تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797871288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس جمهور در جلسه شورايعالي انقلاب فرهنگي: ارزيابي كار شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد با اخذ نظرات مردم انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس جمهور در جلسه شورايعالي انقلاب فرهنگي: ارزيابي كار شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد با اخذ نظرات مردم انجام شود
بخش خبري: رئيس‌جمهور در جلسه شورايعالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر تلاش در راستاي تحقق فرامين و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ، بيانات معظم‌له در جلسه اخير اعضاي اين شورا با ايشان را هدايتگر توصيف كرد و گفت: دولت مصمم به اجرايي كردن مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي است و ساير قوا و دستگاه‌ها نيز توجه دارند كه بايد مصوبات اين شورا را اجرايي كنند.
رئيس جمهور با اشاره به ضرورت اولويت‌بندي در پرداختن به مسائل و موضوعات گوناگون در شورايعالي انقلاب فرهنگي، تصريح كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند شورايعالي انقلاب فرهنگي مركز سياست‌گذاري فرهنگي كشور است و ما نبايد با پرداختن به برخي موضوعات كه داراي اهميت كمتري است، از وظيفه اصلي‌مان فاصله بگيريم.
دكتر روحاني افزود: سياست‌ها و مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي مي‌بايست داراي استحكام كافي باشد و ضمناً قابليت اجرايي داشته باشد. همچنين بايد توجه داشت كه منابع بودجه‌اي و مالي كشور محدود است و بايد براي هزينه كرد آن اولويت‌بندي را مدنظر داشته باشيم.
رئيس جمهور با اشاره به ضرورت، اولويت‌بندي نسبت به مسائل فرهنگي و تدوين سياست‌هاي لازم خاطرنشان كرد: يكي از مسائل پيش‌روي ما اين است كه چگونه بر حُسن اقدامات و حركت‌هاي فرهنگي در كشور نظارت و تسلط داشته باشيم.
دكتر روحاني با اشاره به برنامه‌ريزي‌ها و تهاجم فرهنگي دشمن عليه ملت ايران، اظهار داشت: ما بايد به فكر نسل جوان باشيم و به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم تا آنها بتوانند در برابر اين هجمه ايستادگي و مقاومت كنند.
رئيس جمهور افزود: نظارت بر روند اجراي مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد با استفاده از شاخص‌هاي مناسب انجام شده و ميزان اثر‌گذاري اين سياست‌ها مورد ارزيابي قرار گيرد. ارزيابي كار شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد با اخذ نظرات مردم انجام شده و تأثيرات سياست‌ها بايد در فرهنگ عمومي مشاهده شود. همچنين در امر سياست‌گذاري بايد به بديل‌هاي ممكن توجه شود تا اگر مصوبات شورا در روند اجرا دچار اشكال بود، مبتني بر بديل‌ها نسبت به آنها بازنگري صورت گرفته و تكامل پيدا كنند.
دكتر روحاني با تأكيد بر لزوم تلاش اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي براي تحقق فرامين و توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب، گفت: در اين راستا هم سياست‌هاي گذشته بايد اصلاح يا تكميل و اجرايي شود و هم براي مواردي كه تاكنون درخصوص آنها سياستي اتخاذ نشده،‌ به دنبال تدوين سياست‌هاي لازم باشيم به گونه‌اي كه تا سال آينده بتوانيم گزارشي از عملكرد موفق در زمينه تحقق منويات رهبري ارائه دهيم.
دكتر روحاني تأكيد كرد: چگونگي فعاليت‌ها، عملكرد و تصميمات شورايعالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند از طريق نظرسنجي مورد ارزيابي قرار گيرد تا ما بتوانيم در آينده نقص‌ها و ايرادها را برطرف كرده و با شيوه‌اي بهتر و كامل‌تر حركت كنيم.
اقدامات شهيد مفتح نقطه عطفي در حركت‌هاي انقلاب اسلامي
دكتر روحاني همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن بيست و هفتم آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه و گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر مفتح، گفت: شهيد مفتح از شخصيت‌هاي برجسته حوزه و دانشگاه بود كه تلاش‌هاي فراواني در جريان مبارزات انقلاب اسلامي و همچنين در زمينه ايجاد تحول در حوزه و دانشگاه به انجام رساند.
رئيس جمهور با بيان اينكه اقدامات شهيد مفتح در حركت‌هاي انقلاب اسلامي بويژه در عيد فطر سال 57 بسيار تأثيرگذار بود، افزود: شهيد مفتح در كنار شهيد مطهري و شهيد بهشتي از بنيانگذاران روحانيت مبارز در سال 56 بود كه موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را به منظور نزديكي اين دو نهاد بزرگ علمي و فرهنگي پايه‌ريزي و مطرح كرد كه مي‌تواند در تعالي علم و فرهنگ و اخلاق تأثيرگذار باشد.
دكتر روحاني تصريح كرد: در حكومت و دولت اسلامي، نيازهاي جامعه تنها نيازهاي مادي نيست، بلكه نيازهاي اخلاقي، معنوي و ديني نيز در اولويت قرار دارند، از اين رو حوزه و دانشگاه بايد نيازهاي مختلف جامعه را برطرف كرده و متكفل صيانت و حفظ معنويت، دين و اخلاق و اداره جامعه باشند و لذا در اين مسير اين دو بايد با هم قرابت بسياري داشته باشند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه نهضت اسلامي در ايران، عاملي براي نزديكي حوزه و دانشگاه بود، گفت: اتحاد و يكپارچگي حوزه و دانشگاه از سال 1342 بيش از گذشته به چشم مي‌خورد و در دوران دفاع مقدس نيز با اختلاط خون طلبه و دانشجو به نقطه عطف خود رسيد. شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد در جهت اتحاد اين دو نهاد گام‌هاي اساسي بردارد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن