تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803017090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون ستاد ديه خبر داد:كاهش ۱۶درصدي زندانيان مهريه در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: معاون ستاد ديه خبر داد:كاهش ۱۶درصدي زندانيان مهريه در سال جاري
تواناعلمي -تعداد زندانيان مهريه نسبت به سال گذشته ۱۶درصد كاهش يافته است. معاون ستاد ديه با اشاره به اين كه در حال حاضر هزار و ۸۹۸مرد به دليل مهريه در زندان به سر مي برند، گفت: تعداد زندانيان مهريه نسبت به سال گذشته ۱۶درصد كاهش يافته است كه يكي از علل آن اجراي قانون حمايت از خانواده (حذف زندان براي مهريه هاي بالاي ۱۱۰سكه) است. ساري با بيان اين مطلب به خراسان گفت: بر اساس آمار هزار و ۸۹۸مرد به دليل نپرداختن مهريه در زندان به سر مي برند كه اين آمار در سال گذشته ۲هزار و ۲۰۰نفر بود.

بنا به گفته ساري، ستاد ديه با كمك هاي مالي براي آزادي تعدادي از زندانيان جرايم مالي، مهريه و نفقه تلاش مي كند اما آزادي آن ها به اين معنا نيست كه تعداد زندانيان جرايم مالي به صفر برسد بلكه معادل خروجي از زندان ورودي داريم و بنابراين همواره با تعدادي از زندانيان رو به رو هستيم.

وي افزود: بنابراين براي كاهش تعداد زندانيان مهريه بايد به بحث پيشگيري بپردازيم كه بهتر به نتيجه مي رسد.

معاون ستاد ديه با اشاره به اين كه در بحث مهريه بايد نسبت به تغيير و رويكرد مردم به مهريه اقدام كرد، گفت: معمولا خانواده در هنگام تعيين شرايط ازدواج، به مهريه نگاه جدي ندارند و احساسي برخورد مي كنند و معتقدند مهريه را چه كسي داده و چه كسي گرفته است كه اين ديدگاه مشكلات متعددي را در پي داشته است و متأسفانه چشم و همچشمي ها باعث شده تا ميزان مهريه ها افزايش يابد.

ساري با اشاره به اين كه خوشبختانه در سال جاري تعداد زندانيان مهريه نسبت به سال قبل ۱۶درصد كاهش يافته است، گفت: ۲عامل در كاهش زندانيان مهريه موثر بوده است كه اول اجراي قانون جديد حمايت از خانواده و ماده اي است كه به زنداني شدن براي مهريه هاي تا 110 سكه معطوف است و براي مهريه بالاتر از ۱۱۰سكه دين بر گردن مرد هست اما زنداني براي مرد در بر ندارد و دوم بخشنامه قوه قضاييه كه دال بر اين است كه كساني كه تمكن مالي ندارند و به دليل بدهكاري مهريه و ساير جرايم مالي غيركلاهبرداري در زندان به سر مي برند، اگر نداشتن تمكن آن ها براي دادگاه ثابت شود آزاد مي شوند. بنابراين ۲عامل مذكور تأثير به سزايي در كاهش زندانيان مهريه در سال جاري نسبت به سال گذشته داشته است. معاون ستاد ديه همچنين با اشاره به اين كه همين تعداد زنداني مهريه نيز نبايد در زندان باشند، گفت: زندانيان مهريه يكي از پيامدهاي طلاق است كه در كشور ما در سال هاي اخير روند صعودي داشته است. بنابراين كارشناسان مراكز پژوهشي بايد با ريشه يابي و شناسايي عوامل طلاق، راهكارهاي اصولي و علمي براي كاهش طلاق ارائه دهند اما تا زماني كه طلاق در كشور روند صعودي دارد، شاهد بي سرپرست بودن خانواده ها و به زندان افتادن قشر مولد جامعه كه در زندان هستند، مي باشيم كه خود آسيب هاي بسياري را در پي دارد.

وي همچنين درباره زندانيان مربوط به نپرداختن نفقه گفت: تعداد زندانيان نفقه در حال حاضر كمتر از ۸۰۰نفر است.

معاون ستاد ديه با اشاره به اين كه اجراي قانون اجباري بيمه شخص ثالث در كاهش تعداد زندانيان تصادفات نيز بسيار موثر بوده است، تصريح كرد: در حال حاضر تعداد زندانيان تصادفات هزار و پانصدنفر است كه اجراي قانون اجباري بيمه شخص ثالث در كاهش اين قبيل زندانيان بسيار موثر بوده است چرا كه در هنگام تصادفات منجر به فوت، بيمه نامه مي تواند به عنوان وثيقه مورد قبول واقع شود.

وي اضافه كرد: اما آن چه در حال حاضر ما را رنج مي دهد و خانواده هاي بسياري را درگير كرده است، بحث زندانيان بدهكار مالي است كه بيشترين آمار زندانيان جرايم مالي را به خود اختصاص داده است.

بنا به گفته اين مسئول، تعداد زندانيان بدهكار مالي از جمله چك و تعهدات مالي ۵هزار نفر است.

وي افزود: با پيشه ساختن قناعت و بلندپروازي نكردن از بسياري از اين جرايم كاسته مي شود، اما متأسفانه بسياري از افراد با بلندپروازي و صدور چك هاي بي محل و ايجاد تعهدات مالي براي خود، هم خود و هم خانواده شان را دچار گرفتاري مي كنند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن