تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهاي نفت در بازار جهاني نوسان چنداني نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بهاي نفت در بازار جهاني نوسان چنداني نداشت
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/27
در آستانه اعلام نتيجه نشست كميته سياست پولي بانك مركزي آمريكا درباره سياست تسهيل پولي اين نهاد مالي تا پايان روز چهارشنبه و در نتيجه احتياط سرمايه گذاران در انجام معاملات ، بهاي نفت در بازار معاملات نفتي روز چهارشنبه اروپا نوسان زيادي نداشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن،بهاي هر بشكه نفت خام سبك برنت درياي شمال كه از آن به عنوان مرجع براي قيمت گذاري ديگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده مي شود، براي تحويل در ماه فوريه با سه سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز گذشته به 108 دلار و 47 سنت رسيد.
بهاي هر بشكه نفت خام سبك شيرين، وست تگزاس اينترمدييت، درمعاملات الكترونيكي(اينترنتي) بازار نفتي نيويورك،نايمكس،كه پيش از آغاز رسمي معاملات اين بازار انجام مي گيردبراي تحويل در ماه ژانويه با سه سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز كاري پيشين، به 97 دلار و 25 سنت رسيد.
به گفته آندري كريوشنكوف از بنگاه پژوهش هاي اقتصادي و خدمات ماليVTB Capital كه نوسانات و مشكلات بازار مالي را نقد و بررسي مي كند و همچنين اطلاعات و تحليل هاي لازم را نيز در خصوص مسائل نفتي و نوسانات آن ارائه مي كند،توجه بازار معاملات نفتي جهان امروز چهارشنبه بر بيانيه نشست كميته سياست پولي بانك مركزي آمريكا متمركز بود كه براي ماه دسامبر تشكيل شده است.وي افزود سرمايه گذاران منتظرند ببينند كه اين كميته در آخرين نشست خود در سال 2013 چه تصميمي درباره سياست پولي خود مي گيرد.
بانك مركزي آمريكا سياست گشايش پولي به اجرا گذاشته است كه در چارچوب آن با بازخريد اوراق بهادار(اوراق قرضه و سهام) در دست مردم و شركت ها، هر ماه حدود 85 ميليارد دلار نقدينگي به نظام مالي و بدنه اقتصاد اين كشور تزريق مي كند و بدين ترتيب با اين كار ، به پايداري رشد اقتصادي آمريكا كمك مي كند.با توجه به آنكه ادامه رشد اقتصادي آمريكا بر اقتصاد ديگر كشورهاي جهان تاثير مثبت مي گذارد،بازارهاي سرمايه و نفت در جهان به ادامه يافتن يا نيافتن اين سياست پولي با نگراني نگاه مي كنند.مسئولان اين بانك از بيم تاثيرات منفي توقف اين سياست بر اقتصاد آمريكا ،تاكنون اجراي آن را متوقف نكرده اند.
بر اساس اين گزارش، تزريق اين حجم بزرگ از نقدينگي به بازار آمريكا باعث مي شود تا ارزش دلار در مقابل ديگر ارزهاي معتبر جهان كاهش يابد و در نتيجه سرمايه گذاران در خريد دارايي هاي مخاطره آميز مانند سهام ،قراردادهاي آتي نفت تشويق شوند و اين دو عامل نقش مهمي در افزايش قيمت دارند.
سرمايه گذاران بازار نفتي همچنين منتظر انتشار ذخاير هفتگي نفت آمريكا توسط وزارت انرژي آمريكا هستند كه قرار است امروز چهارشنبه انجام گيرد. كارشناسان پيش بيني كرده اند كه رقم اين شاخص دو ميليون و 700 هزار بشكه كاهش يابد.
162/107

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن