تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802706820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عجيب ترين آزمايشات داوطلبانه (+عكس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: عجيب ترين آزمايشات داوطلبانه (+عكس)
به گزارش باشگاه خبرنگاران، براي انجام هر آزمايش سختي كه قرار است براي اولين بار اجرا شود نياز به افراد داوطلب دارد و كمتر كسي براي انجام چنين آزمايش هايي داوطلب مي شود زيرا برخي از آن ها مي توانند به قدري خطرناك باشند كه جان انسان را بگيرند. در ادامه آزمايش هايي را مورد بررسي قرار مي دهيم كه در طول تاريخ انجام شده و البته همه آن ها داوطبانه و با ميل شخصي افراد انجام شده است.

سه ماه خوابيدن روي تخت

با خطرات خوابيدن و نشستن زياد آشنا هستيد و مي دانيد كه اگر كسي مدت طولاني در نقطه اي دراز كشيده باشد دچار مشكلات فراوان خواهد شد. ناسا آزمايشي را انجام مي دهد كه طي آن بايد دونفر داوطلبانه سه ماه را تنها به صورت خوابيده طي كنند. در اين آزمايش كه تنها افراد سالم و با شرايط بدني يك فضانورد مي توانستند در آن شركت كنند، داوطلب ها بايد به مدت سه ماه بدون حركت روي تخت بخوابند. اين آزمايش نشان خواهد كه بدن انسان چه تغييراتي در اين روند دارد و چه مشكلاتي ممكن است براي بدن پيش آيد. ناسا خرج تمام خانواده افراد داوطلب را مي پردازد ولي ممكن است مشكلات اين آزمايش تا انتهاي عمر همراه فرد داوطلب باشد.

ثبت ضربان هنگام شليك به قلب

يكي از آزمايش هاي بسيار عجيبي كه براي اولين بار در سال 1938 انجام شده است. در اين سال دكتري به نام "استفان بيلي" تصميم گرفت تا با متدخاصي ضربان انسان ها هنگام شليك شدن به قلبشان اندازه گيري كند. او از ميان زنداني هاي محكوم به اعدام داوطلب خواست كه در اين ميان "جان درينگ" داوطلب انجام اينكار شد. مسئولين زندان در روز آزمايش درينگ را به صندلي بستند و ابزارهاي اندازه گيري نبض را به بخش هاي مختلف بدنش متصل كردند. ابتدا ضربان قلب اين مرد روي 120 بود اما زماني كه دستور شليك داده شد ضربان قلب به 180 بار در دقيقه رسيد. پس از شليك ها ضربان به مرور كاسته شد تا اينكه قلب كاملا ايستاد.

سفر به مريخ

يكي از آرزوهاي هر انساني مي تواند سفر به كرات ديگر و ديدن آسمان لمس آن باشد. سفر به ماه انجام شده است و حالا سفر به مريخ يكي از مواردي است كه بسياري به دنبال آن هستند. يك موسسه فضايي كانادا قصد دارد در سال 2023 فضاپيمايي را راهي مريخ كند و براي اينكار نياز به 4 داوطلب دارد كه از تمام زندگي روز زمين مي توانند دل ببرند. اين سفر بسيار جالب است زيرا هيچ بازگشتي براي آن تعريف نشده و يك طرفه است. در روز اول ثبت نام اين آزمايش بيش از 200 هزار نفر ثبت نام كردند. اين افراد بايد بالاي 18 سال و داراي سلامت بدني خوبي باشند. در آخر سال 2013 نام گروه اول كه داراي شرايط هستند اعلام مي شود سپس اين افراد به قدري كاهش مي يابند تا 40 نفر شده و اين افراد تحت آموزش هاي سخت فضانوري قرار مي گيرند تا در سال 2023 اولين پرواز به سمت مريخ انجام شود.

آزمايش سمي

در سال 1903 دكتر و شيميداني به نام "هاروي ويلي" تصميم گرفت تا آزمايش خاصي را روي چند نفر كه به صورت داوطلبانه در آن شركت كرده بودند انجام دهد. اين آزمايشات همگي مي توانست فرد را كشته يا در تمام عمر بيمار كند. در نهايت 12 نفر براي انجام اين آزمايش داوطلب شده و هر روز غذاهاي لذيذ به همراه سم مي خورند. در تمام مدت آزمايش اين دكتر رفتار و حركات افراد خود را نگاه كرده و به دنبال يك نمونه از بد رفتاري يا حالت هاي بيماري مي گشت. برخي از شركت كنندگان در اين آزمايش چند ماه پس از اتمام آن جان باختند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن