تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806804153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌هاي ‌سردار فضلي از عمليات والفجر 8


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ناگفته‌هاي ‌سردار فضلي از عمليات والفجر 8
جانشين بسيج مستضعفين كشور گفت: چند ساعت به عمليات مانده بود و ما براي 120 نيروي غواص تنها 18 لباس داشتيم و از لباس مقدس جهاد غواصي براي ساير رزمندگان خبري نبود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، سردار علي فضلي امروز در همايش گراميداشت شهداي فوتباليست‌هاي استان قزوين كه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي اين استان برگزار شد، اظهار داشت: شهداي انقلاب اسلامي بر گردن يك‌يك ما حق بزرگي دارند و به بركت خون آنان اكنون مردم ما در آسايش و امنيت كامل زندگي مي‌كنند.

جانشين بسيج مستضعفين كشور اذعان داشت: شهدا چراغ راه هدايت ما بوده و آنان راهباناني هستند كه ما راه را گم نكنيم بر اين اساس بايد در هر لحظه از زندگيمان به آنان تأسي كرده تا راه درست الهي را گم نكنيم.

اين مسئول با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب مبني بر اينكه هر كسي كه قلبش براي اسلام مي‌تپد او يك بسيجي است، اظهار داشت: ايشان يك‌بار ديگر اين سخن را در 29 آبان امسال به مناسبت هفته بسيج در بين فرماندهان و بسيجيان پايگاه‌ها، حوزه‌ها، گردان‌ها و كانون اعم از خواهران و برادران بيان كردند كه اين بيانگر بسيجي بودن همه مردم ما است.

وي به شهادت آيت‌الله مفتح اشاره كرد و گفت: 17 هزار شهيد ترور در مواجه با منافقين ضد انقلاب تقديم اسلام شده است كه بايد ياد و خاطره آنان را هر لحظه گرامي بداريم.

جانشين بسيج مستضعفين كشور بيان كرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس سختي‌ها و دشواري‌هاي بسياري را در مبارزه با دشمن تحمل كردند كه عمليات والفجر هشت نمونه يكي از آنان است.

فضلي از كار انداختن ماشين جنگي دشمن و خسارت زدن به دشمن، زمين‌گير كردن پايگاه موشكي عراق و بن‌بست كشيدن نيروي دريايي عراق تا آخر جنگ را از جمله اهداف عمليات والفجر هشت در جنگ تحميلي برشمرد.

وي ادامه داد: براي انجام اين عمليات در اروند رود منطقه جديدي به نام ام‌الراساء بين اروندرود صغير و كبير بود را شناسايي كرديم و اين رودخانه در روز دو بار جزر و مد مي‌شد كه سرعت جزر آن 70 كيلومتر بود.

جانشين بسيج مستضعفين كشور با اشاره به اينكه دو هزار و 700 غواص در عمليات والفجر هشت براي مبارزه با دشمن تربيت شده بود، اظهار داشت: دشمن هيچ وقت از اول تا آخر جنگ از رودخانه اروندرود براي مبارزه با ايران استفاده نكرد كه اين بيانگر عدم دانش نظامي دشمن در جنگ بود.

اين مسئول اضافه كرد: رزمندگان اسلام براي عبور از اروند رود تلاش شبانه‌روزي كردند تا بتوانند دانش عبور از اين رودخانه را به دست آورند كه با بررسي و بازديد بي‌شمار از جزيره ام‌الراساء، توانسته بودند تعداد سنگرها، نخل‌ها و موانع دشمنان را به خوبي شناسايي كنند.

وي بيان كرد: غروب قبل از عمليات اردو زديم، اين در حالي بود كه لباس جهاد غواصي به غواصان ما در قرارگاه خاتم‌النبيين(ع) نرسيده بود و از 120 غواص آماده براي مبارزه تنها 18 لباس داشتيم و من در تماسي به پشت خط پيام دادم كه لباس جهاد به دست ما نرسيده كه آنان در پاسخ گفتند با توكل به خدا قبل از شروع عمليات به دست شما مي‌رسد.

فضلي افزود: چون رزمندگان بايد چند ساعت بعد به آب مي‌زدند و عمليات را شروع مي‌كردند به همين دليل در اين اردوگاه در حال صحبت كردن و توجيه كردن رزمندگان بودم و اين در حالي بود كه تنها 18 لباس غواصي داشتيم و بقيه نيروها لباس نداشتند و نمي‌دانستيم بايد چه اقدامي انجام دهيم.

وي اضافه كرد: در حال صحبت كردن با رزمندگان بودم كه يك‌دفعه خبري را در قالب يادداشت در كاغذي به من دادند و من با خواندن آن خيلي خوشحال شدم و آن اين بود كه ابزار لباس مقدس جهاد رزم رسيد كه در همان لحظه نوشتم بلافاصله بين رزمندگان توزيع شود.

اين مسئول ادامه داد: در شروع عمليات رزمندگان را از زير قرآن عبور داديم و براي‌ آنان اسفند دود كرده، گلاب زديم و قرباني كرديم كه بعد از حركت باران شديدي شروع به باريدن گرفت و سطح آب زلال اروند رود را كه در آن حركت هر جنبنده‌اي مشخص مي‌شد به لطف خداوند متعال گل‌آلود شد و اين مهم كمك بزرگي براي غواصان بود تا دشمن به آنان ديد نداشته باشد و بتوانند دشمن را غافلگير كنند.

جانشين بسيج مستضعفين كشور ابراز داشت: كمك‌هاي غيبي خداوند متعال به رزمندگان در جنگ اين‌گونه به نجات آنان مي‌رسيد وقتي به غواصان رسيدم ديدم لباس‌هاي برخي‌ها كوچك و چسبنده و برخي ديگر بزرگ و گشاد بود ولي در اين لحظه نيم‌ساعت هم فرصت تعويض لباس‌ها بين رزمندگان نبود چرا‌كه زمان جزر آب كه 70 كيلومتر به سمت دريا بود و بايد قبل از شروع تاريكي اين عمليات انجام مي‌شد.

وي اظهار داشت: غواصان عمليات را شروع كردند و من در ميانه رودخانه با چشم غيرمسلح آنان را نگاه مي‌كردم ولي در وسط رودخانه با چشم مسلح با دوربين‌هاي مخصوص آنان را رصد مي‌كردم تا به دشمن برسند.

فضلي بيان كرد: به غواص‌ها وزنه‌هايي متصل بود و آنان با طنابي به همديگر متصل بودند و طوري در رودخانه قرار داشتند كه بدنشان به صورت كلي در‌ آب بود و فقط لوله تنفس آنان از رودخانه بالا آمده بود كه يك‌دفعه رزمنده‌اي در آب فرياد بلندي زد و گفت يا حسين‌(ع) كه بلافاصله تمركز ما به كار ايشان جلب شد.

جانشين بسيج مستضعفين كشور با اشاره به حديثي از امام صادق‌(ع) مبني بر اينكه دشمنان ما هم كور، كر و احمق هستند، گفت: منتظر بوديم كه عكس‌العمل دشمن با اين مهم چيست كه طبق اين روايت مثل اينكه‌ آنان كور و كر بودند و از هيچ چيز با خبر نشدند.

وي ادامه داد: در اين لحظه به قاسمي پيام دادم كه چه خبر، چي شد كه رزمنده‌اي يا حسين گفت و ايشان در پاسخ گفتند، وزنه از غواص جدا شد و ايشان احساس كردند كه از آب بيرون مي‌آيند در حال غرق شدن هستند به همين دليل فرياد يا حسين(ع) سر دادند.

اين مسئول افزود: در ادامه به قاسمي گفتم وضعيت، ايشان پاسخ دادند ما از مسيرمان خارج شديم، و من هم در پاسخ به ايشان گفتم، قاسمي مأموريت شما تمام شد.

وي بيان كرد: در عمليات‌ها ثانيه‌ها و دقيقه‌ها تعيين‌كننده پيروزي بودند و كوچك‌ترين اشتباهي موجب شكست ما مي‌شد كه اين بيانگر عمق سختي‌هاي رزمندگان در دفاع مقدس بوده است و بايد اكنون قدر‌ آنان را به درستي بدانيم و لحظه‌اي از اهداف آنان كوتاهي نكنيم.

انتهاي پيام/77009/ش40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن