تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:درها را براي اعتمادسازي باز گذاشته‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:درها را براي اعتمادسازي باز گذاشته‌ايم


سرويس شهرستانها ـ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وقتي كه مي‌گوييم سلاح هسته‌اي نمي‌سازيم و به گفته رهبر معظم انقلاب حرام است: اگر اعتماد به ايران ندارند، ما درها را باز گذاشته‌ايم.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني شامگاه سه‌شنبه در ديدار علما و روحانيون رفسنجان در منزل مرحوم شيخ محمدهاشميان امام جمعه فقيد رفسنجان افزود: به هر حال دنيا مي‌فهمد كه ايران كشوري سالم است.وي تاكيد كرد: دشمنان كم‌كم مي‌فهمند كه زور گفته‌اند و ما اكنون در شرايطي هستيم كه نمي‌توانيم به دشمن اعتماد كنيم.

او اضافه كرد: مردم در انتخابات دين خود را ادا كردند و خداوند رحمتش را بر ما مي‌فرستد و طولي نمي‌كشد كه شرايط به صورت مطلوبي در مي‌آيد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: در شرايطي كه به قول آقاي روحاني پولدارترين دولت تبديل به مقروض‌ترين دولت شده است؛ مردم در اين شرايط خوب در آمدند.

وي گفت: نفت سرمايه بزرگ كشور بود كه بهتر از اين مي‌شد زندگي مردم شكل بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در قديم روزانه 4 ميليون بشكه نفت صادر مي‌كرديم و در ازاي آن ارز وارد كشور مي‌شد، اما اكنون در ازاي روزانه يك ميليون بشكه نفت كه صادر مي‌كنيم اجناسي تقلبي از جمله سم‌هاي چيني به ما مي‌دهند كه زمين‌هاي ما را خراب كرده است.

وي گفت: سموم خارجي تقلبي و قاچاق يكي از ضررهايي است كه ما مي‌خوريم و يكي ديگر از مشكلات كشور اين است كه مواد اوليه كارخانجات را بايد از خارج با هزينه هنگفت تهيه كنيم كه براي كشور گران تمام مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دومين روز از سفر به رفسنجان با حضور در گلزار شهداي اين شهر به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني صبح ديروز با هيات همراه در گلزار شهداي رفسنجان حضور يافت. وي همچنين بر مزار مرحوم شيخ محمد هاشميان حاضر شد و براي شادي روح امام جمعه فقيد رفسنجان؛ فاتحه قرائت كرد.

ظرفيت‌هاي علمي

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با ظرفيت علمي كه اكنون در ايران وجود دارد، مي‌توان نهضت علمي اسلامي را بر مبناي مكتب ولايت در دنيا پايه‌ريزي كنيم.

آيت‌الله اكبرهاشمي رفسنجاني ديروز در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي رفسنجان افزود: همه ابتكارات؛ اكتشافات و اختراعات دانشجويان و استادان نبايد بايگاني و آرشيو شود؛ بلكه بايد با تبديل به علم و دانش؛ تجاري سازي شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني؛ گفت: دانشمندان ما در ناسا و آمريكا كار مي‌كنند در حالي كه مي‌توانند در كشور خود مشغول به كار شوند.

وي افزود: 10هزار استاد دكتري را جذب خواهيم كرد و براي توسعه مقاطع تحصيلات تكميلي بايد چند شخصيت علمي جذب شود كه اين موضوع پيگيري مي‌شود.

وي گفت: اكنون دانشگاه‌هاي آزاد سراسر كشور 3700 ميليارد تومان بدهكارند و امسال بيش از 150 واحد دانشگاهي ضررده بودند و 80 ميليارد تومان براي پرداخت بدهي‌ها در 2 سال گذشته تامين شده است.آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: كشورهايي مانند آفريقا كه معدن‌هاي الماس و زرخيز دارند به خاطر بي‌سوادي از اين معدن‌ها بهره نمي‌برند در صورتي كه با ظرفيت‌هاي علمي مي‌توان چندين برابر از منابع طبيعي درآمد كسب كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان كرد: در ابتداي انقلاب ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي ما كم بود و فقط 10 درصد افراد شركت كننده پذيرفته مي‌شدند كه اين يك ضعف بود كه براي رفع آن دانشگاه‌هايي را در كشور احداث كرديم.

وي با اشاره به اينكه غربي‌ها علم را از اسلام گرفتند؛ تاكيد كرد:

ما بايد بسيج علمي داشته باشيم و طرح دانشگاه آزاد نيز همين بود كه از خانواده‌ها و جوانان آنها براي توسعه علم استفاده كند.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در دانشگاه‌هاي آزاد سراسر كشور يك ميليون و 700 هزار دانشجو داريم و تاكنون 5 ميليون نفر نيز فارغ‌التحصيل شده‌اند.

در پايان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از تمبر خانواده‌هاي اعضاي هيات علمي دانشگاه رونمايي كرد و همچنين پنج نفر عضو هيات علمي دانشگاه رفسنجان با اهداي لوح سپاس مورد تجليل قرار گرفتند.

ديدار با اعضاي ستاد توسعه

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به استان كرمان؛ با اعضاي ستاد توسعه شهرستان رفسنجان ديدار و گفت و گو كرد.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در اين ديدار؛ تامين آب براي 30 هزار هكتار از اراضي رفسنجان را ضروري دانست و گفت: ارزش اقتصادي محصولات كشاورزي اين منطقه هرگونه سرمايه‌گذاري را توجيه مي‌كند.

وي با اشاره به طرح‌هاي دوران سازندگي براي مهار آب‌ها؛ گفت: در ايراني كه زمين‌هاي خيلي از مناطق تشنه هستند؛ حجم زيادي از آب‌ها به درياها مي‌ريزد و شور مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ توجه به آبياري‌هاي پيشرفته مانند قطره‌اي؛ تحت فشار و آبخيزداري را راهكار علمي براي احياي كشاورزي خواند و ادامه داد: اگر بستر كشاورزي رفسنجان مهيا شود؛ باعث رونق صنعت و اقتصاد و رفع بيكاري مي‌شود كه دغدغه خيلي از خانواده‌ها است.

افتتاح مركز بيماري‌هاي خاص

مركز بيماري‌هاي خاص شهرستان رفسنجان در دومين روز سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين شهرستان افتتاح شد.

مركز بيماري‌هاي خاص رفسنجان به همت بنياد امور بيماري‌هاي خاص و كمك خيران رفسنجاني ساخته شده است.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از بخش دياليز اين مركز ديدن كرد.

توجه بيشتر به بخش خصوصي

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر نقش بخش خصوصي در توسعه كشور گفت: بخش خصوصي مي‌تواند كار كشور را به سامان برساند.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني شامگاه سه‌شنبه در ديدار با اعضاي شوراهاي شهر و روستاهاي شهرستان‌هاي انار و رفسنجان افزود: باز شدن مسير از طريق بخش خصوصي مي‌تواند موثر باشد و شوراها در توسعه همكاري بخش خصوصي نقش مهمي را عهده‌دارند.وي در ادامه با تاكيد بر اين مطلب كه استاندار جديد كرمان راه پيشرفت را پيش مي‌برد و راه را باز مي‌كند؛ بيان كرد: تفكرات عليرضا رزم حسيني مي‌تواند اين استان را بسازد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: ما فقط مي‌توانيم شرايط امنيتي و حاكميتي را حفظ كنيم در حالي كه مردم بهتر از ما در حوزه توسعه كشور كار مي‌كنند و به شرطي كه دولت دست ياري به سوي مردم دراز كند.

عطر جبهه‌ها

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بازماندگان شهدا در سراسر كشور در روستاها، شهرها و بين قشرهاي كشاورز، صنعتگر، اداري، دانشگاهي و مدرسه‌اي حضور دارند و اين بدان معني است كه عطري كه از جبهه مانده همچنان در فضاي جامعه وجود دارد. آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني ديروز در جمع خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران رفسنجان افزود: در دوران جنگ خيلي‌ها با عشق به جبهه رفتند و مفقود الاثر، جانباز يا شهيد شدند.وي گفت: با سخنراني و حرف نمي‌توان آثار شهدا را توصيف كرد و اهداف آنها را نمي‌توانيم فراموش كنيم.

وي به مشكلات دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: دغدغه‌هايي كه انقلاب از آن‌ها گذر كرده است و بلافاصله دچار جنگ شديم در اين مراحل تحريم هم بود.وي در بخش ديگر سخنان خود تاكيد كرد: قطعاً شهدايي كه جان داده‌اند، راضي نيستند كه جامعه اسلامي متفرق شود چون با متفرق شدن، دشمن از رخنه تفرق وارد مي‌شود و كار خود را مي‌كند.



چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن