تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799121988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تركيب سبد كالايي اعلام شد؛ برنج، مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنير در سبد اعطايي دولت به 20 ميليون نفر


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تركيب سبد كالايي اعلام شد؛ برنج، مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنير در سبد اعطايي دولت به 20 ميليون نفر
مديرعامل شركت بازرگاني گفت: دولتي بزودي 15 تا 20 ميليون نفر از مردم سبد كالايي دريافت خواهند كرد. عباس قبادي افزود: برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنير از جمله اقلام اين سبد كالايي است. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اين سبد كالايي در دو مرحله و در قالب دو سبد جداگانه به مردم داده مي‌شود تا بتوان بخشي از نيازهاي آنان را به اقلام مذكور تامين كرد. وي تصريح كرد: اين دو سبد كالايي تا قبل از اتمام سال جاري به دست مردم خواهد رسيد.
معاون وزير صنعت با اشاره به اينكه در گذشته تنها سيلوهاي ما 4 ميليون تن امكان ذخيره‌سازي داشتند، گفت: در حال حاضر با توجه به تلاش‌هايي كه انجام شده ذخيره سيلوها به 17 ميليون تن رسيده است كه با اين رقم علاوه بر ذخيره‌سازي كالاهاي داخل كشور مي‌توانيم در اين زمينه به هاب منطقه تبديل شويم و گندم كشورهاي شمالي را نيز ذخيره كرده و حتي اقدام به صادرات آرد كنيم. قبادي با بيان اينكه يكي از برنامه‌هاي اصلي سال آينده شركت توسعه و تبديل ايران به هاب منطقه است، گفت: يكي از اقدامات انجام شده در 2 سال اخير مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي است و در كنار همه اقداماتي كه دولت در اين زمينه انجام داده با اطمينان مي‌توانيم بگوييم كه طي 2 سال اخير شركت بازرگاني دولتي حتي يك لحظه نيز با كمبود كالاي اساسي روبرو نبوده است. تنها در ماه مبارك رمضان سال گذشته با مشكل مرغ روبرو شديم كه از آن پس سعي كرديم در تامين كالاهاي اساسي توجه ويژه‌اي داشته باشيم تا از اين مشكلات رخ ندهد. مديرعامل شركت بازرگاني دولتي تصريح كرد: در سال 91 علاوه بر تحريم‌ها در بخش توليد نيز مشكلاتي وجود داشت به نوعي كه تنها 2 ميليون تن گندم خريداري كرديم و 6 ميليون تن نيز با توجه به كسري كه وجود داشت وارد شد و با توجه به اينكه در ايام شب عيد سال گذشته در زمينه گندم با مشكلات جدي روبه‌رو بوديم ولي اجازه نداديم مردم اين مشكل را احساس كنند و 6 ميليون تن واردات را انجام داديم. در سال جاري نيز 250 فروند كشتي براي گندم وارد كشور شد كه مجموعا در سالجاري حدود 5 ميليون تن گندم خريداري شده است كه البته 2/5 ميليون تن آن وارد كشور شده و 1/5 ميليون تن ديگر نيز پول آن پرداخت شده و بخشي در حال تخليه و بخشي نيز در حال ورود به كشور است.
وضعيت ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي در كشور
قبادي در مورد ذخيره روغن خام گفت: اين كالا يكي از مسائلي بود كه مي‌توانست براي ما چالش‌برانگيز باشد و عدم استقبال بخش خصوصي براي واردات در اين زمينه مي‌توانست براي ما مشكل‌آفرين باشد ولي با توجه به مديريتي كه در كشور انجام شد 53 فروند كشتي حامل روغن خام كه حدود 2 ميليون تن بود وارد كشور شد. در زمينه شكر نيز مشكلي وجود ندارد و تا پايان سال ذخيره‌سازي در اين كالا انجام شده است. وي با اشاره به اينكه با توجه به تحريم‌ها از هر روشي براي نقل و انتقال استفاده كرديم و از هر كشوري كه اراده مي‌كرديم مي‌توانستيم كالا خريداري كنيم، گفت: تحريم‌ها در اين زمينه نتوانست تاثير داشته باشد و حتي در برخي موارد نيز پيش‌بيني كرده بوديم اگر نتوانيم از طريق كشتي كالايي را وارد كنيم، بتوانيم از مرزهاي زميني اقدام به واردات كالاهاي اساسي كنيم كه حتي در برخي موارد نيز انجام شد. معاون وزير صنعت در مورد ذخيره‌سازي برنج نيز گفت: سال گذشته با توجه به كمبودي كه از نظر تامين ارز وجود داشت اما در حال حاضر مشكلي در اين زمينه نداريم و مرغ، گوشت و نهاده نيز به ميزان لازم ذخيره شده به نوعي كه بايد بگويم كه 85 هزار تن مرغ منجمد ذخيره شده كه 80 هزار تن آن از داخل تعيين شده است. در زمينه واردات مرغ نيز بايد بگويم در سال جاري ميزان واردات يك‌ششم سال گذشته رسيده است و انشاءالله با اين روند مي‌توانيم در سال آينده اقدام به صادرات مرغ كنيم. قبادي با اشاره به اينكه حمايت از توليد در رأس كارهاي دولت است، خاطرنشان كرد: دولت يازدهم به موقع قيمت تضميني كالاها را اعلام كرد و نرخ 1050 تومان براي گندم نشان‌دهنده حمايت از داخل و جلوگيري از خروج گندم از كشور مي‌شود و همچنين مشكلاتي كه كشاورزان سال گذشته از گندم براي مصرف غيرانساني (خوراك دام) استفاده مي‌كردند نيز به وجود نخواهد آمد. وي با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت گندم كه در ابتداي سالجاري انجام شد، گفت: اين اقدام با توجه به تنگناهاي مالي كه بازرگاني دولتي با آن روبه‌رو بود، به خوبي انجام شد. حبوبات يكي از كالاهايي است كه بازرگاني دولتي ذخيره‌مناسبي در اين زمينه داشته و آمادگي آن را داريم كه در صورت نياز در ايام شب عيد براي جلوگيري از افزايش قيمت اين ذخيره را در اختيار بازرگاني دولتي قرار دهيم. مديرعامل شركت بازرگاني دولتي در مورد 2 سبد كالايي كه دولت وعده آن را براي پايان سال داده است، گفت: برنج، مرغ، تخم‌مرغ و شايد پنير و روغن از كالاهايي است كه آمادگي آن را داريم براي اين 2 سبد كالايي اگر دولت بخواهد تأمين كنيم؛ به هر ميزان كه دستور داده شود بازرگاني دولتي آمادگي تامين آن را دارد كه البته جزئيات اين سبد كالايي در حال نهايي شدن است و احتمالا هفته آينده انجام خواهد شد.
مصرف سالانه گندم 11 ميليون تن است
وي با بيان اينكه با توجه به نرخ تضميني گندم كشاورزان انگيزه لازم را براي كشت و تحويل گندم به دولت دارند، بيان كرد: البته بخشي از كشاورزان نيز مقداري از گندم توليدي خود را براي مصرف خود استفاده مي‌كنند و بخش خصوصي نيز علاوه بر بخش دولتي مقداري از گندم خريداري مي‌كند و مجموعا 11 ميليون تن گندم نياز سالانه كشور است. معاون وزير صنعت با تاكيد بر اينكه تحريم‌ها مانع تامين كالا نشد، گفت: كشاورزان براي كشت محصولات به ميزان سود آن نگاه مي‌كنند و با توجه به اينكه كشور از نظر آب فقير است با توجه به بارندگي‌هاي كه در سال جاري داشتيم و انشاءالله تداوم بارندگي‌‌ها در سال جاري اميدواريم توليد گندم بيش از امسال بوده و بتوانيم رقم بالاتري را از كشاورزان خريداري كنيم. وزارت جهاد نيز در زمينه پيش‌بيني توليد گندم در سال آينده هنوز رقمي را اعلام نكرده و تنها به ما اعلام كند كه چه ميزان گندم مي‌تواند به ما تحويل دهد. قبادي با اشاره به اينكه 3 ميليون تن ذخيره گندم بوده و 11 ميليون تن نيز ميزان مصرف سالانه كشور است، گفت: وزارت جهاد هر رقمي را كه به ما بگويد ما خريداري مي‌كنيم و علاوه بر آن مابقي را وارد خواهيم كرد.
بانك‌ها ال سي 30 درصدي را اجرا نمي‌كنند
قبادي با بيان اينكه حتي تدابيري انديشيده شده بود كه اگر نتوانيم كشتي وارد كشور كنيم از مرزهاي زميني اقدام به واردات كنيم، گفت: نزديك 30 هزار تن از طريق مرز توسط 17800 كانتينر كالاي اساسي وارد كشور كرديم. وي در مورد ارز كالاهاي اساسي گفت: تا 11 تيرماه سال 92كالاهاي اساسي كشور با ارز مرجع وارد مي‌شد و اين موضوع براي بخش خصوصي و دولتي يكسان بود اما از آن زمان به بعد با توجه به ابلاغ بودجه سال 92 و حذف ارز مرجع وضعيت تغيير كرد. البته بانكها در سال گذشته با 10 درصد اجازه گشايش اعتبار را به واردكنندگان مي‌دادند و 90 درصد آن را وام مي‌دادند اما در اواخر سال گذشته بانكها اعلام كردند كه با 10 درصد نمي‌توانند اين كار را انجام دهند و آن را به 130 درصد افزايش دادند كه البته در حال حاضر دولت جديد اين رقم را به 30 درصد كاهش داده كه هنوز بانكها آن را انجام نمي‌دهند و نتوانستيم توفيق زيادي در اين زمينه داشته باشيم.
تحويل سبد كالايي دولت با كارت الكترونيك و خريد از فروشگاه‌هاي خاص
معاون وزير صنعت نيز از دريافت اقلام دو سبد كالايي دولت به مردم با كارت الكترونيكي خبر داد و گفت: در سه ماه پاياني سال بايد متناسب با انتظاراتي كه از اين معاونت دارند، اقدامات لازم را براي تنظيم بازار شب عيد انجام دهيم. حسن يونس سينكي اظهار اشت: مردم با اين كارت‌هاي الكترونيك مي‌توانند اقلام خاص مورد نظر را از فروشگاه‌هاي خاص كه بعدا‌اعلام مي‌شود، تهيه كنند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن