تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام معظم رهبري هر لحظه در مورد مذاكرات تصميم بگيرند اعمال مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مقام معظم رهبري هر لحظه در مورد مذاكرات تصميم بگيرند اعمال مي شود
وزير امور خارجه كشورمان درپاسخ به سئوال اساتيد دانشگاه مبني بر اينكه آيا مقام معظم رهبري مفاد توافقنامه ژنو را تاييد كرده اند، گفت: من قصد ندارم از مقام معظم رهبري خرج كنم ولي هر لحظه مقام معظم رهبري تصميم بگيرند اين تصميم در مذاكرات اعمال مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در گردهمايي سراسري مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و هم انديشي استادان كه امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اميدواريم در دستگاه سياست خارجي محيطي فراهم شود تا بتوانيم از نظرات نخبگان استفاده كنيم كه حتماً چنين كاري براي تبيين سياست خارجي مهم است.

وي با بيان اين كه ما نبايد مصرف كننده باشيم، افزود: هيچكس نبايد مصرف كننده باشد مخصوصاً ما، به نظر من مبناي قدرت جمهوري اسلامي ايران همين ادعا است. همين كه به اين خودباوري رسيديم كه در مقابل آمريكا بگوييم ما هم حرف و ديدگاهي داريم و تصويربرداري از مدل هاي شما را نمي كنيم.

ظريف در مورد قدرت ايران نيز گفت: اينكه كه ما مي گوييم ايران قدرتمند است به خاطر ابزار نظامي نيست هرچند ابزار نظامي مهم است بلكه به خاطر بركت ملت، خون شهدا و رهبري است و اين پايه قدرت ما است.

وي در ادامه سخنراني خود در پاسخ به سئوالات مكتوب اساتيد حاضر در جمع مبني بر اينكه مردم انتظار دارند درباره ياوه گويي اوباما موضع گيري كنيد، گفت: اخلاق ما مبناي ديدگاه ما است اما در برابر حرف بي مورد موضع محكم اتخاذ مي كنيم با اين حال ممكن است اين موضع را به زبان ديپلماتيك بيان كنيم، ما نمي گذاريم منافع ملي و حقوق كشور را زير پا بگذارند.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه سردار جعفري گفته است در مذاكرات و توافقنامه امتياز زيادي داديم و امتياز كمي گرفتيم، گفت: نظر ايشان محترم است البته من كارم بيشتر مذاكره است و اعتقادم اين نيست آن چه كه ما به دست آورديم اين بود كه ساختمان تحريم ها فروريخت.

وي ادامه داد: فضايي ايجاد كرده بودند كه تحريم هاي سنگين عليه ما اعمال شده بود به طوري كه در هيچ كجا تحريمي نبود مبني بر اينكه ما نمي توانيم دارو بخريم ولي با فضايي كه ايجاد شده بود بعضي از اقلام غذايي را با 35 درصد بيشتر از قيمت واقعي مي خريديم و اين تحريم ها فروريخت البته اين كه آقاي كوهن معاون خزانه داري آمريكا حرف هاي بي ربط و بي معني زياد مي زند به خاطر اين است كه مي خواهد ساختمان تحريم ها را حفظ كند.

ظريف در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا مقام معظم رهبري در جريان كامل مذاكرات قرار داشتند، گفت: من قصد ندارم از مقام معظم رهبري خرج كنم ولي هر لحظه مقام معظم رهبري تصميم بگيرند اين تصميم در مذاكرات اعمال مي شود و اگر لازم باشد مذاكرات قطع مي شود.

وي ادامه داد: رهبري چارچوب كلي را تعيين مي كنند و مسئوليت مذاكره با من است، ايشان صحبت كردند و بزرگواري شان نسبت به من را مطرح كردند، من نيز قدردان اين بزرگواري هستم، فقط به احترام سوالي كه پرسيده شد مي گويم ما بايد خرج و نظام و رهبري شويم نه اينكه رهبري خرج ما و نظام شود.

وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا به اعتقاد شما دشمنان ما از موشك هاي ما نمي ترسند، گفت: آن چه كه من عرض كردم اين بود كه آمريكا از فرهنگ شهادت ما مي ترسد، بزرگترين مانع آمريكا خودباوري فرهنگ ايثار و شهادت مردم است كه اين سرمايه را نمي توانيم با سلاح عوض كنيم.

وي ادامه داد: بعضي ها گفتند من صلاحيت ندارم ولي من مي گويم من 20 سال امنيت بين الملل تدريس كردم و متون امنيتي آمريكا را خوانده ام، نگراني آمريكا از سلاح ما نيست از ملت ما است، يعني اينكه اگر سلاح هاي ما را بزنند دوباره مي سازيم و اين بسيار مهم است زيرا اگر مباني دولت خودمان را نفهميم به قدرت طرف مقابل اضافه مي كنيم و شعارهاي انقلاب نيز مبتني بر همين واقعيت است.

ادامه دارد.

كد خبر: 2198271

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۲:۲۷

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن