تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804240478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمك 700 ميليوني مرتضوي به موسسه خيريه خودش


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كمك 700 ميليوني مرتضوي به موسسه خيريه خودش
براي كمك به موسسه خيريه «كانون نخبگان عدل تهران (ايتام) » به‌آدرس «خ آزادي، پ81» مراجعه نكنيد، اين آدرس جعلي است.

به گزارش روزنامه شرق، اگر نام يك خيابان و يك شماره پلاك، تمام نشاني باشد كه از آدرس يك ساختمان در دست داريد، تنها راهي كه براي پيداكردنش مي‌ماند، اين است كه تمام طول خيابان را - از سر تا انتها- با نگاه‌كردن به تك‌تك پلاك‌ها پياده «گز» كنيد (البته اگر پيدا كردن آن برايتان مهم باشد). «خ آزادي، پ81»، از اين دست آدرس‌هاست كه در لابه‌لاي يكي از اسناد تحقيق و تفحص مجلس از فساد مالي سازمان تامين‌اجتماعي وجود داشت. بر اساس اسناد، اين آدرس بايد متعلق به «كانون نخبگان عدل تهران (ايتام)» به‌عنوان يك موسسه خيريه باشد اما نيست.

در سند تحقيق و تفحص مجلس آمده است:

«پيرو مبايعه نامه مورخ 10/5/92 پيرامون خريد يك واحد آپارتمان جهت تدارك امور ايتام تحت پوشش كانون نخبگان عدل تهران (ايتام) واقع در «خيابان آزادي، پ 81، ط اول، واحد شماره 7» طي مبايعه‌نامه مذكور از سوي كانون مبلغ 250ميليون‌تومان سابقا پرداخت و آپارتمان تحويل شده است... دفتر مذكور تجهيز شده و در اختيار كانون نخبگان عدل تهران (ايتام) مي‌باشد.» جداي از دوميلياردو500ميليون‌ريال پرداخت شده، 700ميليون‌ريال پيش از آن و 200ميليون‌ريال نيز زمان انتقال سند پرداخت شده است.

اما روز گذشته در تمام طول خيابان آزادي تنها يك خانه با اين شماره پلاك (81) وجود داشت كه بعد از كلي پياده‌روي هرچند ديدن آن خوشحال‌كننده بود اما اين خوشحالي، خيلي زود رنگ باخت؛ چون هيچ شباهتي به آپارتماني كه «تجهيز شده و در اختيار كانون نخبگان عدل تهران (ايتام) است»، نداشت. يك خانه ويلايي بود در تقاطع خيابان آزادي با يك كوچه فرعي با نام «ياراحمدي» و طبق گفته خانمي كه از پشت «آيفون» جواب داد «اينجا مسكوني است» و اضافه كرد مدت‌هاست كه آنجا هستند و نام موسسه خيريه عدل را هم تاكنون نشنيده...

بر اساس اسناد تحقيق و تفحص مجلس، حجت‌الاسلام عباسعلي عليزاده رييس پيشين دادگستري تهران، رياست هيات مديره «كانون نخبگان عدل تهران (ايتام)» را برعهده دارد و سعيد مرتضوي خود نايب‌رييس هيات‌مديره آن است. اسناد تحقيق و تفحص مجلس نشان مي‌دهد مرتضوي در مجموع نزديك «هفت‌ميلياردريال» به موسسه‌اي كه خود نايب‌رييس هيات‌مديره‌اش به شمار مي‌رود كمك كرده است. در يكي از اسناد، حجت‌الاسلام عباسعلي عليزاده در نامه‌اي خطاب به سعيد مرتضوي در تاريخ 16/3/92 نوشته است: «احتراما ضمن عرض تبريك به مناسبت فرارسيدن حلول ماه مبارك رمضان، همانگونه كه مستحضريد كانون نخبگان عدل تهران (ايتام) به‌عنوان يك موسسه خيريه، متولي حمايت و آموزش دانش‌آموزان، دانشجويان و صغار ممتاز فاقد ولي قهري و بي‌بضاعت بوده و سعي بر آن داشته تا آموزش‌هاي لازم را درخصوص علوم قرآني، كامپيوتر و زبان انگليسي براي آن عزيزان به‌صورت رايگان فراهم نمايد... عليهذا از حضرت عالي كه همواره پشتوانه‌اي براي ايتام و ياري‌رسان اقشار محروم و بي‌بضاعت بوده‌ايد و با عنايت به فرارسيدن ماهي كه معطوف به اكرام و اطعام ايتام مي‌‌باشد، استدعا مي‌شود در صورت امكان مبلغ 150ميليون‌تومان به سبد كالاي اين ماه الهي جهت ايتام تحت حمايت اين كانون در اختيار قرار گيرد... .» بر مبناي اسناد تحقيق و تفحص مجلس در پي اين نامه حجت‌الاسلام عليزاده به مرتضوي، «42ميليون‌و600 هزارتومان در قالب بن فروشگاه‌هاي رفاه و 61ميليون‌و850هزارتومان در قالب كارت هديه» به اين كانون تحويل داده شده است.

همچنين طبق درخواست ديگري از سوي حجت‌الاسلام عليزاده-رييس كانون نخبگان عدل تهران- در تاريخ 20/12/91 مبني بر «تخصيص يك‌ميلياردريال پيرامون تامين بخشي از هزينه اياب و ذهاب و تغذيه و آموزش ايتام در محل اين كانون و پرداخت جوايز و هديه به ايتام ممتاز و منتخب و برگزاري اردوهاي فرهنگي و زيارتي»، مبلغ «700ميليون‌ريال وجه نقد از سوي دفتر مديرعامل سازمان تامين‌اجتماعي (سعيد مرتضوي)» به «سيدمحمدمهدي منصوري» نماينده معرفي‌شده از سوي حجت‌الاسلام عباسعلي عليزاده پرداخت شده است.

بر اساس سند ديگري كه البته از سيستم ثبت دبيرخانه سازمان تامين‌اجتماعي حذف شده است، در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام عليزاده «به شماره 91/174/الف مورخ 11/11/91 درخصوص كمك سازمان تامين‌اجتماعي در ساخت سالن آموزش و مراسم عمومي و پذيرايي از ايتام» با موافقت هيات‌مديره سازمان تامين‌اجتماعي، «دوميلياردو500ميليون ريال» به كانون پرداخت شده است.

با همه اينها، «عزيز دولتخواه» رييس هيات‌مديره وقت سازمان تامين‌اجتماعي (در زمان رياست سعيد مرتضوي بر سازمان) درمورد كانون نخبگان عدل تهران و پرداخت‌هاي انجام‌شده به اين كانون به‌طور كامل اظهار بي‌اطلاعي كرد و در پاسخ به اينكه آيا كانوني با اين عنوان (كانون نخبگان عدل تهران) وجود دارد يا نه؟ گفت: «من هيچ اطلاعي ندارم.» بي‌اطلاعي رييس هيات‌مديره وقت سازمان تامين‌اجتماعي در حالي است كه در اسنادي كه بر اساس آنها وجوهي با ارقام چندصدميليوني به اين كانون داده شده آرم «دفتر هيات‌مديره سازمان تامين‌اجتماعي» در گوشه سمت راست اين اسناد وجود دارد. هرچند جداي از انكار رييس وقت هيات مديره سازمان، روابط عمومي سازمان تامين‌اجتماعي نيز درباره اين موسسه خيريه اظهار بي‌اطلاعي كرد اما امضاي برخي از اعضاي سازمان تامين‌اجتماعي مانند «عليرضا رخشنده‌رو» معاون وقت اداري و مالي سازمان پاي اين اسناد به چشم ‌مي‌خورد.

مسوولان بهزيستي نيز از وجود اين كانون خبري نداشتند و گفتند: «در سامانه اطلاعاتي ما چنين موسسه خيريه‌اي ثبت نشده است.»

«118» (مركز اطلاعات تلفن) نيز شماره‌اي از اين كانون نداشت. اپراتور «243» مركز اطلاعات تلفن گفت كه «هيچ شماره‌اي تاكنون با نام چنين كانوني ثبت نشده است.»

به‌نظر با همه اين اسناد كه به دست ‌كميته تحقيق و تفحص مجلس رسيده، خبري از كانون نخبگان عدل تهران نيست. فارغ از آدرس جعلي «خ. آزادي پ81»، در آدرس مندرج در وب‌سايت كميته امداد (http: //www. emdad. ir/news. asp?nu=17083) نيز چنين كانوني يافت نشد. با اين تفاوت كه اين آدرس تنها امتياز آدرس قبلي را هم نداشت، يعني اين‌بار شماره پلاكي هم در كار نبود، «اقدسيه»، فقط همين. اما در اين آدرس هم هيچ نشاني از «كانون» پيدا نشد. در وب‌سايت كميته امداد درباره كانون نخبگان عدل تهران آمده بود: «با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجويان كميته امداد منطقه يك (شميرانات) پس از اتمام امتحانات، در فصل تابستان از تاريخ 1/4/90 كانون فرهنگي، آموزشي نخبگان عدل، واقع در خيابان «اقدسيه» فعاليت خود را در زمينه‌هاي آموزش زبان در لابراتوار 50 نفره كاملا مجهز به سيستم‌هاي روز، آموزش كامپيوتر و اينترنت، قرآن و احكام، آموزش مجري‌گري، مهارت‌هاي زندگي و... شروع نموده است.»

فارغ از اينكه در هيچ كوچه و محله‌اي از «اقدسيه» نام و نشاني از اين كانون وجود نداشت، مرد لاغر شيريني‌فروشي كه موهايش را در اين محله سفيد كرده بود هم تابه‌حال نام اين كانون را نشنيده بود، براي مسوولان موسسه خيريه «زينب كبري (س)» كه در خيابان «نيلوفر» اقدسيه بود هم نام اين كانون ناآشنا بود.

در تماس «شرق» با روابط عمومي كميته امداد، اين روابط عمومي از دادن اطلاعات جزيي درباره كانون خودداري و تنها اعلام كرد: «اين كانون از موسسات خيريه فصلي بوده و آخرين تاريخ فعاليت آن به يكي، دو سال قبل برمي‌گردد.» اما همچنان كه از تاريخ اسناد كميته تحقيق و تفحص مجلس بر‌مي‌آيد، وجوه پرداختي به ماه‌هاي آخر حضور سعيد مرتضوي در تامين‌اجتماعي برمي‌گردد، 11/11/1391، 20/12/1391، 16/3/1392 و آخرين آنكه به 10/5/1392 مي‌رسد، يعني دوروز پيش از تحويل كليد پاستور از سوي «محمود احمدي‌نژاد» به «حسن روحاني».

ماجراي تحقيق‌وتفحص از سازمان تامين‌اجتماعي و شركت‌هاي زيرمجموعه آن در مجلس هشتم آغاز شده بود اما پس از ماه‌ها پيگيري و بررسي از سوي كميته‌اي ويژه به‌نتيجه نرسيد و در نهايت؛ گزارش تخلف تامين‌اجتماعي در صحن علني مجلس ارايه نشد، آن هم به‌دليل مخالفت چندنفر از نمايندگان. مخالفتي كه هنوز هم چرايي آن مشخص نيست. پس از آن مجلس نهم طرحي براي تحقيق از اين سازمان مطرح كرد و اكنون گزارشي از تخلف‌هاي سازمان تامين‌اجتماعي و شخص سعيد مرتضوي روي ميز كميسيون اجتماعي مجلس قرار دارد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن