تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از كاروان هاي پياده در ورودي‌هاي مشهد/ رايحه خوش خدمت به زائران رضوي وزيدن مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استقبال از كاروان هاي پياده در ورودي‌هاي مشهد/ رايحه خوش خدمت به زائران رضوي وزيدن مي‌گيرد
مشهد - خبرگزاري مهر: مشهد الرضا(ع) همه ساله در دهه آخر ماه صفر پذيراي خيل عاشقاني است كه به عشق اهل بيت(ع) قدم در راه شهر بهشت مي‌گذارند و مردمان مشهد نيز از مدت ها قبل خودشان را مهياي ميزباني از قدوم زائران مشتاق كنند و در اين آمادگي سهم دورازه نشينان شايد كمي بيشتر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سفره محبت و عشق اهل بيت(ع) باز هم پهن شده است و هر كسي به اندازه ظرفيت و اقبالش از اين سفره بهره مند خواهد شد اما اهالي منطقه هفت شهرداري مشهد همان هايي كه خانه هايشان را در ورودي شهر مشهد بنا كرده اند و هر از چند گاهي به عنوان مناطق كم برخوردار از آنها يادي مي شود خوشحالند كه خداوند بهترين و بزرگترين و پير نعمت ترين قسمت سفره پذيرايي از زائران حسيني امام رضا(ع) را بر در خانه آنها پهن كرده است.

مردمان اين منطقه شايد رونق جيبشان به اندازه برخي ديگر نباشد اما سفره دلشان ساخته شده از تار و پود محبت است و عشق به ائمه(ع) وسعت كرمشان را نيز از ولي نعمتشان به خوبي آموخته اند و سال هاست هر انچه دارند در طبق اخلاص با زائران و كاروان هاي پياده و درست در همان ورودي شهر مشهد با نيت خالص تقسيم مي كنند.

پذيرايي از زائران حسيني امام هشتم(ع) در منطقه هفت

احمد محبي شهردار منطقه هفت مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: با توجه به اينكه ورودي جنوب شرقي مشهد در منطقه هفت شهرداري واقع شده كاركنان شهرداري و همچنين مردم و شهروندان ساكن اين منطقه همه ساله بويژه در دهه آخر ماه صفر پذيراي دهها هزار زائر حسيني امام هشتم(ع) هستند.

احمد محبي بيان كرد: با توجه به آمادگي كاركنان شهرداري منطقه به منظور پذيرايي از زائران و كاروان هاي پياده دهه آخر صفر گفت: در روزهاي پاياني ماه صفر و در ورودي مشهدالرضا(ع) عطر دل انگيز زائران حسيني امام مهرباني ها با رايحه خوش خدمت كاركنان شهرداري وزيدن خواهد گرفت.

وي افزود: شهرداري منطقه هفت در ورودي شهر مشهد از سمت اتوبان باغچه چندين سال است كه چتر خدمت را باز كرده و با حضور مردم و مشاركت هيئت ها و بخش خصوصي از زائران و كاروان هاي پياده استقبال و از آنها به گرمي پذيرايي مي كند.

شهرداري منطقه هفت مشهد ابراز كرد: وجود غرفه هاي متعدد از جمله غرفه فرهنگي، پزشكي، راهنمايي زائر، پاشويه با آب گرم و غرفه هاي ديگري كه بر حسب نياز زائران و كاروان هاي پياده تدارك ديده شده باعث بوجود امدن مكاني سر شار از خدمت و عشق به اهل بيت و زائران و ميهمانان آن عزيزيان شده است.

پيش بيني ارائه خدمت به 55 هزار زائررضوي

وي افزود: شهرداري منطقه هفت و همچنين مردم عزيزي كه سال گذشته در اين طرح حضور داشتند توانستند از حدود 45 هزار زائران پذيرايي و خدمات خودشان را به انها ارائه كنند.

محبي اظهار كرد: پيش بيني ما اين است كه در دهه آخر صفر سال جاري پذيراي بيش از 55 هزار زائر حسيني امام هشتم(ع) باشيم.

وي با اشاره به حضور برخي از هيئت ها يا گروه هاي مردمي در اين مجموعه خدمت رسان گفت: سال گذشته خيريه حضرت رقيه(س) كه متشكل از جمعي از بانوان منطقه سيدي هستند بيش از 20 هزار كاسه آش بين زائران و كاروان هاي پياده امام رضا(ع) تقسيم كردند.

شهردار منطقه هفت در ادامه با اشاره به وجود مقدار زيادي كاور پلاستيكي در محل پذيرايي از زائران و كاروان هاي پياده عنوان كرد: تعدا زيادي كاور پلاستيكي آماده شده تا در مواقع بارندگي به زائران پياده اهداء شود.

استقبال از كاروان هاي پياده در ورودي هاي مشهد

وي همچنين از حضور و همكاري سازمان ها و ادارت مختلف در زمينه پذيرايي از كاروان هاي پياده خبر داد و اظهار كرد: شركت مخابرات نيز ضمن حضور در اين برنامه با نصب تلفن هاي صلواتي به كاروان هاي پياده رائه خدمت مي كند.

محبي همچنين به حضور جمعيت هاي خادمان شهر بهشت فرهنگ سراي زيارت اشاره كرد و افزود: دهه آخر صفر و حضور كاروان هاي پياده فرصتي مغتنم پديد مي آورد تا همه عاشقان اهل بيت(ع) بتوانند با خدمت به زائران آنها عرض ادارتي از سر اخلاص داشته باشند.

منطقه طرق يا همان شهرك طرق اولين نقطه شهر مشهد در ورودي جنوب شرق شهر است كه كاروان هاي پياده اي كه از اين مسير قصد ورود به شهر را دارند در آغوش مي گيرد.

مردم اين منطقه با وجود همه مشكلاتي كه دارند در دهه آخر صفر هر انچه دارند را با زائران حسيني امام هشتم(ع) تقسيم مي كنند و برخي از آنها حتي خانه هايشان را در اختيار ميهمانانشان قرار مي دهند و اين همه مهرباني فقط از چنين مردماني برمي آيد.

كد خبر: 2198120

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۴:۱۰

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن