تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803030470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعايت حقوق شهروندي نيازمند برنامه عملي با تضمين قانوني و نظارت بر اجرا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رعايت حقوق شهروندي نيازمند برنامه عملي با تضمين قانوني و نظارت بر اجرا است
رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه نبايد به مردم نگاه قيم مابانه داشت، تاكيد كرد: رعايت حقوق شهروندي بايد به باور و اعتقاد مسئولان و مردم تبديل شود رعايت اين حقوق صرفا با بخشنامه و دستور امكان‌پذير نيست و بايد برنامه عملي همراه با تضمينهاي قانوني و نظارت دقيق بر اجرا داشت.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا عارف در ديدار جمعي از فعالان دانشجويي و فارغ التحصيلان دانشگاه اميركبير با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه ياد و خاطره شهيد مفتح را گرامي داشت و گفت: طرح راهگشاي وحدت بين حوزه و دانشگاه آنطور كه بايد عملي نشده است نبايد سطح كار به اضافه كردن برچسب اسلامي به برخي دروس دانشگاهي و يا تغييرات جزئي محتواي آنها محدود شود سبك و ساختار مباحثاتي حوزه و تعامل جدي و نزديك بين اساتيد حوزه و دانشگاه با اهداف تعيين شده و همسويي كامل بايد مبناي اين حركت ارزشي قرار گيرد.

وي همچنين با اشاره به ايام سالگرد فرمان هشت ماده‌اي امام خميني (ره)، يادآور شد: اين فرمان به هيچ وجه محدود به زمان و مكان نيست و دستور العملي است براي تمام مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران اين فرمان منشوري است براي رفتار حاكميت با مردم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در دهه اول انقلاب شاهد برخي حركات افراطي بوديم، خاطرنشان كرد: وقتي امام امت در بدو ورود به ايران تاكيد مي كنند"به پشتوانه مردم دولت تعين مي‌كنم" نشان از عمق باور ايشان به راي و نظر مردم است حال چگونه برخي به خود اجازه مي دهند به مردم نگاه قيام مابانه داشته باشند؟

وي در همين راستا تصريح كرد: نگاه قيم مابانه به مردم با ذات انقلاب اسلامي ما سازگاري ندارد، اعتدال در ذات انقلاب است نبايد عده‌اي با حركات خودسرانه به خود اجازه دهند به حقوق مردم تعدي كنند و براي مردم نسخه رفتاري و حركتي بپيچند.

عارف با بيان اينكه رعايت حقوق شهروندي بايد به باور و اعتقاد مسئولان و حتي خود مردم تبديل شود،تاكيد كرد: مسئولان در ادوار مختلف اقداماتي در خور تقدير درباره حقوق شهروندي و رعايت آن از سوي حاكميت انجام دادند اما مي‌بينيم كه در اين زمينه هنوز با مشكلات جدي رو به رو هستيم. به نظرمن رعايت حقوق شهروندي با بخشنامه و دستور امكان پذير نيست و بايد برنامه عملي همراه با تضمينهاي قانوني و نظارت دقيق بر اجرا داشت.

وي با يادآوري برخي وقايعي كه در حوادث سال 88 اتفاق افتاد،گفت: فاجعه كهريزك كه نقض آشكار حقوق شهروندي بود باعث وهن نظام شد و رهبر معظم انقلاب در چندين نوبت نسبت به پيگيري مجدانه اين فاجعه تاكيد كردند ولي جاي تعجب دارد كه هنوز برخي از مسئولان به جاي عذرخواهي جدي از آسيب ديدگان به نبال مقصر اين حادثه مي گردند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر لزوم حاكميت قانون در تمامي شئون و با بيان اينكه هرگونه حبس و حصر و تعزير بايد بر مبناي قانون صورت بگيرد،گفت: بعضي از افراد خودشان را حق مطلق و ديگران را باطل مطلق مي دانند كه اين نوعي استبداد و بدترين شكل آن است. امير المومنين (ع) مي فرمودند "كسي كه استبداد راي دارد باعث هلاكت خودش و ديگران مي شود" .يك جرياني در كشور فكر مي كند هر آنچه كه آنها از دين و انقلاب و از خط امام فهميده اند درست است و ضد او و خلاف او را اگر كسي فهميد، باطل است و حق دارند به آنهاهتك و اهانت كنند. اين تفكر بسيار خطرناك است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود،با اشاره به فعاليت بنياد اميد ايرانيان ،گفت:بنياد اميد ايرانيان كه در سال 88 با تدوين اساسنامه و مرامنامه فعاليت خود را آغاز كرد به دنبال ترويج اخلاق گرايي و خرد جمعي است. اميدوارم در آينده اي نزديك با تاسيس دفاتر استاني در استانها فعاليت‌هاي بنياد گسترش يابد.

عارف همچنين با بيان اينكه با نگاه به آينده و عبرت گيري از گذشته گروه هاي سياسي حركات خود را ساماندهي كنند،اظهار داشت:آرزوي من اين است كه جريان اصيل اصلاحات به يك نظام تشكيلاتي جامع و تصميم گيري منطقي دست پيدا كند و شخصا به همراه همكارانم در اين زمينه تلاش خواهم كرد.

كد خبر: 2198495

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۶:۲۰

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن