تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806355281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويارويي و پنهانكاري


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رويارويي و پنهانكاري


اندكي بعد، مقامات چيني پيش‌بيني كردند كه مذاكرات مورد نظر براي فشار بر موضوع خلع سلاح هسته‌اي كره شمالي « چند ماه به تعويق خواهد افتاد.» تا زمان نوشتن اين كتاب، مذاكرات هرگز از سر گرفته نشد.

بادر بعدها گفت: « در اواخر سال 2009 چيني‌ها حقيقتاً نگران شدند كه كره شمالي فرو خواهد پاشيد و نگرش آنها به كلي عوض شد: آنها به هيچ اقدامي كه بيم داشتند باعث بي‌تفاوتي خواهد شد دست نمي‌زدند.» به رغم هشدار اوباما كه كره شمالي هسته‌اي با موشك‌هاي دوربرد در زرادخانه‌شان موجب خواهد شد كه ايالات متحده حضور خود را در پاسيفيك تقويت كند- و ممكن است ژاپني‌ها را چنان بترساند كه به سمت توليد- سلاح هسته‌اي خودشان بروند- چين نفت، پول و آذوقه ارسالي براي كره شمالي را قطع نخواهد كرد. اوباما به هوجينتائو تلفن زد تا صريح‌تر درباره اعزام نيرو به آسيا صحبت كند.

اوباما به بادر گفت كه «اين تهديد نيست. صرفاً يك واقعيت است».

چيني‌ها اعتنا نكردند.

در اين حال، آمريكايي‌ها و كره جنوبي‌ها- شايد كمي زياده از حد خوش بينانه- مشغول برنامه‌ريزي براي روزي بودند كه كره شمالي احتمالاً از هم فرو مي‌پاشيد.

در اواخر فوريه2010، كاتلين استيفنز سفير آمريكا در كره جنوبي، در زمان صرف ناهار با چون يونگ- وو ملاقات كرد. چون معاون وقت وزارت خارجه بود؛ او به زودي مشاور امنيت ملي آن كشور شد. او ديپلماتي تودار و فاقد آتش مزاجي رئيس محافظه كارش، پرزيدنت لي ميونگ- باك است.

اما در ناهار آن روز پيش‌بيني كرد كه «دو يا سه سال» بعد از مرگ كيم‌جونگ- ايل، رهبر بيمار كره شمالي، اين كشور سقوط خواهد كرد. و اين فرصتي خواهد بود كه كره‌جنوبي و ايالات متحده از وقتي كه ترك مخاصمه جنگ كره را در سال 1953 متوقف كرد، در انتظارش بوده‌اند.

در تلگرامي با طبقه‌بندي «سري» كه استيفنز به واشنگتن مخابره كرد، آمده بود كه چون پيش‌بيني مي‌كند كه رهبران جديد نسل جوانتر چين «با كره دوباره يكپارچه در تحت كنترل سئول و متكي به ايالات متحده در اتحادي آرام، كنار خواهند آمد.»

اما چون مردي واقع‌بين بود. اگر بنا بود كه سئول اولين بار پس از پايان جنگ جهاني دوم، تمامي شبه جزيره كره را كنترل كند، لازم مي‌آمد كه دل چين را به دست آورد- يعني رضايت آنها را خريداري كرد.

او نقشه هرگز علني نشده مطروح در دولت كره جنوبي را داير بر مطمئن ساختن چين از اينكه فرصت‌هاي تجاري فراوان خواهند داشت كه در بخش غني از معادن شمالي شبه جزيره به استخراج معدن‌ها بپردازند، توصيف كرد.

خلاصه آنكه، چون اميدوار بود كه دستيابي چين به مواد خام ارزان و نزديك، دغدغه آن كشور را از بابت از دست رفتن حيطه حايلي كه كره شمالي از نيروهاي آمريكايي عرضه مي‌كرد، برطرف كند. اين معامله با شيطان بود: متحدي را از دست بده و دارايي‌هايش را به دست آور.

او گفت: نقش عمده آمريكا كنار رفتن از سر راه است. معنايش اين بود كه ايالات متحده مي‌بايد حضور نظامي خود را كاملا دور از حيطه غير‌نظامي اعلام شده خطي پر از زمين كه اكنون دو كره را تقسيم مي‌كند، در جنوب شبه جزيره نگه دارد.

(ماندن در جنوب حيطه غيرنظامي بيشتر حركتي نمادين است؛ چنانكه چيني‌ها مي‌دانند، ايالات متحده مي‌تواند در ظرف چند دقيقه از پايگاههايش در كره جنوبي به چين پرواز كند.) اگر استيفنز راجع به عملي بودن اين معامله بزرگ نظري ابراز كرده باشد، در تلگرام او به واشنگتن، به وزارت خارجه، مطلبي نيامده است.



چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن