تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819528925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مان:تاريخ لغو تحريم‌ها مشخص نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: مان:تاريخ لغو تحريم‌ها مشخص نيست
سخنگوي كاترين اشتون گفت: تاريخي براي لغو تحريم‌ها مشخص نشده است.
ايسنا: مايكل مان در گفت‌وگو با روزنامه‌ كويتي الراي العام درباره آن‌چه كه اخيرا در مساله هسته‌يي ايران به وقوع پيوسته است، بيان كرد: توافقي در 24 نوامبر حاصل شد كه گامي براي تقويت توافق اوليه و رسيدن به توافق نهايي بود. اكنون طرف‌ها بايد با نيت روشني به اجراي اين توافق بپردازند همچنان كه ما و ايران (انجام مي‌دهيم).

وي ادامه داد:‌ آنچه كه هفته پيش اتفاق افتاد اين بود كه نشست فني در وين ميان همه طرف‌ها براي ورود به جزييات، اولويت‌ها، بررسي تعيين زمان شروع اجرا(ي تعهدات) و تهيه يك طرح كامل به همراه تعيين زمان‌هايي كه هنوز مشخص نشده، برگزار شد تا ايران به واسطه ناظران آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صلح‌آميز بودن برنامه‌ي هسته‌يي‌اش را اثبات كند و بعد از آن غربي‌ها گام‌هايي را براي لغو تحريم‌ها بردارند.

مان افزود: اما تا به امروز هيچ تاريخي مشخص نشده است. عباس عراقچي، معاون وزير امور خارجه ايران براي ديدار با كاترين اشتون، رييس سياست خارجه اتحاديه اروپا به بروكسل آمد و به تبادل پيام‌ها و نكات مشخصي كه از جانب محمد جواد ظريف، وزير امورخارجه ايران به همراه داشت، پرداخت. مساله مهم اين است كه ما از طرف خودمان اقدامات لازم را براي لغو تحريم‌ها آماده مي‌كنيم و زماني كه به گزارش مناسبي دست يابيم كه ما را مطمئن سازد، بدون هيچ تاخيري تحريم‌ها را برخواهيم داشت.

وي در پاسخ به اين سوال كه بنابراين تا به امروز هيچ تاريخي براي لغو تحريم‌ها مشخص نشده است، گفت: خير، تا به امروز تاريخي مشخص نشده است.

سخنگوي اشتون درباره اعتماد غرب به تهران بيان كرد: ما با ايراني كه دولتش متفاوت از گذشته است، تعامل مي‌كنيم. هم‌چنين توافقي (بين ما) هست كه در گذشته ممكن نبود. اعتمادي ميان همه طرف‌ها به خصوص ميان اشتون و ظريف ايجاد شده است و ما معتقديم كه اين اعتماد خوب و محكم است. ما با متحدانمان در خاورميانه درباره جزيياتي كه در آن قرار داريم، صحبت كرديم. به آنها تاكيد كرديم كه ما كاري را بدون در نظر گرفتن مسايل مورد توافق، انجام نخواهيم داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مشخص خواهد شد كه غني سازي 20 درصدي هرگز اتفاق نخواهد افتاد و ايران بر غني سازي پنج درصد باقي خواهد ماند، اظهار كرد: همه اينها نوشته شده و در توافقي كه با ايران انجام شده، امضا شده است و همه بر آن توافق كردند. اين مساله كاملا روشن است. ما هنوز به توافق نهايي نرسيديم. همه آنچه را كه حاصل شده، بيان كردم و آن اين بود كه ايران از درصد غني‌سازي كه به منظور اهداف مسالمت‌آميز در نظر گرفته شده بود، فراتر رفت از اين رو به توافق اوليه‌اي رسيده‌ايم كه نهايي نيست و در آن برخي مسايل بررسي شده نه همه چيز.

مان ادامه داد: توافق نهايي در شش ماه آينده به منظور ورود به جزييات، موضوع بحث مستمر خواهد بود و در آن زمان ايران همانند ديگر كشورهايي خواهد بود كه خواهان دستيابي به انرژي هسته‌يي است و اگر فردا روزي كويت، عربستان و يا هر كشور ديگري به دنبال دانش و انرژي هسته‌يي صلح‌آميز باشد، ما از آن حمايت مي‌كنيم و تا زماني كه به معيارهاي بين‌المللي احترام بگذارند، به آنها كمك مي‌كنيم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن