تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804112572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش فعالان سياسي به اظهارات تئوريسين اصلاحات


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: واكنش فعالان سياسي به اظهارات تئوريسين اصلاحات
جمعي از فعالان سياسي به اظهارات اخير تئوريسين اصلاحات واكنش نشان دادند.به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري فارس اظهارات سعيد حجاريان تئوريسين اصلاح‌طلبان كه طي آن گزاره تغيير قانون اساسي و گنجاندن «امكان انحلال مجلس توسط دولت» را مطرح ساخته، موجب تعجب و اعتراض كساني شد كه اين موج ديكتاتوري راه افتاده از سوي حاميان دولت روحاني را آسيب زننده به اصل جمهوريت نظام و سرآغاز ديكتاتوري در كشور مي‌دانند.
جهانگير‌زاده: اظهارات حجاريان نفي جمهوريت نظام است
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با بيان اينكه غالب اظهارات حجاريان غيردموكراتيك است، گفت: در سال 68 وقتي بحث بازنگري در قانون اساسي مطرح بود، برخي پيشنهاد دادند كه شرايط انحلال مجلس براي ولي‌فقيه فراهم باشد اما مقام معظم رهبري به طور جدي با اين پيشنهاد مخالفت كرده و تأكيد كردند اين پيشنهاد بايد از دستور خارج شود چراكه معظم‌له مجلس را عصاره ملت مي‌دانند.
جواد جهانگير‌زاده با بيان اينكه مدعيان حمايت از دموكراسي بايد به اظهارات غيردموكراتيك حجاريان واكنش نشان دهند، گفت: تحريك مردم عليه مجلس در حمايت از دولت، نشانگر تئوريزه كردن ديكتاتوري دولتي است. حجاريان كه جامعه‌شناسي سياسي خوانده است، چگونه از انحلال مجلس سخن مي‌گويد در حالي كه چنين بحثي نفي صريح جمهوريت نظام است، كساني كه در گذشته مدعي حمايت از جمهوريت نظام بودند اكنون براي بهره‌برداري سياسي حاضرند جمهوريت نظام را به پاي خواسته‌هاي خود ذبح كنند.
دهقان: جريان تندروي اصلاحات به دنبال پنهان شدن پشت روحاني است
عضو هيئت رئيسه خانه ملت با اشاره به اظهارات اخير سعيد حجاريان درباره ايجاد تغيير در قانون اساسي گفت: اين افراد حيا را فراموش كرده‌اند و حرف‌هايي بزرگ‌تر از دهانش مي‌زند. يك جريان تندرو اصلاحات به دنبال پنهان شدن پشت سر دولت روحاني براي دستيابي به مقاصد سياسي خود در انتخابات آينده است، البته اين جريان تندرو دولت روحاني را نيز پشت‌سر خواهد گذاشت. وي افزود: اين جريان در زمان دولت آقاي احمدي‌نژاد چون تصور مي‌كرد مي‌تواند از مجلس استفاده كند تلاش كرد تا خود را دلسوز مجلس نشان دهد و امروز اين تفكر را در قبال دولت دارند! ما انتظاري از آقاي حجاريان و تندروهاي اصلاحات نداريم اما امروز ما مي‌خواهيم به دولت آقاي روحاني كه با شعار اعتدال سر كار آمد، توصيه كنيم مراقب اين جريان تندرو اصلاحات باشد.محمد دهقان از لزوم كنترل برخي تلاش‌ها براي برهم زدن رابطه دولت و مجلس سخن گفت و افزود: دنبال كردن اين خط از سوي هركس كه باشد به ضرر دولت روحاني تمام خواهد شد. برخي از رسانه‌ها خط ايجاد تفرقه بين دولت و مجلس را دنبال مي‌كنند كه البته اين رسانه‌ها با روي كار آمدن همين دولت جان گرفته‌اند. نماينده مردم طرقبه و چناران مجلس را نماد وجود دموكراسي و مردم‌سالاري ديني در كشور دانست و اضافه كرد: اينكه امروز آقاي حجاريان اين عبارات ناشايست را به كار مي‌برند و نمايندگان را به خاطر انجام وظايف خود تهديد مي‌كند، ظرفيت كم آقاي حجاريان را نشان مي‌دهد. آقاي حجاريان با سخنانش نشان داد كه هنوز از تندروي دست نكشيده است.وي اضافه كرد: عده‌اي نمي‌توانند با اين حرف‌ها و سخنان نمايندگان مجلس را وكيل‌الدوله كرده يا آنها را به انفعال وادار كنند تا از وظايف خود عقب‌نشيني كنند، دولت بايد بسيار مراقب اين جريان تندرو اصلاحات باشد.
خرسند: آقاي حجاريان! «خانه ملت» هميشه در راس امور است
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي نيز گفت: متأسفانه برخي از افراطيون جريان اصلاحات قصد درس گرفتن از گذشته را ندارند.حجت‌الاسلام محمد خرسند تأكيد كرد: انحلال مجلس توسط دولت خلاف اظهارات امام (ره) است. آقاي حجاريان بهتر است بداند كه خانه ملت طبق گفته امام خميني (ره) بايد هميشه در رأس امور باشد.وي تأكيد كرد: برخي از اصلاح‌طلبان همان مواضع ساختار شكنانه زمان دولت اصلاحات را اتخاذ مي‌كنند چرا كه در آن مقطع نيز صحبت از تغيير قانون اساسي، تحصن، حمله به قوه قضائيه، سپاه پاسداران، بسيج مستضعفين و نيروي انتظامي بود.وي تصريح كرد: انحلال يك قوه توسط قوه ديگر بحث تفكيك قوا را زير سئوال مي‌برد بنابراين اظهار چنين حرف‌هايي براي خوشايند نيروهاي افراطي و بيگانه است.
بذرپاش: انحلال مجلس از دوران قاجار به برخي ارث
رسيده است
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان گفت: برخي همانند دوران قاجار مي‌خواهند با مجلس برخورد كنند و انحلال مجلس از دوران قاجار به برخي ارث رسيده است.مهرداد بذرپاش نيز گفت: اين صحبت‌ها بعضاً خواست قلبي افراد است كه مدت‌ها در گلو فرو برده بودند و حال ناگهان از زبانشان خارج مي‌شود.وي با بيان اينكه در قاجاريه، انحلال مجالس با دستور دولت‌هاي وقت اتفاق مي‌افتاد و حتي بالاتر از آن نماد دموكراسي كشور هم به توپ بسته مي‌شد در همين زمينه يادآور شد: اين روحيه از قاجار به بعضي از دوستدارانشان در زمان كنوني به ارث رسيده و از اين حرف‌ها نبايد تعجب كرد.
مظفر: تضعيف «خانه ملت» خيانت به كشور است
معاون نظارت خانه ملت هم گفت:‌ اين اظهارنظرها يك پارادوكس و آشفتگي را در اعلام مواضع آقايان متجلي مي‌كند.حسين مظفر فراهم بودن زمينه انحلال مجلس توسط دولت را نادرست دانست و گفت: اين اقدام فضا را براي وكيل‌الدوله‌ها پديد مي‌آورد. تضعيف «خانه ملت» تضعيف «آراي مردم» و خيانت به كشور است.وي اضافه كرد: اگر دولت‌ها در مجلس دخل و تصرف كنند آزادي و آزادمنشي از خانه ملت گرفته ‌شده و زمينه براي حضور وكيل‌الدوله‌ها فراهم مي‌شود كه اين با شعارهاي آقايان در تضاد است.مظفر از بيان اظهارات اينچنيني از سوي افراد اظهار شگفتي كرد و اظهار داشت: دوستان در اظهارنظرها نبايد به اين يا آن دولت فكر كنند بلكه بايد كلان نظام، مردم‌سالاري و اقتدار كشور را در نظر بگيرند.
اكرمي: اظهارات حجاريان به نفع دولت روحاني نيست
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري نيز با اشاره به اظهارات حجاريان درباره انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقاي حجاريان از روي بيكاري اين حرف‌ها را مي‌زند چرا كه اين اظهارات خلاف قانون اساسي است.حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي با بيان اينكه اظهارات اخير حجاريان نشان مي‌دهد كه وي خيلي بيكارتر از گذشته شده است، تاكيد كرد: حرف‌هاي حجاريان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌اي نمي‌زند اما به نفع دولت آقاي روحاني نيست.
قديري‌ابيانه: انتخابات زودرس در زمان مجلس ششم بايد اجرا مي‌شد
محمدحسن قديري‌ابيانه نيز با اشاره به اظهارات اخير سعيد حجاريان در خصوص امكان انحلال مجلس توسط دولت تاكيد كرد: امثال حجاريان فقط اگر رئيس دولت از خودشان باشد با اين طرح موافقند؛ كما اينكه جمهوريت را تنها در صورتي بر مي‌تابند كه نامزد آنها راي آورده باشد.اگر انتخابات زودرس در مورد مجلس ششم به اجرا در مي‌آمد فرصت خيانت‌هاي بيشتر از آنها گرفته مي‌شد.
تاجگردون: ادعاي حجاريان در تقابل با ساختار قانون اساسي است
نماينده مردم گچساران در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: من به ياد دارم كه اين پيشنهاد در زمان آقاي هاشمي رفسنجاني و بازنگري قانون اساسي توسط يكي از حقوقدانان مطرح شد.غلامرضا تاجگردون مطرح كردن بحث ارائه حق انحلال مجلس به دولت را در تقابل با ساختار قانون اساسي عنوان كرد.
قنبري: اصلاح‌طلبان تئوريسين واحد ندارند
نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم با بيان اينكه حجاريان از تئورسين‌هاي اصلاحات است اما اين جريان يك تئورسين واحد ندارد، گفت: بنده پيشنهاد آقاي حجاريان مبني بر امكان انحلال مجلس توسط دولت را براي شرايط كنوني مطلوب نمي‌دانم اما معتقدم كه بايد يك سازوكار بدون اصلاح قانون اساسي انديشه شود.داريوش قنبري با بيان اينكه در نظام‌هاي پارلماني رئيس‌ دولت با مجلس همسو است، افزود: با توجه به اينكه در نظام‌هاي پارلماني رئيس دولت از طرف پارلمان انتخاب مي‌شود و بر همين اساس با مجلس همسو است و در حقيقت در اين روش، نخست وزير رئيس‌ دولت است.وي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران شبه‌ پارلماني و يا رياستي است، تصريح كرد: در مدل نظام ما، رئيس‌جمهور از طرف مردم انتخاب مي‌شود و نه از سوي مجلس.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن