تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801773771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از تخلفات تعاوني مسكن انجمن منحله روزنامه‌نگاران


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: رونمايي از تخلفات تعاوني مسكن انجمن منحله روزنامه‌نگاران


برخي اعضا و ذينفعان تعاوني مسكن انجمن صنفي منحله روزنامه‌نگاران با ارائه اسناد و مداركي مي‌گويند كه هيئت مديره اين انجمن ۳۶۷۵ مترمربع زمين را به صورت غيرقانوني واگذار كرده است.
به گزارش تسنيم، برخي اعضاي تشكلي كه با عنوان «انجمن صنفي روزنامه‌نگاران» شناخته مي‌شد و بنا به اعلام مسئولان، به دليل زيرپا گذاشتن اساسنامه و عدم برگزاري انتخابات هيئت مديره، منحل شده است، اخيراً با حضور در برخي رسانه‌هاي دولتي، منحل بودن تشكل متبوع خود را انكار و بر بازگشايي مجدد آن تاكيد مي‌كنند.
ماشاءالله شمس‌الواعظين كه خود را رئيس هيئت مديره تشكل مذكور مي‌نامد، در مصاحبه‌ها و يادداشت‌هاي خود تاكيد كرده است كه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در گذشته اقدامات مهمي، از جمله در زمينه تامين مسكن براي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انجام داده و اين اقدامات از طريق تعاوني مسكن وابسته به اين انجمن صورت گرفته است.
پيرو اين گفته‌ها، چندي پيش جمعي از روزنامه‌نگاران عضو تعاوني مسكن انجمن منحله روزنامه‌نگاران به همراه جمعي از اعضاي تعاوني مسكن خانه موسيقي ايران، اسناد و مدارك متعددي درباره اقدامات انجمن صنفي روزنامه‌نگاران در زمينه مسكن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در اختيار قرار دادند.
اعضا و ذينفعان تعاوني مسكن انجمن صنفي روزنامه‌نگاران مي‌گويند: مسعود هوشمند رضوي (دبير سابق انجمن صنفي منحله)، با انجام اقداماتي فراقانوني از جمله تاخير در زمينه برگزاري بموقع انتخابات هيئت مديره و بازرسان، جلوگيري از حضوراعضا و كانديداهاي منتقد و معترض به عملكرد تعاوني در جلسه برگزاري انتخابات و نيز استفاده از خلاء هاي قانوني، بيش از ۱۰ سال است كه عضو و رييس هيات مديره و مديرعامل تعاوني مسكن انجمن مذكور است و همچنين محمدرضا عدل (بازرس سابق انجمن صنفي منحله)، بيش از ۷ سال است كه سمت نايب رئيسي هيئت مديره اين شركت را بر عهده دارد.
آنچه در ذيل مي‌آيد، بخش اول گزارش از نحوه عملكرد اين تعاوني است كه اعتراضات گسترده جمع كثيري از اعضا و ذينفعان تعاوني مذكور و همچنين تعاوني مسكن خانه موسيقي را در پي داشته است:
انتقال غير قانوني ۳،۶۷۵ مترمربع زمين پروژه ۱۰۰ واحدي اعضاي تعاوني (به ارزش بيش از يك ونيم ميليارد تومان)
زمين اعضاي پروژه هشتگرد ۲، تعاوني مسكن روزنامه نگاران مطابق ماده ۲ قرارداد في مابين اعضا و شركت تعاوني به شماره ۱۱۸۵ مورخ سال ۱۳۸۵، معادل ۷۳۵۰ متر مربع بود كه هيات مديره شركت وفق ماده ۳ همان قرارداد، مكلف بود در ده (۱۰) بلوك، تعداد يكصد (۱۰۰) واحد احداث نمايد و در بند «ب» ماده ۵ همان قرارداد موضوع پرداخت اقساط زمين معين شده بود كه نهايتا با تلاش اعضاي اين پروژه و درسال ۱۳۸۹، هزينه زمين مربوطه، تمام و كمال پرداخت شد. اما ناگهان و بدون اطلاع اعضا (مالكين زمين) و بدون كسب مجوز قانوني از اداره كل تعاون استان تهران به عنوان مرجع تاييد و تصويب كننده، زمين مربوطه را به دو قطعه ۳،۷۵۰ متر مربعي با نام هاي چكاوك و چكامه (هر قطعه ۵ بلوك ۷۰ واحدي) تقسيم كردند كه يك قطعه آن را به صورت صوري! به برخي اعضاي تعاوني روزنامه نگاران تحويل موقت دادند و يك قطعه ديگر را به تعاوني مسكن خانه موسيقي منتقل كردند!؟
آقاي ابوالحسن مختاباد (بازرس شركت) درپاسخ به اعتراض اعضاي تعاوني روزنامه نگاران مبني بر اقدام مديرعامل شركت، در فروش ۳۶۷۵ متر مربع زمين اعضاي پروژه هشتگرد ۲؛ جوابيه آقاي هوشمند رضوي را ارسال كرد كه در آن جوابيه، موضوع فروش و انتقال زمين مربوطه با تغيير واژه توسط مشاراليه، تحت عنوان «عضوگيري!» اعلام شده كه؛ موضوع در سال ۱۳۹۰ با تشكيل مجمع عمومي به تصويب حاضران رسيده است! در حالي كه اولا: مطابق بند ۴ ماده ۸ قرارداد في مابين، مفاد اين قرارداد از جمله: مشخصات زمين (۷۳۵۰ متر مربع) و مشخصات بنا (۱۰ بلوك ۱۰۰ واحدي) و ...، با هيچ مجمع عمومي و هيات مديره اي و با هيچ اكثريتي بدون تاييد عضو، قابل تغيير و اجرا نمي باشد بنابراين تصويب عده معدودي، سالب حق اكثريت اعضا نمي باشد. دوما: زمان فروش و انتقال زمين پروژه به تعاوني مسكن خانه موسيقي، سال ۱۳۸۹ بوده است و حال آن كه مجمع مورد اشاره مديرعامل، در سال ۱۳۹۰ تشكيل شده است؛ و سوما: مطابق ماده ۴۷ اساسنامه تيپ شركت هاي تعاوني مسكن كل كشور كه مفاد آن براي تمام تعاوني ها الزام آور است؛ موكدا، انعقاد قرارداد يا احداث واحد مسكوني براي اشخاصي كه در خريد زمين مشاركت نداشته اند را ممنوع كرده است و هر گونه اقدامي را بدون كسب رضايت اعضاي ذينفع (مالكان)، باطل اعلام كرده است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن