تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804807855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت غرب با ابقاي اسد در قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: موافقت غرب با ابقاي اسد در قدرت
سرويس خارجي: معارضان سوري پيامي از كشورهاي غربي دريافت كرده‌اند كه بر اساس آن به آنها تأكيد شده است بشار اسد بعد از برگزاري نشست بين‌المللي ژنو2 براي حل و فصل بحران سوريه در قدرت باقي مي‌ماند.

منابع آگاه معارضان سوري تأكيد كردند پيامي از كشورهاي غربي دريافت كرده‌اند كه بر اساس آن بعد از برگزاري نشست ژنو2 براي حل و فصل بحران سوريه در ماه آينده، اسد از قدرت كنار گذاشته نخواهد شد و اقليت علويان سوريه به عنوان بخشي از دولت انتقالي در قدرت باقي خواهند ماند.

اين منابع به خبرگزاري رويترز گفته‌اند اين پيام در جريان نشست دوستان سوريه كه هفته گذشته در لندن برگزار شد به سران ائتلاف معارضان سوريه ابلاغ شد و اين اقدام در پي قدرت گرفتن گروه‌هاي تندرو و جهادي در سوريه و سلطه‌ آنها بر گذرگاه‌هاي مرزي و انبارهاي سلاح ارتش آزاد در نزديكي مرز تركيه است.

يك عضو بلندپايه ائتلاف معارضان سوريه كه ارتباط نزديكي با مقامات عربستان دارد گفت: دوستان غربي ما در لندن به ما توضيح دادند كه نمي‌توان اجازه داد اسد در حال حاضر از قدرت كنار گذاشته شود زيرا اين مسئله به ايجاد هرج و مرج و كنترل تندروها بر سوريه منجر خواهد شد. وي گفت احتمالا اسد بعد از اينكه دوره رسمي رياست جمهوري‌اش در سال آينده به پايان برسد اقدام به برگزاري انتخابات رياست جمهوري خواهد كرد. اين درحالي است كه سفير عربستان در انگليس اعلام كرد، در سايه بي‌تحركي غرب درباره پرونده سوريه، عربستان به تنهايي دست به كار خواهد شد و به حمايت مالي و نظامي خود از مخالفان سوريه ادامه خواهد داد. محمد بن نواف بن عبدالعزيز آل سعود، خطاب به دوستان غربي رياض گفت: روابط عربستان و شركاي آن به ويژه به دليل اختلافات بر سر ايران و سوريه در بوته آزمايش قرار گرفته است. خبر ديگر اينكه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه به سازمان اطلاعات، ژاندارمري و پليس تركيه دستور داد تروريست‌هاي سوري را كه داراي مقر و پادگان‌هاي آموزشي و منازل امن در استان‌هاي مختلف تركيه هستند به صورت ويژه تحت كنترل خود در آورند و بازداشت كنند.

حضور 11هزار تروريست

مركز بين‌المللي مطالعات راديكاليستي در لندن اعلام كرد 11 هزار شهروند خارجي از 70 كشور جهان وارد سوريه شده‌اند تا عليه نظام اسد بجنگند. به گزارش اين مركز، از اواخر سال 2011 تا 10 دسامبر سال جاري حدود 11 هزار خارجي به سوريه رفته اند تا در درگيري‌ها در اين كشور مشاركت كنند. در اين گزارش آمده است: بيش از 80 درصد از اين افراد از كشورهاي عربي و اروپايي به سوريه رفته‌اند و بقيه از جنوب شرق آسيا، آفريقا، آمريكاي شمالي، بالكان و جمهوري‌هاي جدا شده از اتحاد جماهير شوروي هستند. خبر ديگر اينكه «افتخار جمان» عضو انگليسي گروه تروريستي داعش كه به سبب پيام‌هاي ويديويي كه براي تشويق همفكرانش به حضور در سوريه منتشر مي‌كرد و همچنين مصاحبه‌اش با بي‌بي‌سي كاملا شناخته شده بود، در ديرالزوركشته شد. در تحولي ديگر حمله خمپاره‌اي عناصر مسلح به منطقه «المهاجرين» دمشق كشته شدن 2 شهروند سوري و زخمي شدن 3 نفر ديگر را درپي داشت. از سويي بر اثر برخورد 6 موشك از طرف تروريست هاي سوري به منطقه هرمل واقع در شمال لبنان 4 نفر زخمي شدند. گروه تروريستي جبهة النصرة مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفت.

غارت موزه ها

16 موزه از 36 موزه سوريه از زمان آغاز بحران اين كشور غارت شده‌ و بيش از 4000 قطعه ميراث باستاني به سرقت رفته است. بسياري از گنج‌هاي تاريخي شام هم اكنون در موزه‌هاي آمريكا، لندن و اسرائيل نگهداري مي‌شود. تلويزيون الميادين در گزارشي اعلام كرد افراد مسلح فعال در سوريه با به روزترين ابزارهاي كاوش، به جستجوي آثار باستاني سوريه مي‌پردازند تا از اين طريق بتوانند راه‌هاي درآمد زايي خود را افزايش دهند. بخش بزرگي از اين آثار باستاني به تل‌آويو ارسال مي‌شود. يكي از افراد مسلح به روزنامه «واشنگتن پست» گفته است اين آثار از طريق اردن به اسرائيل قاچاق مي‌شود و بازارهاي فعالي نيز در لبنان و تركيه وجود دارند. قيمت آثار باستاني به سرقت رفته سوريه 20 ميليارد دلار برآورد شده است



چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن