتقدم با تمام وجود ما بايد خرج نظام و رهبري شويم.
غني سازي ادامه مي يابد
ظريف در پاسخ به موضوع غني‌سازي در متن توافق ژنو تصريح كرد: ترجمه متن فارسي عين متن انگليسي است و در مواردي ما احتياط كرديم يك مقدار به ضرر خودمان ترجمه كرديم. همچنين حق غني‌سازي و حقوق هسته‌اي در معاهده
ان.پي.تي به عنوان حقوق غيرانفكاك شناخته شده است يعني از نظر حقوقي اين حق قابل شناسايي نيست و فقط بايد به آن احترام بگذارند و اجرا شود.وي افزود: مثل اين است كه كسي بخواهد حق حيات يك نفر را شناسايي كند؛ يعني اگر شناسايي نكند آن فرد حق حيات نخواهد داشت؟ مبناي حقوق هسته‌اي به لحاظ حقوق بين‌الملل عين حق حيات است؛ بنابراين لازم است مانعي در اجراي اين حق براي شما به وجود نيايد.
در برنامه اقدام مشترك در دو جا گفته شده است كه برنامه هسته‌اي ايران شامل غني‌سازي ادامه پيدا مي‌كند و در كنارش تحريم‌ها برداشته مي‌شود و اين يعني احترام به اجراي حق ما. او ادامه داد: در توافق ژنو در دو جا به غني‌سازي اشاره شده است و اتفاقاً در آن دو جا ما شروطي را هم كه نمي‌توانستيم بپذيريم برداشتيم.
وزير خارجه كشورمان با اشاره به اتهاماتي كه به وي و تيم مذاكره‌كننده در مورد توافق ژنو وارد مي‌شود، گفت: من اعلام كرده‌ام تهمت و افترا را مي‌شنوم اما مصالح ملي را فداي دفاع از خود نمي‌كنم.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن