تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام معاملات مذاكره‌اي در فرابورس طي چند روز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انجام معاملات مذاكره‌اي در فرابورس طي چند روز آينده
با توجه به اينكه بسياري از شركت‌ها ترجيح مي‌دهند كه ابتدا وارد فرابورس شده و بعد از كشف قيمت وارد بورس شوند بنابراين فرابورس دروازه ورود به بورس شده است.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي صالح‌آبادي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاح معاملات ثانويه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري با بيان اين‌كه راه‌اندازي ابزار‌هاي جديد در بازار سرمايه به هماهنگي فعالان بازار نياز دارد، گفت: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري از سال 86 راه‌اندازي شد و امروز بيش از 100 صندوق سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه فعال است و اين اولين صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله است كه به عنوان ابزار جديد نام برده مي‌شود.

وي افزود: در پنجمين سالگرد فرابورس نوآوري‌هاي زيادي در اين بازار انجام شد و امكاني فراهم شد تا شركت‌هاي كوچك و متوسط در كنار شركت‌هاي بزرگ پذيرفته شده و معامله شوند.لذا ايجاد بازار پايه در فرابورس در راستاي متشكل‌كردن اين بازار بود.

صالح‌آبادي ادامه داد: هم‌چنين در اين بازار نرم‌افزار مستقلي براي معاملات مذاكره‌اي تهيه شد تا امكان انجام معاملات در پايه‌ي مذاكره فراهم شود كه طي چند روز آينده امكان انجام معاملات مذاكره‌اي براساس نرم‌افزار جديد فراهم مي‌شود.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان كرد: يكي از خلاءهاي موجود در بازار سرمايه اوراق با درآمد ثابت بود كه در اين بازار وجود نداشت و راه‌اندازي آن از بازار فرابورس كليد خورد.به‌طوري كه اوراق مشاركت، اوراق اجاره، اوراق مرابحه و گواهي بانكي در اين بازار پذيره‌نويسي شده و معاملات ثانويه آن در حال انجام است كه در حال حاضر نام آن به بازار ابزار‌هاي مالي تغيير كرده است.

صالح‌آبادي تصريح كرد: هم‌چنين با ورود اوراق حق تقدم مسكن فرابورس ايران به خانه‌دار شدن مردم و هزينه‌ي تأمين مالي كمك كرد. به‌طوري كه قيمت اين اوراق در بازار آزاد از 120 هزار تومان به كمتر از 40 هزار تومان در فرابورس رسيد. بنابراين هزينه‌ي تأمين وجوه براي خريد مسكن با ورود به اين اوراق كاهش پيدا كرد و اين كمك بزرگ فرابورس به بخش مسكن بود.

رييس سازمان بورس در ادامه ايجاد بازار سوم فرابورس را از ديگر نوآوري‌هاي اين بازار دانست و عنوان كرد: در بازار سوم فرابورس مزايده‌هاي سنتي وارد اين بازار شده و راه براي خصوصي‌سازي باز شد به‌طوري كه شركت‌هاي خصوصي از اين بازار براي عرضه‌هاي عمده استفاده كردند و شفافيت معاملاتي در اين بازار انجام شد.

صالح‌آبادي فرابورس را دروازه ورود به بورس دانست و تصريح كرد: اين‌كه مطرح مي‌شود شركت‌هاي كمتري در بورس ايران پذيرفته مي‌شوند نكته‌ي درستي است، اين در حالي است كه از سوي ديگر شركت‌هاي بيشتري در فرابورس وارد مي‌شوند به‌طوري كه در جلسه‌ي اخير شركت فرابورس، شركت‌هاي فولاد ارفع و هرمزگان پذيرفته شدند. لذا بسياري از شركت‌ها ترجيح مي‌دهند كه ابتدا وارد فرابورس شده و بعد از كشف قيمت وارد بورس شوند.

وي افزود: شركت بورس كالا از ادغام دو بورس كشاورزي و فلزات تشكيل شد ولي فرابورس ايران كار خود را از صفر آغاز كرد و با اين حال از جايگاه خوبي برخوردار شده و ارزش آن بالغ بر 70 هزار ميليارد تومان رسيده و منشأ نوآوري‌هاي جديدي شده است.

رييس سازمان بورس با طرح اين سوال كه چرا سراغ راه‌اندازي ETF در بازار سرمايه رفتيم مزيت‌هاي اين ابزار را مورد توجه قرار داد و عنوان كرد: صندوق‌هاي قابل معامله به صورت لحظه‌اي NAV صندوق را به بازار اعلام مي‌كند در حالي كه در صندوق‌هاي فعلي NAV يكبار در روز اعلام مي‌شد.

صالح‌آبادي افزود: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري فعلي سرمايه‌هاي ناآشنا را پذيرفته و در اين صندوق‌ها افراد حرفه‌اي براي صدور و ابطال واحد‌هاي آن وارد نمي‌شوند اين درحالي است كه افراد حرفه‌اي مي‌توانند در صندوق‌هاي جديد ورود پيدا كنند و ورود اين افراد به رشد و نبوغ بازار كمك مي‌كند.

وي گفت: هم‌چنين اين صندوق‌ها دسترسي مردم را تسهيل مي‌كنند زيرا در صندوق‌هاي فعلي افراد براي صدور واحد‌هاي صندوق بايد الزاما به مدير صندوق مراجعه مي‌كردند و دسترسي آنها محدود بود، ولي در صندوق‌هاي قابل معامله افراد مي‌توانند هر صندوقي را انتخاب كرده و به هر كارگزاري كه دلخواهشان است مراجعه كرده و مكانيزم صدور و ابطال را انجام دهند. لذا به دليل اين‌كه معاملات اين صندوق شبيه سهام است گستردگي دسترسي براي سهامداران فراهم شده است.

رييس سازمان بورس نقد‌شوندگي و امتياز مالياتي را از مزيت‌هاي اين صندوق دانست و اظهار كرد: اين صندوق‌ها از نقد‌شوندگي مطلوبي برخوردار بوده و واحد‌هاي آن بدون ماليات است.

صالح‌آبادي خاطرنشان كرد: هم چنين اين صندوق‌ها امكان نظارت بيشتري را براي سازمان بورس فراهم كرده و عمر مفيد آنها نامحدود است، اين در حالي است عمر مفيد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري سه‌ سال بود. بنابراين باز سازوكارهايي كه در نظر گرفته شده جذابيت‌هاي خاصي را مي‌تواند براي سرمايه‌گذاران فراهم كند.

وي عنوان كرد: مزيت‌هاي اين صندوق به معني آن نيست كه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري فعلي كنار گذاشته شود و مانند گذشته مجوز صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري صادر مي‌شود كه اين صندوق‌ها مي‌توانند به مرور جاي خود را در بازار سرمايه باز كرده و فرهنگ جديدي را با خود وارد بازار كنند.

به گفته‌ي رييس سازمان بورس افتتاح اين ابزار در فرابورس به معناي آن نيست كه اين ابزار فقط مخصوص فرابورس و در بورس نمي‌تواند معامله شود. بنابراين ETF‌ها در بورس تهران نيز مي‌توانند مورد معامله قرار گيرند كه معاملات آن بستگي به متوليان صندوق داشته و از نظر سازمان بورس تفاوتي بين بورس و فرابورس در اين خصوص وجود ندارد.

صالح‌آبادي در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين افتتاح بتواند بازار سرمايه‌گذاري را يك قدم به جلو حركت داده و بازار سرمايه را به سمت نوآوري‌هاي بيشتر رهنمون كند.

انتهاي پيام

شنبه 6 مهر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن