تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805563921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلايل اختلال در شبكه شتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: دلايل اختلال در شبكه شتاب
دبيركل بانك مركزي با اعلام دلايل اختلال در شبكه شتاب بانكي در 24 آذرماه امسال و اينكه واريز شدن يارانه ها و اختلال در شبكه برخي بانك ها در اين موضوع تاثيرگذار بوده است گفت: مديريت و تبادل 100 ميليون تراكنش در روز در دستور كار قرار دارد.
مهر: سيدمحمود احمدي درباره همايش هم‌افزايي بانك ها و دانشگاه ها در توسعه بانكداري مجازي گفت: با توجه به ضرورت تقويت رويكرد علمي حوزه فناوري بانك ها از يكسو و ظرفيت علمي و پژوهشي دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور از سوي ديگر، پيشنهاد شد براي هم‌افزايي هر چه بيشتر بين حوزه دانشگاه‌ها و بانك ها همايشي برگزار شود تا ضمن هم‌انديشي و تبادل نظر بين اين دو حوزه، امكان ارتباط علمي بين دانشگاه و بانك فراهم آيد.

دبيركل بانك مركزي اظهارداشت: مهم ترين دستاورد برگزاري چنين همايشي را مي‌توان برقراري اين ارتباط و انجام پروژه‌هاي مشترك در جهت توليد علم و فناوري جديد در حوزه بانكداري الكترونيك و بانكداري مجازي و ايجاد رويكرد بومي‌سازي تجهيزات و نرم‌افزارهاي بانكي عنوان كرد و اين رويكرد، گام ارزشمندي در راستا نزديكي حوزه فناوري و بانك ها تلقي مي شود.

احمدي ادامه داد: با توجه تعاريف مختلف از مفهوم بانك مجازي در داخل كشور، اولين وظيفه‌اي كه رياست كل بانك مركزي برشمرد، دستيابي به يك تعريف و مفهوم استاندارد، فراگير و مقبول در جامعه بانكي و علمي كشور بود كه لازمه آن مهيا بودن شبكه بانكي كشور براي رويارويي با موج بزرگي است كه از آن به عنوان فرصتي بزرگ يا چالشي اساسي تعبير كردند. همچنين تلاش به منظور ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي استقرار نظام بانكداري مجازي در ابعاد قانوني، مقرراتي، فني و علمي يكي ديگر از وظايفي است كه رئيس كل بانك مركزي به آن اشاره داشتند.

وي خاطرن نشان كرد: اين همايش و گردهمايي هاي مشابه مي‌توانند نقطه آغاز فرآيندي باشند كه با تشريح ظرفيت‌هاي علمي مراكز پژوهشي و تحقيقاتي توسط اين مراكز و نيز با توضيح نيازمندي حوزه‌هاي فناوري بانك ها ضمن دستيابي به تعريف پروژه‌هاي مشترك بين اين دو حوزه، فعاليت هاي انجام شده قبلي و آينده مورد ارزيابي، نقد و بررسي قرار گيرد تا امكان پيوند علمي و عملياتي بين نيازمندي فناوري بانك ها، بخش‌هاي R&D شركت هاي فعال در حوزه‌هاي بانك ها و توانمندي علمي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي بيش از پيش فراهم شود.

دبيركل بانك مركزي تاكيد كرد: با توجه به گستردگي دنياي بانكداري الكترونيك و بانكداري مجازي در بخش فني و علمي و با وجود تلاش هايي كه بعضا در دانشگاه ها و مراكز پژوهشي در اين رابطه انجام مي گيرد، به علت نبود ارتباط مناسب و متناسب با اين گستردگي و حجم نيازمندي، متاسفانه استقبال بانك ها و همين طور رويكرد مراكز علمي و پژوهشي به اين حوزه راضي كننده نيست. به همين دليل، برگزاري اين همايش و ساير همايش ها با اين رويكرد در دستور كار قرار گرفته است. اميدواريم طرح اين مباحث و حضور فعال تر و بيشتر مراكز علمي و پژوهشي و مديران و مسئولين مرتبط بانكي در كنار هم منجر به تشديد فعاليت و هم‌افزايي در هر دو حوزه گرديده و نتيجه عملي آن، استقبال بيشتر بانك ها از اين دستاوردها باشد.

احمدي بيان داشت: تاكنون در كشورمان گويش، استانداردسازي و تفسير واحدي از مفهوم بانكداري مجازي در دست نبوده و اين شيوه نوين بانكداري به معناي واقعي، جايگاه خود را پيدا نكرده است و فعاليت منطبق با مفهوم بانكداري مجازي نداريم ولي اميدواريم با حركتي كه در جهت مرتفع كردن اين نقيصه آغاز شده است، در آينده نزديك شاهد فعاليت مجازي عمليات بانكي در كشور باشيم.

وي در خصوص اقدامات بانك مركزي براي جلوگيري از بروز اختلال در شبكه شتاب به ويژه در زمان توزيع يارانه ها گفت: اين ماه (روز يكشنبه 92.09.24) با واريز شدن يارانه ها به حساب سرپرستان خانوار مشكلاتي در سامانه هاي تعدادي از بانك هاي عضو شتاب رخ داد و گروهي از مشتريان بانك ها در دريافت خدمات بانكي از شتاب دچار مشكلات شدند.

اين مقام مسئول در بانك مركزي اظهارداشت: آنچه كه در آسيب شناسي اين روز مي توان عنوان كرد اين است كه جداي از سير فزاينده تراكنش هاي مشتريان كه به صورت ماهانه در حال افزايش است، چند بانك بزرگ در فاصله زماني ساعت 9 الي 20 به تناوب زماني و در مواردي هم زمان با هم دچار اختلالاتي شدند. اين موضوع باعث ايجاد تراكنش هاي ناموفق بانكي و به دنبال آن تراكنش هاي اصلاحيه ارسالي با حجم بالا و در نتيجه، افت كارايي سامانه هاي برخي از بانك ها شد. شرايط موجب شد مشتريان شاپرك نيز نتوانند خدمات مطلوب را كسب كنند. درصد سرويس دهي شتاب در اين روز 85 درصد و تعداد كل تراكنش 49 ميليون بوده است.

دبيركل بانك مركزي افزود: مركز شتاب با ايجاد زيرساخت ها و ظرفيت سازي مناسب توان مديريت و تبادل 65 ميليون تراكنش در روز را داراست ضمن اينكه گروه ‌هاي فني به صورت مستمر در حال به روزرساني و ظرفيت سازي مركز شتاب بوده و در حال حاضر ارتقاي اين مركز براي مديريت و تبادل 100 ميليون تراكنش در روز با استفاده از معماري هاي نوين در دستور كار قرار دارد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن