تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمليات انتحاري در مالي انتخابات اين كشور را تحت الشعاع قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: عمليات انتحاري در مالي انتخابات اين كشور را تحت الشعاع قرار داده است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/24
دور دوم انتخابات پارلماني مالي روز يكشنبه در حالي آغاز شد كه اين انتخابات تحت الشعاع مرگ دو نيروي حافظ صلح سازمان ملل متحد در حمله شورشيان قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از باماكو، اين انتخابات اولين گام اين كشور آفريقايي در مسير پيشرفت بعد از كودتاي نظامي مارس سال گذشته و گامي نهايي در فرآيند انتخاباتي است كه در ماه اوت آغاز شد.
حضور راي دهندگان در مراكز راي گيري كمرنگ است و اين امر نگراني هايي را به وجود آورده است مبني بر اينكه راي دهندگان از افزايش خشونت هاي شورشيان مرتبط با القاعده عليه سربازان آفريقايي مسئول تامين امنيت انتخابات مي ترسند.
در عمليات انتحاري روز شنبه دو نيروي حافظ صلح سنگالي سازمان ملل متحد كشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.
سلطان عولد بدي يكي از جنگجويان مالي مرتبط با گروههاي مسلح اين كشور گفت اين حمله در تلافي حمايت كشورهاي آفريقايي از عمليات ارتش تحت رهبري فرانسه عليه شورشيان اسلام گرا در شمال مالي صورت گرفت كه در ماه ژانويه آغاز شد.
در دور اول انتخابات پارلماني مالي در 24 نوامبر تنها سرنوشت 19 كرسي از مجمع ملي 147 نفري مالي تعيين شد و 38.6 درصد از راي دهندگان نيز در اين انتخابات مشاركت كردند. ميزان مشاركت مردم در اين انتخابات تقريبا 13 درصد كمتر از دور اول انتخابات رياست جمهوري اين كشور بود.
بعد از دور اول انتخابات پارلماني مالي، لوئيز ميشل رئيس هيئت ناظر اتحاديه اروپا از همه نقش آفرينان سياسي خواست در دور دوم انتخابات شركت كنند.
وي افزود:« با توجه به شرايط خاص مالي، راي دادن نه تنها يك حق بلكه يك وظيفه اخلاقي است.»

164/107

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن