تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803490366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضيح فرجي دانا درباره انتصاب توفيقي، ميلي منفرد و بازگشت اساتيد بازنشسته به دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توضيح فرجي دانا درباره انتصاب توفيقي، ميلي منفرد و بازگشت اساتيد بازنشسته به دانشگاه ها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري، درباره انتصاب آقايان توفيقي و ميلي منفرد كه باعث اعتراض برخي نمايندگان شده است گفت: در اين زمينه سوء تفاهم هايي وجود داشت كه در حال برطرف كردن آن هستيم اما آن چه براساس اختيارات و طي مراحل قانوني انجام شده است، نقض نمي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فرجي دانا روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالي درباره انتقادهاي مطرح شده در خصوص هداياي پژوهشگران برگزيده كه از سوي رئيس جمهور مورد قدرداني قرار گفتند اظهار كرد: در شرايط ويژه اي قرار داريم و همگي بايد با درك اين شرايط يكديگر را به صبر دعوت و ترغيب كنيم.

وي با بيان اين كه پس از برگزاري مراسم از كانال هاي مختلفي انتقادات مطرح شده درباره جوايز اهدايي به پژوهشگران را دريافت كردم و از اين موضوع متاسفم افزود: مطمئن هستم پژوهشگران ما كه سال ها براي دستيابي به يك دستاورد پژوهشي تلاش مي كنند كم يا زياد بودن مبلغ جايزه برايشان اهميت ندارد اگرچه ما هم بايد تلاش كنيم در شان آنها ميزان اين هدايا را افزايش دهيم.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد: از همه پژوهشگران به خاطر صبري كه دارند تشكر مي كنم و مطمئن هستم از اين پيچ خطرناكي كه در حوزه اقتصادي با آن مواجه هستيم به سلامت عبور خواهيم كرد.

وي درباره تشكيل هيات هاي نظارت و ارزياب در وزارت علوم توضيح داد: با روي كار آمدن دولت تبدير و اميد و تحقق حماسه سياسي مطالبات گسترده اي در بين نخبگان و دانشگاهيان ايجاد شد كه اين نيازمند برگزاري يك جلسه گفت و شنود با آنها بود تا علاوه بر شنيدن دغدغه ها مشكلات دانشگاه ها نيز در آن مورد توجه قرار گيرد.

فرجي دانا ادامه داد: اعزام هيات هاي نظارتي يك آيين نامه مفصل در وزارت علوم دارد و قطعاً براي نفي يك رياست، پرونده سازي و مچ گيري اعزام نمي شوند بلكه براساس يك دستورالعمل مشخص با رئيس، هيات رئيسه، اعضاي هيات علمي، تشكل هاي دانشجويي و دانشجويان ديدار مي كنند.

وي با بيان اينكه اتخاذ راهكار اعزام هيات هاي نظارت و ارزياب توسط وزارت علوم براي خودداري از تصميمات شتابزده در خصوص دانشگاه ها است، گفت: چون درخواست هاي زيادي از مسئولان، نمايندگان مجلس، تشكل هاي دانشجويي و دانشجويان به دست ما مي رسد اين اقدام مي تواند در جلوگيري از اتخاذ تصميم هاي شتابزده موثر باشد چرا كه عمده افراد عضو هيات هاي نظارت و ارزياب افراد علمي و چهره هاي دانشگاهي هستند كه با قضاوت و امانت داري گزارش مي دهند و در محل نقش قاضي را ندارند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد: واقعاً هيات هاي نظارت و ارزياب براي تلطيف فضا به دانشگاه ها اعزام مي شوند تا اطلاعات آنها منجر به تثبيت يا تغيير مديريتي در دانشگاه ها شوند. سعي مي كنيم با توجه به تماس اين هيات ها با اعضاي هيات علمي براي كساني كه دوره 4 ساله آنها تمام شده به تصميم درستي برسيم.

وي يادآور شد: در اين دوره سياست ما در وزارت علوم ادامه مديريت افراد تا پايان حكم صادر شده براي آنها است مگر مشكل خاصي پيش آمده باشد.

فرجي دانا در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه جايگاه تشكل هاي دانشجويي در وزارت علوم دولت يازدهم كجاست؟ گفت: وزارت علوم به فعاليت تشكل هاي دانشجويي و انجام وظايف اجتماعي دانشجويان اعتقاد كامل دارد و اميدواريم آنها بتوانند براي انعكاس ضعف ها به مسئولان و انجام وظايف اجتماعي خود فعال باشند. ما هم در اين زمينه بسترهاي لازم را فراهم خواهيم كرد.

وزير علوم در پاسخ به سوال ديگري درباره سخنان اخير برخي نمايندگان مجلس درباره دانشجويان ستاره دار كه در مورد آنها قانون اجرا نشده است تصريح كرد: دانشجويان محروم از تحصيل محروميت شان در زمان ما نبوده است. وزارتخانه در پاسخ به شكايات دريافتي آن را به هيات مركزي گزينش ارايه مي دهد و احكام مشخصي در خصوص رسيدگي به اين موضوع داده شده است.

وي با بيان اينكه شايد 25 مصوبه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص محروميت دانشجويان از تحصيل و يا بازگشت به تحصيل به تصويب رسيده است، با تاكيد بر عدم دخالت درباره تصميمات هيات مركزي گزينش خاطرنشان كرد: اگر ما اين نهاد قانوني را در موضع صدور حكم ببينيم كه در محروميت و چه در رفع محروميت دانشجويان از تحصيل بايد به تصميمات آن گردن بنهيم و اين تنها وزارت علوم نيست كه بايد چنين رويكردي داشته باشد بلكه ساير نهادها هم بايد به اين تصميمات گردن بنهند.

فرجي دانا در پاسخ به سوال ديگري درباره انتقادات نمايندگان به انتصاب آقايان توفيقي و ميلي منفرد در وزارت علوم و حتي مطرح كردن موضوع استيضاح و اينكه آيا ممكن است با فشار مجلس اين انتصاب ها لغو شود گفت: آن چه بر اساس اختيارات و طي مراحل قانوني انجام شده است را نقض نخواهيم كرد.

وي با بيان اينكه در اين باره سوء تفاهم هايي به وجود آمده كه باعث تكدر خاطر برخي نمايندگان شده است اظهار كرد: در حال رفع اين سوء تفاهم ها با توجه به همكاري مشترك مجلس و دولت هستيم كه اميدواريم بيش از پيش بتوانيم از حضور اين عزيزان بهره بگيريم.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سوال كه اخيراً ليستي از اساتيد بازنشسته شده منتشر شده است كه خواهان بازگشت به تدريس هستند خاطرنشان كرد: رسيدگي به وضعيت استاداني كه نسبت به بازنشستگي پيش از موعد اعتراض داشتند در زمان آقاي توفيقي به كارگروهي در وزارت علوم واگذار شده است.

وي ادامه داد: عده اي اعتقاد داشتند كه اين موضع بايد به دانشگاه ها احاله بشود كه اكنون موضوع رسيدگي به بازنشستگي پيش از موعد برخي اساتيد به دانشگاه ها سپرده شده است و اگر نيازي به مجوز هيات دولت داشت در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.

كد خبر: 2198472

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۵:۰۲

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن