تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دقيقه «2‌»اي كه تكرار شد بلندترين «كجاي دنيا»


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دقيقه «2‌»اي كه تكرار شد بلندترين «كجاي دنيا»
اشتباه داوران در اين روزها بيش از هر زماني به چشم مي‌آيد و اگر بخواهيم واقعيت را بگوييم اين اشتباهات نسبت به گذشته بيشتر شده و مهم‌تر از آن اينكه اكنون بيشتر از هر زمان ديگري اين اشتباهات به چشم مي‌آيد. حالا ديگر حتي كوچكترين اشتباهات داوري، بزرگترين حاشيه را رقم مي‌زند و هر كسي به خود حق مي‌دهد كه درباره داوري، داوري كند. حالا ديگر داوري مهم‌ترين عامل باخت تيم‌ها به شمار مي‌رود و هيچ عامل ديگري در ناكامي تيم‌ها تاثير ندارد، اين جوي است كه بر عرصه داوران تحميل شده و گريزي از آن نيست اما اين جو از چه زماني شروع شد؟
چه كسي تخم اين بي‌اعتمادي را كاشت تا حالا حتي خود داوران هم ندانند با اين جو مسموم چطور كنار بيايند، از رفتن به مستطيل سبز امتناع كنند يا در برابر اتهامات قد علم كنند و حرف‌هايشان را در زمين بزنند. جالب است بدانيد شايد روزي كه علي دايي اين جو مسموم را ايجاد مي‌كرد تصور نمي‌كرد كه روزي گريبان خودش را بگيرد.
به اين جملات دايي بعد از بازي با سپاهان توجه كنيد: «كدام داوري چنين كاري را با يك تيم مي‌كند؟ كجاي دنيا در دقيقه 2 پنالتي مي‌گيرد؟ وقتي داور در دقيقه 2 اين كار را مي‌كند شما چه برداشتي داريد؟ من حرف حق را مي‌زنم. تيمي را از دقيقه 2 به عمد 10 نفره مي‌كنند. از قبل مي‌دانستيم قهرماني به آن طرف غش مي‌كند. آقايان فدراسيون به ما بگويند قرار است 10 نفره شويد تا بر اساس آن تيم را بچينم.»
دايي با اشتباه داور البته به زعم ما و به اعتقاد دايي با غش كردن داور و نيت قبلي فدارسيون براي 10 نفره كردن پرسپوليس، بازي با سپاهان را با نتيجه 2 - صفر واگذار كرد تا جنجالي را به راه بيندازد كه حالا دودش به چشم همه فوتبال برود اما روزي كه دايي بلندترين «كجاي دنيا» را فرياد مي‌كشيد، حواسش نبود كه روزي اين اتفاق براي خودش مي‌افتد.
حالا بايد به دايي گفت كجاي دنيا در دقيقه 2 خطاي مهاجم روي مدافع را نمي‌گيرند تا همان توپ تبديل به گل اول پرسپوليس شود؟ كجاي دنيا دقيقه يك نيمه دوم يك پنالتي آشكار را نمي‌گيرند؟
بازي پرسپوليس با مس كرمان به قول دايي با غش كردن داور و به اعتقاد ما اشتباهات ناشي از استرس‌ها و فشار‌هاي حاصل از حرف‌هاي امثال دايي بر روي داور، با نتيجه مخرب 6 - صفر به نفع پرسپوليس تمام شد. جنجالي كه دايي بعد از بازي با سپاهان استارت آن را زد هنوز ادامه دارد و هنوز تاثيرات آن را روي داوري فوتبال به وضوع احساس مي‌كنيم اما جالب اين است كه حتي باز هم در برخورد با اين مسائل آشكار برخي‌ها يكطرفه به قاضي مي‌روند و به جاي پرداختن به اصل موضوع باخت 6 - صفر را با باخت 4 - صفر طاق مي‌زنند. تيمي مثل پرسپوليس با آن پشتوانه مردمي و آن همه ستاره با يك اشتباه قهرماني در دقيقه دو، بازي را در اصفهان 2 - صفر مي‌بازد و تاثيرات آن روي نتيجه بازي را مي‌پذيريم اما عادل فردوسي‌پور بعد از بررسي بازي پرسپوليس و مس كرمان عنوان مي‌كند كه حالا به فرض هم داور دو بار براي مس اشتباه سوت زده، باز مس 4 - صفر بازي را واگذار مي‌كرد. بايد به اين همكار عزيز بگويم كه اشتباه داوري در بازي پرسپوليس و سپاهان، شيرازه تيم دايي را از هم مي‌پاشد اما اشتباه داور بازي مس – پرسپوليس در دقيقه 2 بازي اين را باعث نمي‌شود، اين براي اهالي فوتبال پذيرفته شده است كه گاهي تيم با يك اشتباه و يك گل زود هنگام از هم مي‌پاشد و شيرازه كار از دست مربي خارج مي‌شود.
اگر داور در دقيقه 2 بازي آن اشتباه را نمي‌كرد و خطاي مهاجم پرسپوليس را نمي‌گرفت چه بسا، مس كرمان مي‌توانست بازي بهتري ارائه دهد و اينطور متحمل شكست نشود و يا اينكه در دقيقه يك نيمه دوم اگر پنالتي اشتباه براي پرسپوليس گرفته نمي‌شد، مس مي‌توانست گل خورده را جبران كند و به مسابقه برگردد. اين هم قابل ذكر براي مجري برنامه نود كه در ديدار پرسپوليس و سپاهان علي دايي با وجود اعتراضات زياد از روي نيمكت تيمش اخراج نشد اما پرويز مظلومي با وجود اينكه قصد داشت شاگردانش را آرام كند، توسط داور به روي سكوها فرستاده شد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن